Plyn chlodzacy

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

rafcio082; to nie żart z tym, że "się nie wymienia". Kiedy kupiłem swoją Lineę zauważyłem, że trochę płynu brakuje. Kupiłem w ASO 1 l a na odchodnym zapytali czy wiem, że płynu się nie wymienia? Na moje zdziwienie :zdiwiony , usłyszałem, że tak jest?.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

nie do końca. przy przeglądzie po prostu mierzą do jakiej temperatury plyn nie zamarza. jezeli jest ok to zostaje. z cazsem napewno traci jakieś parametry i trzeba go wymienić tylko kiedy? a więc mój ma trzy lata 60 tys km przejechane i jest jak nowy.
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

W 10 letniej Skodzie wymieniliśmy raz całość, ale to przy okazji wymiany chłodnicy (podbita gdzieś na krawężniku i ciekła). Inna sprawa, że tam jest G12 - podobno longlife. Poza tym dolewki około 200ml na 2 miesiące, proponowali mi już z tego powodu wymianę uszczelki pod głowicą (+wszystkie dodatki czyli planowanie głowicy, rozrząd - to akurat chyba trzeba zrobić bo ma ponad 80tys km) - 1300zł ale raczej więcej.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

emmer, mierzą dlatego, że mamy gdzieś zakodowane dolewanie wody destylowanej jak trochę odparuje. A tu należy dolewać tylko Paraflu tak jak wcześniej napisali koledzy rozcieńczony 1:1.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Ja z tym nie wymienianiem płynu to bym ASO za bardzo nie wierzył.
Różne rzeczy już w ASO słyszałem, a szczytem wszystkiego było przekonywanie mnie że moja poprzednia Panda 1.3 MultiJet ma pasek rozrządu a nie łańcuch :zlośnik

Wracając do tematu, to kupowałem kiedyś do Pandy literek Paraflu Up na dolewkę, i na opakowaniu płynu jak byk jest napisane że termin przydatności "3 lata".... i jak się do tego mają teorie ASO???
marpo101
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 20 sty 2010, 10:21
Przebieg: 56000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

witam wszystkich

Post autor: marpo101 »

A ja mam inny problem ,plynu mi co prawda nie ucieka i nie musze dolewac,
ale zauwazylem w plynie paproszki,drobne milimetrowe kawaleczki.wczesniej tego nie zauwazylem .Nie wiem skad sie wziely ,bo napewno nie droga zewnetrzna,
niewiem czy to jest grozne?
co z tym robic?
czy juz mam sie martwic,czy jeszcze nie teraz???
Moze ktos wie co jest grane?
prosze o pomoc.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

u mie płyn czyściutki. nie mam pojęcia co to może być.
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

kk25 wyciągał to zanieczyszczenia strzykawka i dolewal płynu
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

kk25 wyciągał to zanieczyszczenia strzykawka i dolewal płynu
Ale chyba płyn hamulcowy?
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

aaa no tak... pomyliły mi się zbiorniczki... :-)
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

Odświeżam trochę temat. Płyn z chłodnicy należy wymieniać co 3-5 lat, niezależnie od przebiegu i wskazywanej temperatury krzepnięcia.

kiedy wymieniać płyn w chłodnicy
jak samemu wymienić płyn w chłodnicy
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Post autor: sylwek »

Niech mnie ktoś oświeci...
Korek ma dwie wypustki które zapierają się o kołnierz zbiorniczka i nie ma możliwości obrotu. Jest jakiś trik żeby to odkręcić, czy zostaje rozwiązanie siłowe ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

sylwku, nie wiem o jakie rozwiązanie siłowe chodzi, u mnie po prostu daje się odkręcić i już :ink Oczywiście kręcąc w stronę odwrotną do ruchu wskazówek zegara :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
bucu74
klubowicz
klubowicz
Posty: 415
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: bucu74 »

Bez obawy po prostu odkręć. Zakręcając korek spraw, aby te wypustki, które zapierają się o kołnierz zbiorniczka trafiły na swoje miejsce.
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Post autor: sylwek »

OK. potwierdzam :)
Nie odkręcane było pewnie od fabryki, podejście siłowe rozwiązało problem. Stan płynu i jakość (wizualnie) w porządeczku. Te wypustki na korku mają pewnie zapobiegać samoistnemu odkręceniu - w co wątpię biorąc pod uwagę jak mocno było dokręcone :)
ODPOWIEDZ