Klocki hamulcowe

Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

u mnie po przebiegu 85000 km nawet o tym nie myślę. biorąc pod uwage moją charakterystyke jazdy tarcze są w bardzo dobrym stanie. jeżeli nic drastycznego sie nie stanie to powinny wytrzymać do 150.000 km. nie wiem czy sam samochód tyle wytrzyma
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

emmer pisze:u mnie po przebiegu 85000 km nawet o tym nie myślę. biorąc pod uwage moją charakterystyke jazdy tarcze są w bardzo dobrym stanie. jeżeli nic drastycznego sie nie stanie to powinny wytrzymać do 150.000 km. nie wiem czy sam samochód tyle wytrzyma
emmer - Ty robisz spore przebiegi w trasie więc Ciebie problem nie dotyczy. Ci co jeżdżą głównie po mieście będą musieli zmierzyć się z problemem znacznie wcześniej :luzak
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

wieczorem wkleje jak wyglądają moje przy przebiegu 70 tyś. to ocenicie :) generalnie klocka jest sporo jeszcze, a nie wymieniane były :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Zawsze trzymałem się zasady, że co druga wymiana klocków, to również wymiana tarcz.
Kiedyś jak nie zastosowałem się do tej zasady, to w 125p tarcze miałem już tak cienkie, że klocki weszły między jarzma a tarcze, i zblokowało hamulce.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

Tomek pisze:Zawsze trzymałem się zasady, że co druga wymiana klocków, to również wymiana tarcz.
Kiedyś jak nie zastosowałem się do tej zasady, to w 125p tarcze miałem już tak cienkie, że klocki weszły między jarzma a tarcze, i zblokowało hamulce.
Miałem to samo dokładnie w Nissanie Sunny. Na szczęście była to mała prędkość...od tamtego czasu oduczyłem się oszczędzać.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

jay_21 pisze:wieczorem wkleje jak wyglądają moje przy przebiegu 70 tyś
Ciekawy jestem.
Z przodu już mam widoczny rant, a z tyłu tarcze są praktycznie nowe, krawędż tylko zardzewiała. Klocki za to mają identyczną grubość, przód tył.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

No to wklejam fotki hamulców z przodu.

[ Dodano: |20 Kwi 2012|, o 20:58 ]
rant tarczy

[ Dodano: |20 Kwi 2012|, o 20:59 ]
klocek

[ Dodano: |20 Kwi 2012|, o 21:00 ]
druga strona tarczy ;)

No więc tak to wygląda Panowie i co o tym sądzicie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja na Twoim miejscu założyłbym koło i zajrzał do hamulców za rok.
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

oczywiście obił młotkiem te ranty
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

wezme na szlif do pracy :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

Te tarcze są jeszcze gitara, jak pisał Coval, zajrzyj tam za rok :ink
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Tak jak poprzednicy - za rok lub około 100 tys.km.
smak56
* * * *
Obrazek
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Kątówka ładnie bez zdejmowania.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Wiecie... gdyby patrzył na zalecenia producenta (tarcz, auta-> jeden pies) to te tarcze są już do wymiany. Nowe mają 22mm, po granicznym zużyciu mają 20,8. Czyli tylko 1,2 milimetra (po 0,6mm na stronę).
zetu
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 15 lut 2011, 20:06
Przebieg: 69000
Silnik: 1,4 120KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: lubin
Podziękował: 3 razy

Post autor: zetu »

robiłem przegląd przy 60tys. i mechanik powiedział, że jeszcze można pojeździć ok. 15.tys.(mam teraz 69.tys, 1,4 16V Dynamic), od maleńkości linki klocki nie były wymieniane, ale chyba w przyszłym tygodniu wymienię, tylko na jakie i gdzie(Lubin) :pomysli
zetu
ODPOWIEDZ