ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

adam pisze:Usłyszałem pytanie czy przypadkiem auto nie było " bite".
to sprawdź dokładnie, bo się okaże jak u mnie.

na pocieszenie poiem am, że z doświadczenia mecenasa od spraw właśnie typowo motoryzacyjnych okazuje się większość nowych samochodów trafiających na polski rynek to samochody nowe ale po przejsciach - uszkodzone albo źle zrobione a potem naprawiane. pocieszył mnie bardzo al mój przypadek nie zrobił na nim zbyt dużego wrażenia. Ostatni miał sprawę "nowego" passata złożonego z dwóch części.

a oglądaliście ostatnio turbo kamera. był tam samochodzik, Chyba Kia. miał mieć 170 KM a miał 102 KM. importer pomylił samochody z dokumentami. szukają w polsce teraz użytkowników tych samochodów.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Polaków traktuje się jak bydło, bo prawo nie chroni obywatela. Oglądałem odcinek z Kią i nie widzę jakoś ochoty dilera do wymiany samochodu na właściwy. Niedawno też mówili i akcji serwisowej VW polegającej na wgraniu nowego oprogramowania, bo silnik pracuje nierówno. Akcja jest w całej Europie, a VW Polska zastanawia się czy podejmować jakiekolwiek ruchy. Dostawcze Mercedesy też rdzewieją tylko w Polsce, w Niemczech nie. Emmer masz po prostu pecha, albo jako jedyny masz świadomość czym jeździsz. Podejrzewam, że niejeden za nas ma krzywe auto.
Ja z ciekawości pomierzyłem lakier i wszędzie mam 135, a na dachu 90. Na dodatek podłoga była na 1/3 długości porysowana. Kupno nowego auta jak widać nic nam nie gwarantuje.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2010, 19:29 przez Kuzyn_z_Sosnowca, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Coval pisze:Oglądałem odcinek z Kią i nie widzę jakoś ochoty dilera do wymiany samochodu na właściwy
Też to oglądałem.
Wstyd dla firmy jak nie wiem co... powinni bez szemrania wymienić auto, a nie bawić się w zmianę softu, która i tak nie dała odpowiednich wyników.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval pisze:Niedawno też mówili i akcji serwisowej VW polegającej na wgraniu nowego oprogramowania, bo silnik pracuje nierówno. Akcja jest w całej Europie, a VW Polska zastanawia się czy podejmować jakiekolwiek ruchy.
podobno zmieniają to oprogramowanie - polegające na zmniejszeniu mocy przy niskich obrotach. Słyszałem też o topieniu się tłoka w 1 cylindrze.. ale zaznaczam, że tylko słyszałem od właściciela VW.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Dziś założyłem zimówki.
Przy okazji przyjrzałem się letnim gumom. Zużywają się równo. Jeden sezon jeszcze bez problemu pociągną. To tak a propos ścinania opon

Pozdrawiam
mireks
wojciechowski
klubowicz
klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 01 sty 2010, 19:57
Przebieg: 15
Silnik: 1.6 MultiJet 105
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: wojciechowski »

Dziś byłem za zmianie opon za zimowe i z przykrością muszę oświadczyć, że też mi lekko ścina opony. wewnętrzna część bieżnika jest bardziej zużyta niż zewnętrzna.
Mam pytanie do wszystkich:
Czy może macie jeszcze jakieś usterki, o których nic nie pisaliście na forum??
O ścinaniu opon można powiedzieć, że wydało się przez przypadek
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

wojciechowski pisze:Czy może macie jeszcze jakieś usterki, o których nic nie pisaliście na forum??
są kolego, w Weekend napisze oddzielny post o moim problemie na mrozie , ten problem występuje w benzyniakach 8v
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

pawe1_c, czy masz może na myśli falowanie obrótów silnika na biegu jałowym ? Czy jest jeszcze coś, na co trzeba zwrócić uwagę ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

tak dokładnie, z tym że na początku było na jałowym a z czasem jadąc na drugim biegu powolutku widać po ciemku jadąc na światłach jak światła przygasają w rytmie obrotów.Ja i tak mam dobrze, rozmawiałem z człowiekiem któremu auto aż gasło. Jest to problem którego nie chcieli mi wyeliminować na gwarancji mechanicznej :devil
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Panowie, przepraszam za OT, ale wątek jest interesujący, bo mnie właśnie też dopadła ta przypadłość i nie bardzo wiem co z tym zrobić. Jest dość sporo o tym na forum o punto, gdyż okazuje się, że Grandziaki mają dokładnie to samo. pawe1_c, czy wiesz już co u Ciebie jest przyczyną ? Bo ja na razie jestem ustawiony z ASO, ale dopiero na wtorek. Dobrzy by było, gdybym miał wiedzę co u Ciebie szwankowało zanim się do nich wybiorę.

Odnośnie OT - czy mogę prosić moderatorów, aby przenieśli tych kilka ostatnich postów do odpowiedniego działu i pod odpowiedni temat ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Jarek85
klubowicz
klubowicz
Posty: 201
Rejestracja: 06 lis 2011, 21:58
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 8V+ LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Szadek

Post autor: Jarek85 »

Chciałbym wrócić do tematu ścinania opon od wewnątrz, ponieważ byłem w ASO i niby ustawili mi zbieżność ale mam wątpliwości....
Przejechałem już 2tyś km i mam wrażenie, że mojej Lince nic się nie poprawiło. Widać, że koła są pochylone górą do nadkola a poza tym opony są cieplejsze
od wewnętrznej strony po przejechaniu odcinka około 50km. Podczas jazdy nie czuć żadnego ściągania..
Drodzy koledzy czy jest jakiś sposób na tą przypadłość Linki?
Czy jest możliwość rególacji pochylenia kół ?
Od nowości nic nie było robione przy zawieszeniu.
Z góry dziękuje za odpowiedzi :)
POZDRAWIAM WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

u mnie po regulacji zbieżności problem nie występuje.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

Jest możliwość regulacji kąta pochylenia kół chociaż producent nie przewidział. U mnie po zniszczeniu pierwszego kompletu opon i regulacji problem ustąpił całkowicie.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Można by jeszcze raz spróbować ustawić zbieżność w innym warsztacie dopiero potem szukałbym dalej.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Jarek85
klubowicz
klubowicz
Posty: 201
Rejestracja: 06 lis 2011, 21:58
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 8V+ LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Szadek

Post autor: Jarek85 »

Pojechałem dziś sprawdzić geometrię kół (nie do ASO), okazało się że wszystko jest w normie według bazy danych.
Chciałem sprawdzić czy aso faktycznie ustawiło zbieżność.
Myślę, że jednak trzeba zerkać co jakiś czas na zużycie bieżnika a nawet sprawdzić geometrię przynajmniej raz w roku (koszt 15 zł)
oto moje wydruki:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2012, 22:09 przez Jarek85, łącznie zmieniany 2 razy.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW
ODPOWIEDZ