Akumulator

Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Akumulator

Post autor: mpsfc »

emmer pisze:630Ah
Chyba z czołgu ten aku :zlośnik
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: cichy »

mpsfc pisze:
emmer pisze:630Ah
Chyba z czołgu ten aku :zlośnik
będzie mocarz :ink
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: ślimak »

A alternator chyba zacznie świecić jak go załaduje :)
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: Tara78 »

Ja zakupiłam miesiąc temu Centrę Futurę 53Ah i jestem zadowolona :) śmiga aż miło. Przez Allegro ale z możliwością odbioru osobistego-cena coś około 200zł.
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mireks »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Ja chce kupić Centre Plus CB620 62Ah 540A. Mój wezmę do ładowania, ale to już tylko po to, żeby odwlec agonię.
Sprawdź wcześniej ile masz wody destylowanej w celach.
Oryginalny akumulator wcale nie jest bezobsługowy. Tylko pozornie tak wygląda. Można swobodnie zdjąć pokrywę, do której są przymocowane korki zatykające cele. Na pierwszy rzut oka jest to sprytnie zakamuflowane.
Ja swój wymieniłem, ale z ciekawości postanowiłem lepiej obadać stan oryginału. Okazało się, że przez 4 lata wyparowało z niego litr wody. Pewnie jeszcze jeden sezon by pociągnął gdyby go zreanimować tak jak zrobił cichy. Tylko, że w dieslu jest większe ryzyko, że akumulator klęknie na większym mrozie. Dlatego wstawiłem nowy.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Akumulator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wiem, dolewam co roku przed zimą, ale teraz zaniedbałem. Na weekend aku ląduje w chałupie i będzie ładowany.
Gdybym miał zmieniać, to na jakiś zwyczajny obsługowy, bo w cuda nie wierze.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Akumulator

Post autor: emmer »

wszystkie są obsługowe - lipy nie ma
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Akumulator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Dolałem wody, prawie 0,25L i od razu napięcie skoczyło do 12,8. Nie wiem jakie reakcje zachodzą w akumulatorze, ale to chyba dobry znak.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Akumulator

Post autor: Tomek »

Będzie żył :)
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mireks »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Dolałem wody, prawie 0,25L i od razu napięcie skoczyło do 12,8. Nie wiem jakie reakcje zachodzą w akumulatorze, ale to chyba dobry znak.
Według mnie to mało. Jedna cela jest w stanie agonalnym.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Akumulator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Eee mało? Tyle powinie mieć, nie mylisz z napięciem ładowania.
Awatar użytkownika
afro
klubowicz
klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
Przebieg: 219999
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mszczonów
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Akumulator

Post autor: afro »

Akumulator to w zasadzie urządzenie chemiczne i najlepszy (najbardziej skuteczny ) pomiar to zmierzenie gęstości elektrolitu naładowanego akumulatora na poszczególnych celach .
1,28 to prawidłowa gęstość . 1,15 i poniżej to już woda .
Prawidłowe napięcie ładowania to 14,4 V (dla aku 12V) powyżej tego może zniszczyć cele , poniżej niedoładuje
Prąd ładowania zależy od pojemności aku. Ogólna zasada im mniejszy prąd ładowania tym lepiej max 10% pojemności aku.

Całkiem przypadkiem nie byłem wtedy na wagarach (chyba lało) jak było o tym na lekcji :ryczy
afro
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mireks »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Eee mało? Tyle powinie mieć, nie mylisz z napięciem ładowania.
No właśnie nie jestem pewien jakie napięcie jest wystawiane na jednej celi. Czy to 2 Volty?
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: Akumulator

Post autor: Tomek »

Ja to tam nie wiem, ale zrozumiałem że Kuzyn mierzył napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku, i te 12,8 w tym przypadku to dobry wynik.
Przy uruchomionym aucie pewnie ma 14,4 V, czyli wszystko jest gitara.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Akumulator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

12.8 w domu, po dolaniu wody. Dobe po ładowaniu trzyma 12.8.
ODPOWIEDZ