Prośba o pomoc.

Informacje ogólne
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Prośba o pomoc.

Post autor: smak56 »

emmer, jak kupi diesla, a o tym pisze to: ma łańcuch, nikomu z nas nie padł alternator, kierownica (można jeździć), o łożyskach piast nikt nie pisał, zostają Mc Presony. Ponoć pozmianowe się nie sypią? :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
adnan
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 09 kwie 2013, 22:26
Przebieg: 0

Re: Prośba o pomoc.

Post autor: adnan »

Dzięki za wszystkie informacje. Powiem szczerze, że mam trochę mętlik w głowie, ponieważ tylu z was pozytywnie wypowiada się o tym samochodzie, a gdy poczytałem o występujących w nim usterkach to się trochę przestraszyłem. Z tego, co przeczytałem większość to "pierdoły", ale takie które irytują i psują radość z jazdy, piszecie też o niskiej jakość części jak i samego wykonania samochodu. Widziałem książkę serwisową autka, które mam na oku i jest objętości porządnego segregatora- nie wiem, czy świadczy to o awaryjności auta, czy też o tym, że właściciel wszystko robił na czas? Poza tym auto ma 100 tys., a koło kierownicy jest powycierane strasznie. Zastanawiam się, czy nie kupić np. starszego auta i z większym przebiegiem (np. Passata), choć Linea wpadła mi jakoś w oko.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Prośba o pomoc.

Post autor: helletic »

adnan każdy powiedział, co wiedział, masz naświetloną sprawę Linei. Tak samo będziesz miał usterki (uciążliwe pierdołki) na forum VAG, czy Japończyków. Nie ma marki samochodów bez wad, to jest pewne jak śmierć i podatki. Ja się cieszę, że mam dość tanie części oryginalne i co raz szerszy dostęp do zamienników. W moim przypadku prosta i mało awaryjna jednostka napędowa, czyni Linę jeszcze lepszym wyborem jaki dokonałem. Z tego co widzę, M-jet'owcy także za wiele nie narzekają na auta. A sprawy czysto serwisowe, jak przeczyszczanie wszelkiego rodzaju zaworków, pierdołków - nawet mój kolega w Oplu Insigni robi sam co jakiś czas takie manewry przy silniku. A auto o półkę wyższe od Linei. Także ma sprawy, które irytują, a jednak ceny serwisów i części w jego przypadku irytują jeszcze bardziej niż ceny serwisu, części i bolączek wrodzonych wszystkich na raz naszych Linek. Forum służy do tego, by podzielić się problemem, w jakiś sposób go wspólnie rozwiązać. Stąd może się Tobie wydawać, że Lina jest słabym autem, wadliwym, źle wykonanym itp. To są jednak pojedyncze przypadki, nie jest tak, że we wszystkich autach tak się dzieje. Mam nadzieję, że jakoś pomogłem rozjaśnić Twój mętlik :ink
enter
klubowicz
klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:28
Przebieg: 0
Silnik: 1,4
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Łapy
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Prośba o pomoc.

Post autor: enter »

przy przebiegu ok. 100 tys. być może trzeba będzie wymienić sprzęgło. A tak to silnik bez kosztownego koła masowego na łańcuszku rozrządu
Pozdrawiam Enter
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Prośba o pomoc.

Post autor: krakus02 »

Jakbym najpierw trafił na forum i poczytał posty to nie kupiłbym Linki :) , ale najpierw kupiłem, potem trafiłem na forum i dzięki temu jestem zadowolony z auta i mam fajnych znajomych z forum.
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
chromek
klubowicz
klubowicz
Posty: 90
Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
Przebieg: 113000
Silnik: 1.4 8v LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Prośba o pomoc.

Post autor: chromek »

adnan pisze: Poza tym auto ma 100 tys., a koło kierownicy jest powycierane strasznie.
To trochę zastanawiające, bo sam zrobiłem moją Lineą 90tys, a w sumie ma 105tys i na kierownicy nie ma wytartych śladów.

Chyba że obecny właściciel ma strasznie szorstką skórę na rękach :)

Może nie będę oryginalny, ale jeśli autko jest sprawne to warto brać, bo takiego rozmiaru w tej cenie i wieku nie znajdziesz. Passaty w tej cenie będą miały realny przebieg sięgający pół miliona km...
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Prośba o pomoc.

