kupno linea
kupno linea
witam przymierzam sie do zakupu linea 8v obcnie mam siene 1.2 73km czy ta linea bedzie ciut mocniejsza od sieny bo jest wieksza i wiecej wazy
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: kupno linea
Według stosunku mocy do wagi, wychodzi, że to Linea jest większy muł. Niewiele, ale jednak.
Na 1 kg masy Linei wychodzi 0,06 KM
Na 1 kg masy Sieny wychodzi 0,07 KM
Jak już, to bierz T-Jet 120 KM
Na 1 kg masy Linei wychodzi 0,06 KM
Na 1 kg masy Sieny wychodzi 0,07 KM
Jak już, to bierz T-Jet 120 KM
- buhert
- klubowicz
- Posty: 943
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: kupno linea
Nie nie nie i jeszcze raz nie. Będzie słabsza, bardziej mułowata i tak jak napisał poprzednik - szukaj T-JETa.mlody pisze:witam przymierzam sie do zakupu linea 8v obcnie mam siene 1.2 73km czy ta linea bedzie ciut mocniejsza od sieny bo jest wieksza i wiecej wazy
Linea jest o wiele cięższa od Sieny a te "pare" koników więcej totalnie nic nie zdziała i będzie to w porównaniu do Sieny 1.2 - mułowaty samochód.
Już katalogowo Siena rozwala Linee pod względem osiągów a jak ją jeszcze załadujesz i odpalisz klimę to...szukaj wersji T-JET 120KM i "będzie Pan zadowolony"

- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: kupno linea
ja nie potrzebuje demona predkosci wiekszosc jazda po miescie ten silnik jest prosty idealny do gazu
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: kupno linea
Ja uważam że się sprawdzi. V8 ma tak specyficznie zestopniowaną skrzynię biegów, że po mieście mimo mizernej mocy nie odstaje jakoś bardzo od innych aut.mlody pisze:ja nie potrzebuje demona predkosci wiekszosc jazda po miescie ten silnik jest prosty idealny do gazu
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: kupno linea
Linea się odmienia raczej na Linei, potestuj w trasie potem wybierz każdy ma inne wymagania.


LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
Re: kupno linea
ale wiekszosc z was ma 8v a narzekacie to co czy ten samochud wogule nie jedzie zaznaczam ze nie jezdze szybko maksymalnie 110km/h dlatego t jet nie biore pod uwage a diesla nie chce
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: kupno linea
Bo większoś z nas śmiga zazwyczaj szybciej niż 110 km/h, poza tym większości z nas przejadło się rozpędzanie do setki w prawie 15 sek. ale jeśli Tobie to nie przeszkadza, to bierz 8V. Najlepiej przetestuj, każdy ma inne wykagania.
-- 4 sie 2013, o 20:16 --
Bo większoś z nas śmiga zazwyczaj szybciej niż 110 km/h, poza tym większości z nas przejadło się rozpędzanie do setki w prawie 15 sek. ale jeśli Tobie to nie przeszkadza, to bierz 8V. Najlepiej przetestuj, każdy ma inne wykagania.
-- 4 sie 2013, o 20:16 --
Bo większoś z nas śmiga zazwyczaj szybciej niż 110 km/h, poza tym większości z nas przejadło się rozpędzanie do setki w prawie 15 sek. ale jeśli Tobie to nie przeszkadza, to bierz 8V. Najlepiej przetestuj, każdy ma inne wykagania.
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: kupno linea
Nie ma się co szczypać i zastanawiać, wystarczy wsiąść do auta, przejechać się kawałek i jak się spodoba, to brać
8V też potrafi pojechać, tylko trzeba się nauczyć tym śmigać i pogodzić się z większym zużyciem paliwa 
P.S. Zachęcam do używania słownika j. polskiego lub funkcji "sprawdź pisownię" w przeglądarce


P.S. Zachęcam do używania słownika j. polskiego lub funkcji "sprawdź pisownię" w przeglądarce

