Akumulator

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

helletic pisze:
Niefabryczne straci szybciej od fabrycznego, ale fabryczne też straci ustawienia :smak
A co z szybami po odpięciu aku się dzieje?
Wielu z nas odłączało akumulator, wielu (w tym i ja wyjmowało radio) i nie tracą one ustawień. Między innymi http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... 9cie+radia" onclick="window.open(this.href);return false;

Przy czterech elektrycznych szybach, po odłączeniu aku trzeba je aktywować tutaj: http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... 4%87+szyby" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
Obrazek
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Akumulator

Post autor: helletic »

smak56 pisze:Wielu z nas odłączało akumulator, wielu (w tym i ja wyjmowało radio) i nie tracą one ustawień. Między innymi http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... 9cie+radia" onclick="window.open(this.href);return false;
kodu nie zapomni, ale ustawienia EQ i stacje zapomni, to są ustawienia. Kod to co innego, tego nie zapomni, bo to pamięta bodykomp auta. Ja też wyjęte mam radio, które po tygodniu od pierwszego wyjęcia, wsadziłem z powrotem i total fabryka w radiu, zero moich ustawień.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

Nie wiem jak mam Cię przekonać, że nie. Miałem wyjęte ponad dobę i po włożeniu nie straciło żadnych ustawień.
smak56
* * * *
Obrazek
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Akumulator

Post autor: helletic »

dobra, nie róbmy OT :ink. Moje straciło memory "fajf" - Siara i wszystko jasne :pivo
fakt, że po tygodniu straciło świadomość :zlośnik
Awatar użytkownika
NRG
klubowicz
klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 3 razy

Re: Akumulator

Post autor: NRG »

Jeszcze jedno - kiedyś w ASO poprosiłem o wyłączenie sygnału o niezapiętych pasach. Trzeba będzie na nowo to ustawić ?
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mwas »

NRG pisze:Jeszcze jedno - kiedyś w ASO poprosiłem o wyłączenie sygnału o niezapiętych pasach. Trzeba będzie na nowo to ustawić ?
Raczej nie, ale głowy nie daję :pomysli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
mikiele
klubowicz
klubowicz
Posty: 44
Rejestracja: 20 lip 2012, 21:40
Przebieg: 52000
Silnik: 1.3 M-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Inowrocław
Podziękował: 1 raz

Re: Akumulator

Post autor: mikiele »

Witam, przymierzam się do wymiany fabrycznego akumulatora po 6 latach eksploatacji. Jakoś sobie radzi w dodatnich temperaturach, ale jak spadnie temperatura poniżej zera to zapala się kłódeczka, problemy z otwarciem tylnej klapy etc. Mam diesla 1.3 mjt i potrzeba trochę energii na podgrzanie świec i tym samym rozruch.
Ale do sedna sprawy. Chciałem poradzić się Was drodzy forumowicze jaki akumulator zakupić.Stawiałem wcześniej na Centrę Futura 530 A, ale we wszystkich sklepach w których pytałem, odradzano mi ze względu na dużą reklamację ze strony klientów. I tym samym wycofują tą markę ze swoich sklepów. Centra była dobrą marką ale parę lat temu wstecz. Namawiano mnie na sprawdzoną firmę Bosch. Producent zaleca 2 typy S4 60Ah 540A i S5 63Ah 610A. Różnica pomiędzy tymi akumulatorami cenowo ok.50-60 pln. Moje pytanie do Was, który wybrać, i czy większy pojemnościowo akumulator ma sens? Prąd rozruchowy w naszych fabrycznych akumulatorach chyba podany jest w DIN 250A co w przeliczeniu na SAE daje nam ok.450A.
staary
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Akumulator

Post autor: leszek1234 »

większa pojemność zawsze jest lepsza ale ponieważ wiąże się z wyższą ceną to zależy , czy masz nadmiar pieniędzy. 50-60 zł za 3 Ah? A co te 3 Ah zmienią? - ja bym olał.
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Akumulator

Post autor: sylwek »

W tym wypadku to nie tylko 3 Ah - jeszcze o 70A większy prąd rozruchowy. Poza tym trochę nowsza konstrukcja, większa trwałość, większa skuteczność. Oczywiście wg danych producenta :lacha
U mnie fiatowski 40Ah/200A nie wyrabia już przy lekkich przymrozkach. Mam pod nosem przedstawicielstwo http://www.hertzpolska.pl/ i chyba zaryzykuję z tym nowym aku "Power Sport" z 3 letnią gwarancją.
*Powered by LPG*
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Akumulator

Post autor: will »

Ja przymierzam się do Varty za 300pln na miejscu, poczekam do końca aż zdechnie oryginał. Dodam tylko że Centre Future odradzano mi również.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Akumulator

Post autor: marcin24 »

W zeszlym roku kupilem centre future 60ah narazie nie narzekam i bez zarzutów
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Akumulator

Post autor: emmer »

ja zmieniłem na boscha i tez nie żałuję
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Akumulator

Post autor: Fish »

Mnie polecano future ale znalem opinie i wzialem centre plus. Smiga juz drugi miesiac i nic sie nie dzieje. 200 zl.
<<FISH>>
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Akumulator

Post autor: will »

Fabryczna 40Ah wytrzymała prawie 6 lat więc nie źle jeszcze dycha ale profilaktycznie kupiłem Akumulator Exide Premium EA530 (53Ah 540A) 255pln jeszcze sprzedam stary 20-30pln wróci. Miałem brać Varte ale wyszło inaczej zobaczymy ile wytrzyma poznański amerykanin.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

will pisze: Miałem brać Varte ale wyszło inaczej zobaczymy ile wytrzyma poznański amerykanin.
Ja miałem pecha (lub szczęście). Mój Exide Classic 50Ah 510A padł po 18 miesiącach (zwarcie na plusie). W ramach gwarancji wymieniłem na Voltmaster 50Ah 510A. Może Twój będzie lepszy? :pomysli
A tak swoją drogą, to każdy może padać po 18 miesiącach (gwarancja 24) :banan
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