[ M ] Podłączenie tempomatu

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Michał... ale w screenach u Arka widziałem, że ma "pełną" wersję :ink Poza tym ta wersja bezpośrednio ze strony producenta (wyświetlana jako FREE) nie wywala błędów w połączeniu z autem tylko wyświetla komunikat, że w wersji FREE nie można zdiagnozować danego modułu (tak na marginesie, to prawnie nic tam nie można :zlośnik). W tym przypadku Arek ma na bank coś pogmatwane w konfiguracji portów i ustawieniach samego programu - wiem, bo sam to przerabiałem u siebie :ink Najlepiej jest ustawić interfejs w systemie żeby był widziany na COM1 i ustawić na ustawienia domyślne, a konfigurację samoego Multiecuscana to juz musiałbym zobaczyć na screenach. Oczywiście też COM1, prędkość nie mam pewności ale chyba 38400 (sprawdzę to w domu) no i jeszcze kwestia wybrania rodzaju interfejsu w ustawieniach programu... teoria głosi, że w tym przypadku powinien to być zwykły ELN 327 1.3+ (chyba tak jest on tam oznaczany), ale np mój chodzi jako OBD Key czy jakośc tak :ink Obstawiam że tutaj kluczowe będą prędkości portów :pomysli

Aha, i jeszcze jedno... Arek, może to głupie pytanie, ale jak próbujesz się podłączyć kompem do auta, to kluczyk masz przekręcony w pozycję MAR ? (czytaj: zapalone wszystkie kontrolki, włączona stacyjka, jedna pozycja przed rozruchem silnika) ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Arek »

Wgrałem też wersję 1.4 z witaminką i też było to samo.
W kompie zmieniałem liczbę bitów 9600 i 38400 to samo robiłem w programie.
W kompie zmieniałem tez bufor odbioru i transmisji w różnych konfiguracjach.

-- 30 wrz 2013, o 12:17 --

Kluczyk oczywiście jest przekręcony.
Może pod inną nazwą interfejsu będzie działał bo tego nie sprawdzałem

-- 30 wrz 2013, o 16:32 --

Wyrwałem się na chwilę z pracy i podłączyłem do linki innym kompem.
Zmieniłem w ustawieniach na OBD key
W komputerze też com 1 i 9600
Pojawia się komunikat jak poniżej,a póżniej po wyjęciu i włożeniu interfejsu próbóje się łączyć i po chwili komunikat że czas upłynął.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Poniżej na zdjęciach dokładne ustawienia moich portów i programu. Przepraszam, ale wcześniej wprowadziłem Cię w błąd (tak jak pisałem, sam dokładnie nie pamiętałem co mam ustawione). Wybór interfejsu to nie OBDKey tylko OBD Link, ale Twój interfejs powinien działać na ustawieniu ELM 327 1.3+ i prędkościach portów takich, jak mam u siebie. Próbuj :ink
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Arek »

A jaki masz system. Bo ja mam 7 i nie mam opcji ustawiania czasu opóżnienia.
Jutro spróbuje się podpiąć pod OBDLink
Dzięki
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Działam na Win 7 64 bit
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer »

ehh. nie zdążyłem wczoraj dokopać się do lapka. jak nie uda się do wieczora to podeślę i swoje ustawienia (vista)
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Arek »

Dzięki za zrzuty. Próbowałem u siebie w różnych konfiguracjach , na dwóch kompach i na dwóch samochodach.
Próbowałem się również połączyć przez inne programy i też nic.
Może interfejs jest po prostu walnięty.
Na stronie viakena jest informacja żę potrzebny jest jakiś adapter?
Może ja nie mam kompletu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2013, 15:14 przez Arek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Masz wszystko, co potrzebne żeby się podpiąć pod znakomitą większość modułów auta. Adaptery, o których tu mowa służą jedynie do podpięcia się do chyba ABSu i czegoś tam jeszcze, standardową diagnostykę robisz "gołym" kablem, bez żadnych adapterów. Jeśli wyćwiczyłeś już wszystkie możliwości, z próbami na innym kompie włącznie, to nie pozostaje nic innego, jak stwierdzić, że coś jest nie tak z Twoim interfejsem. Jak świeży zakup, to reklamacja. Właśnie dlatego ja wydałem trochę wiecej kasy i kupiłem z "renomowanego" źródła.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Arek »

Właśnie dzwoniłem do sprzedawcy i ma mi przesłać instrukcje co i jak trzeba wyciąć z kostki interfejsu.
Do mojej Linei coś trzeba zmienić.
Jak poskutkuje na pewno podzielę się z innymi.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Heh... chyba już wiem, o czym pisze sprzedawca... trzeba usunąć jeden element (o ile się nie mylę rezystor) z płytki w interfejsie. O takich interfejsach ostrzegają nawet na oficjalnej stronie programu Multiecusan. Dla zainteresowanych więcej informacji TU -> http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer »

no to się wyjaśniło - też o tym czytałem
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Arek »

Okazuje się że kupując interfejs dobrze jest zapytać czy do naszego modelu auta pasuje. Sama informacja że jest do fiata jest niewystarczająca. Ja kupiłem interfejs niby pasujący do fiata ale niestety trzeba w nim zrobić niezłą przeróbkę.
Na szczęście sprzedający zgodził się abym mu odesłał i on sam to przerobi.
A to instrukcja jak to trzeba zrobić:
http://www.pt-digital.nazwa.pl/www/elm_ ... ka/elm.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

-- 9 paź 2013, o 15:28 --

Obiecałem , że się pochwalę , więc poniżej mój montaż tempomatu.
Działa!!!!!!!
Jeszcze tylko odblokowanie interfejsem na który czekam.

-- 12 paź 2013, o 12:48 --

Tempomat aktywowany.
Kontrolka i komunikat działają.
Mam jedno pytanko.
Osłona kolumny kierownicy jest przykręcana na 5 jednakowych śrubek
Wszystkie 5 przykręciłem ale zostały mi jeszcze dwie takie same
Czy wiecie gdzie mogły być przykręcone?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
mrtalaga
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mrtalaga »

Powiedzcie mi proszę w jakiej cenie warto kupić manetkę :)

Pozdrawiam Michał.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

Arek pisze:Osłona kolumny kierownicy jest przykręcana na 5 jednakowych śrubek. Wszystkie 5 przykręciłem ale zostały mi jeszcze dwie takie same. Czy wiecie gdzie mogły być przykręcone?
Otóż osłona, o której mowa, przykręcona jest właśnie na siedem srubek, a nie jak piszesz na pięć :lacha :foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Tomek »

mrtalaga pisze:Powiedzcie mi proszę w jakiej cenie warto kupić manetkę :)

Pozdrawiam Michał.
Jak najtaniej.
ODPOWIEDZ