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- karollino
- klubowicz
- Posty: 784
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 225000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 110 razy
- Otrzymał podziękowań: 98 razy
Re: kupno linea
młody - tak się składa że dwa i pół roku temu też przesiadłem się ze Sieny do Linei. Sienę miałem taką jak Ty - 1.2 73 KM (wypust 1999).
Bardzo miło wspominam tamto autko.
Przymierzając sie do kupna Linei, czytałem to forum i trochę niedowierzałem Kolegom w kwestii przyspieszenia i osiągów wersji wolnossącej. Też szukałem auta do miasta i koniec końców stwierdziłem że 200 kg więcej masy włąsnej nie może aż tak zamulić auta. No i ten wygląd... ujęła mnie za serce od samego początku.
...
Dziś powiem Ci, że po dwóch i pół roku w końcu przyzwyczaiłem się (czyt.: przestałem uzywać wyrazów uważanych za obraźliwe) do słabego "ciągu na bramkę". Tak jest zdrowiej dla mnie. Dodam tylko tyle, że większość kilometrów pokonywałem jeszcze z dwoma pasażerami na pokładzie. No i wyprzedzanie pozostawiłem w sferze wspomnień. Jazda w mieśćie? Niby OK, ale powiem Ci że też czuć ten 200kg balast, szczególnie jeśli chcesz zachować "zdroworozsądkowe" spalanie (wtedy wszyscy Cię wyprzedzają w pogoni za zieloną falą). Jeśli chcesz przyspieszyć, silnik zawyje, obrotek wskoczy pod czerwone pole (spalanie także) a Ty może za czas jakiś dogonisz peleton. To że jeździsz max. 110km/h nie ma tu żadnego znaczenia. Tym autem da sie jechać znacznie szybciej (układ kierowniczy i zawieszenie spokojnie na to pozwalają) i nie mówię tu o chwilowym osiągnięciu V max, tylko o długotrwałym pokonaniu stukilkudziesięciu kilometrów ze spalaniem na poziomie 12 - 14 l/100. Tylko czas w jakim osiągniesz zadaną prędkość (np.: wspomnaine przez Ciebie 100 - 110km/h) bardzo Cię rozczaruje. Dla spokoju psychicznego - lepiej wyłącz też miernik spalania chwilowego.
P.S.: Po przesiadce ze Sieny dwukrotnei w ciągu 3 miesięcy, podczas wyprzedzania przeciągnąłem silnik do odcięcia. Potem zdarzyło mi sie to raz jeszcze. Teraz jeżdżę eko
P.S.2: Tak poza silnikiem, to nie mam zastrzeżeń. Piszę całkiem serio. Samochód jest bardzo pakowny, ukłąd kierowniczy jest precyzyjny, jeździ się nim jak po sznurku. Klima szybko schładza. W porównaniu do Sieny, zauważysz jednak że księgowi włożyli mniejszą nagrzewnicę - zimą trzeba mocno go podgrzewać.
Bardzo miło wspominam tamto autko.
Przymierzając sie do kupna Linei, czytałem to forum i trochę niedowierzałem Kolegom w kwestii przyspieszenia i osiągów wersji wolnossącej. Też szukałem auta do miasta i koniec końców stwierdziłem że 200 kg więcej masy włąsnej nie może aż tak zamulić auta. No i ten wygląd... ujęła mnie za serce od samego początku.
...
Dziś powiem Ci, że po dwóch i pół roku w końcu przyzwyczaiłem się (czyt.: przestałem uzywać wyrazów uważanych za obraźliwe) do słabego "ciągu na bramkę". Tak jest zdrowiej dla mnie. Dodam tylko tyle, że większość kilometrów pokonywałem jeszcze z dwoma pasażerami na pokładzie. No i wyprzedzanie pozostawiłem w sferze wspomnień. Jazda w mieśćie? Niby OK, ale powiem Ci że też czuć ten 200kg balast, szczególnie jeśli chcesz zachować "zdroworozsądkowe" spalanie (wtedy wszyscy Cię wyprzedzają w pogoni za zieloną falą). Jeśli chcesz przyspieszyć, silnik zawyje, obrotek wskoczy pod czerwone pole (spalanie także) a Ty może za czas jakiś dogonisz peleton. To że jeździsz max. 110km/h nie ma tu żadnego znaczenia. Tym autem da sie jechać znacznie szybciej (układ kierowniczy i zawieszenie spokojnie na to pozwalają) i nie mówię tu o chwilowym osiągnięciu V max, tylko o długotrwałym pokonaniu stukilkudziesięciu kilometrów ze spalaniem na poziomie 12 - 14 l/100. Tylko czas w jakim osiągniesz zadaną prędkość (np.: wspomnaine przez Ciebie 100 - 110km/h) bardzo Cię rozczaruje. Dla spokoju psychicznego - lepiej wyłącz też miernik spalania chwilowego.
P.S.: Po przesiadce ze Sieny dwukrotnei w ciągu 3 miesięcy, podczas wyprzedzania przeciągnąłem silnik do odcięcia. Potem zdarzyło mi sie to raz jeszcze. Teraz jeżdżę eko

