Alternator

helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Jaki alternator?

Post autor: helletic »

Podejrzewam, że zamontowali mi właśnie ten 70A :przykry bo jak już Ci wspominałem przy :pivo podczas jazdy wszystko działa jak powinno, ale na wolnych obrotach słychać wyraźnie jak obroty wentylatora nadmuchu powietrza do kabiny wyraźnie zwalniają...
Awatar użytkownika
afro
klubowicz
klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
Przebieg: 219999
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mszczonów
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Jaki alternator?

Post autor: afro »

A może warto poszukać używanego altka np. z jakiejś rozbitej liny ?
afro
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Jaki alternator?

Post autor: mwas »

afro pisze:A może warto poszukać używanego altka np. z jakiejś rozbitej liny ?
No i właśnie tego chcę uniknąć, bo trochę tego jest np na Allegro (nie musi być od Liny, to samo jest ładowane do GP i kilku innych modeli), tylko wtedy nie ma pewności ile na takim pojeździsz. Dlatego wolę dać kilka PLNów więcej i podjechać do speców, którzy zregenerują to, co jest wstawione.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: Jaki alternator?

Post autor: sylwek »

Odradzałbym używki - to może być mina :przykry

Mnie jeszcze nie dopadła konieczność wymiany, aczkolwiek altek już zaczyna sobie czasem poćwierkiwać i pewnie niezadługo też mnie to czeka. Poprzednie fiaty w rodzinie wyposażyłem w regenerowane alternatory ze wspomnianej juz hurtowni M.Marelli - ja akurat kupowałem w Łodzi. Jeden firmowany MM, drugi rzemiosło (tańszy od MM). Co ciekawe - rzemiosło zrobione było na wzmocnionym korpusie (grubsze żebra), łożyska wysokoobrotowe hermetyczne Koyo i impregnowany żywicą epoksydową stojan z uzwojeniami, regulator oryginał. Chłopaki znali problem Fiata :) Powiem że to naprawdę się sprawdziło, po 3 latach od wymiany żadnych niepokojących objawów, a furki pomykają do dzisiaj u ludzi. Jeśli w Linie mi padnie - to na pewno będzie taki sam model, oczywiście jeśli taki jest dostępny - muszę się rozejrzeć.

A co do samych MMarelli - dla Liny 1.4 8v są dwa modele MAR7011 (70A) dla aut bez klimy i MAR7013 (90A) z klimą. Mniejszy też podejdzie - ale jak pisał helletic - będą spadki napięcia, co odczują głównie miłośnicy np. mocnego CarAudio
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Jaki alternator?

Post autor: mwas »

Byłem u speców. Chcieli dobrze, niestety nic z tego nie wyszło - nie chcieli się podjąć wymontowania alternatora, bo przeszkadzają tam przewody od klimatyzacji :zły Zasugerowali wizytę w ich "zaprzyjaźnionym" warsztacie, żeby się zorientować, czy oni byliby w stanie zdemontować alternator. Kilka km dalej dowiedziałem się, że ów warsztat do zdemontowania alternatora chce demontować sprężarkę od klimatyzacji a co za tym idzie, opróżnić cały układ a potem ponownie go napełnić. Koszt, jaki mi zaśpiewali, to: 120 zł za "serwis klimatyzacji" + 150 zł za demontaż/montaż alternatora. Do tego oczywiście trzeba doliczyć koszt regeneracji alternatora, który powinien wynieść coś ok 360 zł :zły Grzecznie podziękowałem i udałem się w dalszą drogę do... pracy. Teraz poważnie rozważam, czy nie zawitać w moim zaprzyjaźnionym ASO, które zaproponowało mi wymianę alternatora za 120 zł i regenerację alternatora za 460 zł (zostawiam swój i dostaję taki sam, regenerowany). Koszt niższy jak w poprzednim przypadku, pewność, że będzie to zrobione tak, jak należy i gwarancja na wykonaną usługę... Nie wiem, czy uda się tutaj cokolwiek taniej wykombinować.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Jaki alternator?

Post autor: mpsfc »

Maciek, nie ma potrzeby demontażu sprężarki. Albo chcą Cię nąciągnać albo pojęcia nie mają.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Jaki alternator?

Post autor: mwas »

mpsfc pisze:Albo chcą Cię nąciągnać
Tego się obawiałem...
mpsfc pisze:albo pojęcia nie mają.
Tego też się obawiałem i raczej to obstawiam :ink Bo miny "speców", którzy oglądali auto - bezcenne :lacha
O ile podeście ludzi od alternatorów jestem w stanie zrozumieć (nie znają auta, nie chcą czegoś uszkodzić), o tyle podejście "speców" w warsztacie jest dla mnie na :red Już poczyniłem kroki do wymiany w moim ASO przy zastosowaniu metody regeneracji, jestem umówiony w poniedziałek na 10 :luzak Może wyjdzie trochę drożej, jak się spodziewałem, ale przynajmniej będę miał pewność, że będzie to zrobione dobrze :luzak
Właśnie, Marek - pamiętam, że Ty wymieniałeś alternator i chwaliłeś się, że wstawili Ci coś porządnego. Możesz napisać ciut więcej ? Ile Cie ta przyjemność wyniosła, co Ci wstawili i gdzie to robiłeś ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Jaki alternator?

Post autor: helletic »

mwas pisze:Może wyjdzie trochę drożej, jak się spodziewałem, ale przynajmniej będę miał pewność, że będzie to zrobione dobrze
Czasami te kilka talarów więcej zapłacone w ASO daje bezcenny spokój :pivo
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Jaki alternator?

Post autor: darcyn »

460 to baaaaardzo dobra cena jak za alternator.
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Jaki alternator?

Post autor: mpsfc »

Maciej, proszę bardzo:
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... 9&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
Nawiasem mówiąc, zdublowany temat i robi się bałaganik :yellow
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

połączone
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: mwas »

No i jestem po wymianie... poniżej zdjęcia, jak wyglądał mój alternator. Wymiana trochę trwała, bo dojście do niego jest dość ciężkie, ale się udało i mam wrażenie, że teraz jakoś tak silnik bardziej gładko pracuje :lacha Wymiana w ASO, koszt całości: 583 zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Czysty niezachlapany...
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: mwas »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Czysty niezachlapany...
No widzisz... a jednak pęknięty... :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: Alternator

Post autor: marcin24 »

Tak samo pękł mojemu teściowi w punto II jakaś słaba ta obudowa
Pozdrawiam wszystkich
ODPOWIEDZ