Post autor: mpsfc »

adnan pisze:Zastanawiam się, czy nie kupić np. starszego auta i z większym przebiegiem (np. Passata)
A masz stodołę? Bo "passtuch" najlepiej prezentuje się na tle stodoły :ryczy
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Prośba o pomoc.

Post autor: Tomek »

chromek pisze:
adnan pisze: Poza tym auto ma 100 tys., a koło kierownicy jest powycierane strasznie.
To trochę zastanawiające, bo sam zrobiłem moją Lineą 90tys, a w sumie ma 105tys i na kierownicy nie ma wytartych śladów.

Chyba że obecny właściciel ma strasznie szorstką skórę na rękach :)
Różnie się trafia, jednym się wyciera, a innym nie, w każdym razie nie sugerował bym się akurat wytartą kierownicą przy kupnie Liny.
Auto gorąco polecam.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Prośba o pomoc.

Post autor: emmer »

smak56 pisze:emmer, jak kupi diesla, a o tym pisze to: ma łańcuch, nikomu z nas nie padł alternator, kierownica (można jeździć), o łożyskach piast nikt nie pisał, zostają Mc Presony. Ponoć pozmianowe się nie sypią? :pomysli


chodzi o łożyska w tylnych kołach. rzadziej niż macphersony ale niestety padają.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Re: Prośba o pomoc.

Post autor: will »

Ta prośba o pomoc w tytule mnie straszy :ink
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
adnan
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 09 kwie 2013, 22:26
Przebieg: 0

Re: Prośba o pomoc.

Post autor: adnan »

Dziś trochę przejechałem się tym autkiem i mam nadal mieszane uczucia tzn. zaskoczony jestem powolnym zbieraniem się auta. Fakt, jeździłem w godz. szczytu komunikacyjnego, więc i tak nie bardzo miałem okazje sprawdzić jak się nim jeździ, ale podczas ruszania spod świateł zaskoczonym byłem powolnością silnika. Brak mi pewnie techniki, bo nigdy nie jeździłem dieslem i dodatkowo dochodzi kwestia wyczucia danego auta. Mimo to spodziewałem się czegoś więcej. Zastanawiam się, czy auto da radę kiedy trzeba będzie szybko włączyć się do ruchu, czy zapakowane np. na wakacje poradzi sobie np. w górach, co z nagłymi manewrami? Czy trzeba z wyprzedzeniem planować sobie sposób jazdy, bo np. trzeba będzie coś wyprzedzić lub pojawi się górka, którą trzeba będzie pokonać?
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Prośba o pomoc.

Post autor: leszek1234 »

To forum (jak każde inne) to zbiór problemów użytkowników - jak śmietana na mleku od krowy;) Jak ktoś pyta, to wtedy , jak ma problem. Ogólnie autko jest O.K. Silnik chyba też- jeździłem Aveo z tym silnikiem 1.3jtd - super!!, biorą go inne marki (np.Opel, Chevrolet) . Jeśli myślisz o przyspieszeniu do 100km/h w 9 sek. z pełnym autem (5 osób + bagaż) - to żaden budżetowy nie spełni Twoich oczekiwań (konieczne min. 250 Nm) . Ja osobiście nie słyszałem negatywnych opinii o tym silniku. Wiadomo..turbo...jak klęknie to jest k\łopot. Ale tego bym się nie bał.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2013, 9:38 przez leszek1234, łącznie zmieniany 1 raz.
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Prośba o pomoc.

Post autor: smak56 »

Bieg 1 i 2 do ruszania. Auto zaczyna jechać od 3 biegu pow. 2 tys. obrotów. Wyprzedzamy na czwórce, do około 4 tys. obrotów. Ale to wszystko dokładnie opisał mireks!
smak56
* * * *
Obrazek
adnan
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 09 kwie 2013, 22:26
Przebieg: 0

Re: Prośba o pomoc.

Post autor: adnan »

Dziękuje wszystkim za bardzo cenne opinie i porady- pierwszy raz spotkałem się z tak życzliwymi forumowiczami:) Autko bardzo się mi podoba, natomiast nie jestem przekonany do tego silnika (być może zbyt krótko nim jechałem, by poznać jego zalety), poszukam może t-jeta i porównam wrażenia, muszę "przespać się z tym tematem". Jeszcze raz dziękuje.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Prośba o pomoc.

Post autor: emmer »

bierz t-jeta - będziesz zadowolony z osiągów :) zapraszam na jazdę próbną
ODPOWIEDZ