P.S.2: Tak poza silnikiem, to nie mam zastrzeżeń. Piszę całkiem serio. Samochód jest bardzo pakowny, ukłąd kierowniczy jest precyzyjny, jeździ się nim jak po sznurku. Klima szybko schładza. W porównaniu do Sieny, zauważysz jednak że księgowi włożyli mniejszą nagrzewnicę - zimą trzeba mocno go podgrzewać.

Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: kupno linea
Dlatego większość zakłada LPG które jest tańsze do tego silnika i ze spalania 12-14 l robi się "kosztowo wg cen benzyny" 7-8 jak dociskasz
. A tak na marginesie jak znajdzie zadbanego t-jet'a w dobrej cenie to wiadomo że KM nigdy nie za wiele ale wpierw znaleźć trzeba
.
ps. nagrzewnica jako tako działa ale z dobrze działającą klimą bym polemizował - szczególnie przy obecnych 30 kilku stopniowych upałach :( .


ps. nagrzewnica jako tako działa ale z dobrze działającą klimą bym polemizował - szczególnie przy obecnych 30 kilku stopniowych upałach :( .
- karollino
- klubowicz
- Posty: 784
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 225000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 110 razy
- Otrzymał podziękowań: 98 razy
Re: kupno linea
Nagrzewnica działa, ale aby utrzymać zimą temperaturę na poziomie "jazdy bez kurtki", to pokrętło termostatu przekręcone co najmniej na 3/4 skali. W porównaniu do Sieny to o 1/2 skali za duzo. Nie wiem, moze w innych autach było podobnie - porównywałem ze Sieną, gdzie gorąco robiło się bardzo szybko.
Klima? U mnie OK - najpierw przewietrzam auto, potem obieg zamknięty, wentylator na 4 i jak temp. spadnie to 2. (Tzewn. < 28*C) albo 3. bieg (Tzewn.>28*C). Trochę huczy, ale chłodno jest ;)
Klima? U mnie OK - najpierw przewietrzam auto, potem obieg zamknięty, wentylator na 4 i jak temp. spadnie to 2. (Tzewn. < 28*C) albo 3. bieg (Tzewn.>28*C). Trochę huczy, ale chłodno jest ;)
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: kupno linea
bierz 8v i będzie dobrze - jeśli to świadomy wybór. A nie masz gdzie zrobić jazdy próbnej?
will - Linea jako wyraz obcojęzyczny nie odmienia się w ogóle. Rozumiem, że dla nas ten wyraz nie brzmi obco (języcznie)
will - Linea jako wyraz obcojęzyczny nie odmienia się w ogóle. Rozumiem, że dla nas ten wyraz nie brzmi obco (języcznie)
