W linei mam różowy, a w seicento zielony.deer67 pisze:W obydwu butelkach (niebieskiej i czarnej) jest ten sam czerwony Paraflu UP. Zastanawia mnie tylko to z czego to wynika - starsza/nowsza produkcja, producent, kraj dystrybucji, rozlewnia itp ?
[Inne] Chłodzenie silnika, płyn chłodniczy
- markus2021
- klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.3 16v Multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Więc wyjaśnię... Paraflu UP był do niedawna w czarnych butelkach. Najnowsze są niebieskie. Nie mniej jest to jedno i to samo. Każdy czasem coś zmienia (a to opakowanie, kolor, wygląd).
Zwykłe Paraflu to zielone ma nazwę Paraflu 11 i nie pasuje do naszych aut.
Z ciekawostek... Sam koncentrat zamarza już przy -20. Rozcieńczony wodą DESTYLOWANĄ 50:50 zamarza przy -37.
Zwykłe Paraflu to zielone ma nazwę Paraflu 11 i nie pasuje do naszych aut.
Z ciekawostek... Sam koncentrat zamarza już przy -20. Rozcieńczony wodą DESTYLOWANĄ 50:50 zamarza przy -37.
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
To jest dobreduskap pisze:Z ciekawostek... Sam koncentrat zamarza już przy -20. Rozcieńczony wodą DESTYLOWANĄ 50:50 zamarza przy -37.

Chciałbym zobaczyć krzywą temperatury zamarzania w zależności od proporcji mieszania wody i paraflu.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

- daro70
- klubowicz
- Posty: 1207
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 120 razy
- Otrzymał podziękowań: 72 razy
Przejechałem się po dwóch niezależnych hurtowniach i panowie w obsłudze to samo mi powiedzieli .......Paraflu up nasz fiatowski i G12 stosowany - wolkswagen ,audi ,skoda to jest ten sam podobny produkt na bazie glikolu i tych samych właściwosciach .To jest tylko wymysł marketingowy stosowany ze strony fiata , a ja ze swojej strony nie bede przepłacał bo myślę że firma taka jak audi byle czego do chłodnicy nie leje i skoro koncentrat G 12 kosztuje u mnie w hurtowni 19zł za 1,5 litr a Paraflu up 25 zł za 1 litr w allegro to rachunek jest prosty i to samo powiedzieli o oleju selenia ja już w tamtym roku zalałem castrolem i nie mam zamiaru przepłacać , mam auto po gwarancji i nie uważam że tymi płynami i olejami wyrządzę krzywdę dla mojego super mocnego motoru
a każdy zrobi jak uważa - pozdrawiam wszystkich


- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [Inne] Chłodzenie silnika
Panowie a ten płyn do chłodnic należy tylko dolewać czy raz na ileś lat trzeba by cały zmienić?
I ten w czarnej butelce (up) jest czerwony czy różowy, bo jedni piszą tak, a drudzy siak, a ja mam ewidentnie różowy w Lince?
I ten w czarnej butelce (up) jest czerwony czy różowy, bo jedni piszą tak, a drudzy siak, a ja mam ewidentnie różowy w Lince?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: [Inne] Chłodzenie silnika, płyn chłodniczy
Ja tak sobie myślę, że można było by połączyć tą wymianę płynu, ze zmianą rozrządu.
W przyszłym roku już by wypadało rozrząd ogarnąć, to i płyn chłodniczy się zmieni przy okazji, bo i tak przy zmianie pompy wyleci.
W przyszłym roku już by wypadało rozrząd ogarnąć, to i płyn chłodniczy się zmieni przy okazji, bo i tak przy zmianie pompy wyleci.
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: [Inne] Chłodzenie silnika, płyn chłodniczy
Tomek, ja u siebie zrobiłem dokładnie tak, jak piszesz 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: [Inne] Chłodzenie silnika, płyn chłodniczy
W różnych autach lałem orlenowskie różowe Petrygo i nigdy nie miałem problemów a silniki i układy były większe i często bardziej problemowe niż moje 1.4 8V . Na razie nie ma potrzeby jeszcze zmiany ale jak przyjdzie taki czas to bez zastanowienia wleje Petrygo. W razie problemów zawsze na każdej stacji do kupienia - nie dajmy się zwariować i tak wszystko na glikolu jest.