
Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Q, tak jak krakus02, nie bardzo rozumiem co piszesz, choć wiem o co chodzi. Jako totalny laik zapytam - czy szyna Can /czy jakoś tak/ może mieć z tym coś wspólnego, że nie wychodzi? udaje, że myśli 

Ostatnio zmieniony 31 sty 2013, 13:40 przez smak56, łącznie zmieniany 2 razy.
smak56
* * * *

* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Teoria - nie działa ale wiadomo dlaczego
Praktyka - działa i nie wiadomo dlaczego
Połączenie teorii z praktyką - nie działa i nie wiadomo dlaczego.
To tak na rozluźnienie

smak56 raczej CAN nie ma tu nic do rzeczy - komputer przepuszcza prąd o małym napięciu i natężeniu przez opornik którego wartość zależy od temperatury i odczytuje jego opór. Na podstawie oporu wylicza temperaturę i ją wyświetla. Ja tylko kieruje ten prąd do innego opornika który jest taki sam jak ten oryginalny. Teraz tylko nie mogę zlokalizować przewodu do którego trzeba ten prąd wpuścić z powrotem.
Jedyna opcja aby to miało coś wspólnego z CANem to czujnik w lusterku musiałby być puszczony przez jakiś układ elektroniczny w drzwiach ale to raczej wykluczyłem ponieważ piny wtyczki w drzwiach odpowiadające za termometr nie mają połączenia z innymi pinami i podają opór wprost z czujnika, ale dzięki za próbę
Dzisiaj ja startowałem do pracy było -2 na zewnątrz - ponieważ garażuję pod chmurką dalsze próby prawidłowego podłączenia drugiego czujnika temperatury zostają odłożone na cieplejszy czas, niemniej jeśli ktoś ma jakieś sugestie do rozważenia teoretycznego lub które można sprawdzić na tyle szybko aby nie złapać kataru to zapraszam do podzielenia się.
Praktyka - działa i nie wiadomo dlaczego
Połączenie teorii z praktyką - nie działa i nie wiadomo dlaczego.
To tak na rozluźnienie

chciałbym mieć Twoją wiarę we mnieduskap pisze:doskonale wiem, że wiesz co robisz

smak56 raczej CAN nie ma tu nic do rzeczy - komputer przepuszcza prąd o małym napięciu i natężeniu przez opornik którego wartość zależy od temperatury i odczytuje jego opór. Na podstawie oporu wylicza temperaturę i ją wyświetla. Ja tylko kieruje ten prąd do innego opornika który jest taki sam jak ten oryginalny. Teraz tylko nie mogę zlokalizować przewodu do którego trzeba ten prąd wpuścić z powrotem.
Jedyna opcja aby to miało coś wspólnego z CANem to czujnik w lusterku musiałby być puszczony przez jakiś układ elektroniczny w drzwiach ale to raczej wykluczyłem ponieważ piny wtyczki w drzwiach odpowiadające za termometr nie mają połączenia z innymi pinami i podają opór wprost z czujnika, ale dzięki za próbę

Dzisiaj ja startowałem do pracy było -2 na zewnątrz - ponieważ garażuję pod chmurką dalsze próby prawidłowego podłączenia drugiego czujnika temperatury zostają odłożone na cieplejszy czas, niemniej jeśli ktoś ma jakieś sugestie do rozważenia teoretycznego lub które można sprawdzić na tyle szybko aby nie złapać kataru to zapraszam do podzielenia się.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 sty 2013, 17:50
- Przebieg: 90000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
Re: Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?
Mam pytanie do kolegów - jak zdemontować i otworzyć to prawe lusterko, bo też mi padł termometr i głupoty wskazuje... ;-)
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=15&t=1390" onclick="window.open(this.href);return false;
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?
Andrzej75, temat wałkowany w tym wątku -> http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=38&t=929" onclick="window.open(this.href);return false;. Kuzyn podesłał linka do demontażu obudowy samego lusterka, a Ty musisz się dostać do kostki połączeniowej, która znajduje się w ramieniu lustra - to na tej kostce robi się problem. W podanym linku wszystko opisałem, generalnie wszystko sprowadza się do porządnego wysuszenia kostki połączeniowej. Jeśli masz możliwość, to wstaw auto do garażu na jakiś czas, powinno pomóc, jak nie masz takiej możliwości, to pozostaje Ci się albo przeczekanie problemu, albo (co bardziej bym polecał), demontaż lusterka, wysuszenie go w domowych warunkach a potem dodatkowe zabezpieczenie złączki - wszystko opisałem w podanym wyżej wątku.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- chromek
- klubowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1.4 8v LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re:
Odświeżę wątek... Czy ma ktoś fotki złącz przy drzwiach pasażera? Chciałbym podpiąć termometr i nie wiem którego kabla szukać 

- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?
Pogrzebałem troszkę w eLearnie. Nie mam niestety fotki złącza przy drzwiach kierowcy, a raczej chyba powinno Ci chodzić o drzwi pasażera, ponieważ to tam znajduje się czujnik temperatury - tej fotki również nie posiadam. Ale poniżej umieszczam schemat wtyczki znajdującej się wewnątrz ramienia lustra. Opis poszczególnych pinów:
1 - Fioletowo/zielony - czujnik temperatury
2 - Czarno/fioletowy - czujnik temperatury
3 - Szaro/żółty - sterowanie lusterek
4 - Szaro/biały - sterowanie lusterek
5 - Szary - sterowanie lusterek
6 - Brązowo/czarny - podgrzewanie lusterka
7 - Czarno/filetowy - podgrzewanie lusterka
Ciebie interesują pierwsze 2 przewody, piny 1 i 2. Z tego co patrzyłem na schematach, to kolory przewodów powinny być takie same na całej długości wiązki, więc szukaj przewodów w kolorach Fioletowo/zielony i Czarno/fioletowy. Możesz ich spokojnie szukać również w złączce w drzwiach
Jeśłi ich nie znajdziesz, to będzie to oznaczało, że wiązka w twoim aucie fizycznie ich nie posiada i jedyny sposób, to ewentualne ich dołożenie z tym że nie bardzo wiem gdzie trzeba je podpiąć, bo jako takiego schematu elektrycznego tego układu nie znalazłem
To tyle, co mogę pomóc w tym temacie.
1 - Fioletowo/zielony - czujnik temperatury
2 - Czarno/fioletowy - czujnik temperatury
3 - Szaro/żółty - sterowanie lusterek
4 - Szaro/biały - sterowanie lusterek
5 - Szary - sterowanie lusterek
6 - Brązowo/czarny - podgrzewanie lusterka
7 - Czarno/filetowy - podgrzewanie lusterka
Ciebie interesują pierwsze 2 przewody, piny 1 i 2. Z tego co patrzyłem na schematach, to kolory przewodów powinny być takie same na całej długości wiązki, więc szukaj przewodów w kolorach Fioletowo/zielony i Czarno/fioletowy. Możesz ich spokojnie szukać również w złączce w drzwiach


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- chromek
- klubowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1.4 8v LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?
Super - dzięki za opis. W lusterku patrzyłem już i nie ma żadnego kabelka, ale zobaczę jeszcze od środka na słupku i w drzwiach czy są wyprowadzone takie kabelki. FES przy odczycie pokazał 216 st. C
A potem mogłem odczytać "Błąd czujnika temperatury zewnętrznej"...
Grzebanie przy kabelkach zostawiam sobie na "majówkę"...

Grzebanie przy kabelkach zostawiam sobie na "majówkę"...
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?
chromek, wydaje mi się, że najłatwiej będzie ściągnąć tą zaślepkę ze słupka lusterka i zerknąć tam, jak wygląda wtyczka. Jeśli wtyczka od strony auta ma komplet przewodów i jest 7mio pinowa, to oznacza, że wystarczy tylko dołożyć brakujący czujnik temperatury, wpiąć go w piny 1 i 2 we wtyczce i całość powinna zacząć działać 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- chromek
- klubowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1.4 8v LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?
Nie mam elektrycznych lusterek, więc nie mam kabla w lusterku. Dlatego też chcę poszukać wcześniej kabli. Jeśli podłączeniu czujnika pod wiązkę na słupku pojawi sie odczyt to podciągnę brakujący kabel do lusterka.