Klocki hamulcowe

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

To ja chyba już nie mam, faktycznie wyglądają słabo.
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

ślimak pisze:To ja chyba już nie mam
To prawda. Na pewno nie masz klocków z tyłu :zlośnik
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

Tomek pisze:Na pewno nie masz klocków z tyłu
A może Prezes ma Lego w bagażniku? :ryczy
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Cało krzynka :) :-<< ...ale ja gupi :ryczy
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
wojtekk
klubowicz
klubowicz
Posty: 59
Rejestracja: 14 paź 2011, 19:23
Przebieg: 37200
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wojtekk »

Dziś wykonałem operację wymiany klocków przednich. Wszystko zajęło mi ok 35 minut, taka robota to czysta przyjemność. Tłoczki weszły do zacisków 'bez mydła'. Stan klocków, prowadnic i blaszek - wzorowy(jak porównałem nowy klocek do zużytego to różnica grubości wynosiła max. 1,5-2 mm). Śmiało można byłoby na tym przejechać jeszcze przynajmniej ze 30k, ale jak już kupiłem komplet klocków i odkręciłem koła to wymieniłem.

Szczerze mówiąc to nie bardzo rozumiem o co chodzi. Z tyłu(wkurzające piszczenie) klocki jakieś takie zgnite, pokruszone i sporo zużyte a tarcze wyglądają bardzo dobrze. Z przodu klocki prawie jak nówki a tarcze niekoniecznie. Czyżby z tyłu były założone jakieś tandetne klocki? Czy może jednak coś jest nie tak u nas z hamulcami, przez co szybciej się zużywają i mają tendencję do piszczenia?

EDIT: Aha, ręczny działa elegancko
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Wymiary klocków.

Post autor: BUŁA »

Mam problem z zakupieniem klocków .Na moto alegro są Ate za 145 zł.Zadzwoniłem do nich a facet twierdzi ,że do 1.4 8v są dwa rodzaje cieńsze i grubsze jak mu podam nr. katalogowy to sprawdzi.Podejrzewam ,że jedne są do T-jet ale nie wiem które.Jeżeli ktoś morze pomóc to będę wdzięczny .
BUŁA
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

napisz do darcyna i będziesz miał info i klocki z pierwszej ręki.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Panowie a kiedy wymieniać tarcze? Bo piszecie o wymianie klocków a co z tarczami?

Pozdr
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

jay_21 pisze:Panowie a kiedy wymieniać tarcze? Bo piszecie o wymianie klocków a co z tarczami?

Pozdr
Tarcz chyba jeszcze nikt nie wymieniał. Jeśli dużo i szybko jeździsz po mieście, to 80 tysięcy powinno być sygnałem, że trzeba się tematem zainteresować. Jeśli mniej intensywnie korzystasz z hamulców, to według uznania. Z tego co pamiętam, to w 1.4 8V i 1.3 Mj tarcze były takie same. T-jet miał inne tarcze, bardziej efektywne (może większe?)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

jay_21, tarcze najlepiej wymienić jak... się zużyją :lacha Tak jak pisze mireks - trzeba co jakiś czas je skontrolować, ale ich zużycie zależy od sposobu jazdy i warunków, w których się przemieszczamy. U mnie przewiduję, że wymiana tarcz będzie gdzieś ok 80 tyś. km., zapewne wraz z kompletem klocków, a te to już będą drugi raz :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Dane z Bravo
W T-Jet grubość minimalna to 22mm, po szlifowaniu 20,5 dopuszczalna 20,2. W przednich tarczach na obwodzie jest wyżłobienie, prawdopodobnie jest to znacznik.
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ENDRIU »

BUŁA, proszę bardzo takie kupiłem http://www.fiat-lancia-alfa.pl./klocki- ... inhof.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Przy zmianie opon na letnie w sobotę sprawdzę w jakim stanie są klocki w razie czego wymiana,oczywiście kontrolka jeszcze nie zaświeciła.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

mireks pisze:Tarcz chyba jeszcze nikt nie wymieniał
Tarcze i klocki zakupione leżą w piwnicy i czekają na majówkę. Będę wymieniał przy ponad 111 tys.km (jeżeli chcecie zrobię fotorelację)
mireks pisze:Z tego co pamiętam, to w 1.4 8V i 1.3 Mj tarcze były takie same

Dokładnie tak: śr.257, gr.22 (min 20,2) wys. 40,5, śr. otworu 59 (wymiary w mm)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

smak56, oczywiście jak możesz to zrób fotorelację z wymiany :) Na pewno przyda się klubowiczom :)

Pozdrawiam :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

smak56, fotorelacja mile widziana :foto
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
ODPOWIEDZ