[Inne] Olej

Awatar użytkownika
Jarek85
klubowicz
klubowicz
Posty: 201
Rejestracja: 06 lis 2011, 21:58
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 8V+ LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Szadek

Post autor: Jarek85 »

Olej w silniku to podstawa... :)
Ja wymieniam olej SELENIE K5W40 (Pure Energy ) co 20 tys km w swojej Lince plus filtr Filtrona OP545/2
POZDRAWIAM WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

Jarek85, do 8V jest selenia K. przepłacasz lejąc PE
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

darcyn, nieprawda. Selenia K P.E. jest do wszystkich benzynowych Linei do roku 2009. Od roku modelowego 2009 wg nowej instrukcji wystarczy Selenia K. Fiat Auto Poland jednak nadal zaleca K P.E. z prostego powodu. Mamy trójfunkcyjny katalizator, który wymaga oleju niskopopiołowego a takim jest właśnie K P.E.
Awatar użytkownika
Jarek85
klubowicz
klubowicz
Posty: 201
Rejestracja: 06 lis 2011, 21:58
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 8V+ LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Szadek

Post autor: Jarek85 »

Takim olejem była zalana chyba od nowości , ponieważ po wymianie oleju po przebiegu 20tyś w ASO dali mi resztę w butelce gdzie była taka nazwa Seleni...
Więc taką kupiłem na następna wymianę.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Jarek85, kupiłeś dobry olej. Taki powinien być. Selenia K Pure Energy 5W-40 z normą C3.

[ Dodano: |13 Kwi 2012|, o 23:30 ]
Rafcio, musi mieć normę C3. Mobil 1 nie spełnia jej.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Mam pytanie. Chcę przy następnej wymianie olej zmienić w moim T-jecie z Seleni na Mobil 1 lub Castrol. Mobil 1 widzę że nie ma specyfikacji C3, Castrol ma ale Castrol Edge 5W40 jest tylko do diesla. Do benzyny jest 0W40.
Na razie tylko się orientuję ale czy można by było zamienić 5W40 na 0W40 bez szkody dla silnika :?

[ Dodano: |14 Kwi 2012|, o 10:20 ]

Już znalazłem Castrol Edge 5W40 do benzyny i Mobil 1 ze specyfikacją C3 tylko że 0W40
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2012, 10:36 przez Rafcio, łącznie zmieniany 1 raz.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

helletic, dzięki za linki. Ale Mobil Super 3000 X1 5W-40 to HC Synthese a nie full synthetic

[ Dodano: |14 Kwi 2012|, o 10:25 ]
Po "przestudiowaniu" internetu i sprawdzeniu na stronie Mobil 1 i Castrol do mojego T-Jeta zalecany olej to:
Mobil 1 ESP 0W-40
specyfikacja klik

Castrol EDGE 5W40 A3/B4
specyfikacja klik

Oba oleje mają specyfikację C3

Na jaki wymienić? Na razie nie wiem ale bardziej skłaniałbym się na Castrola bo ma wszystkie parametry jak Selenia łącznie ze specyfikacją Fiata 9.55535-S2 no i jest tańszy od Mobila nie mówiąc już o Seleni której cena jest chora
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Post autor: adamson »

Ja raczej skłaniam się ku Mobilowi, mam nim zalany silnik w Pandolocie żonki i jest ok. W Pandzie po pierwszym roku (przeglądzie) od razu zmieniłem na Mobil i tak do dzisiejszego dnia.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

Rafcio, a co to te HC Synthese? Z tego co tam kiedyś podsłyszałem, to mineralny, tyle że na sterydach...Czy jak teraz zaleje Full Synthetic, to szlag trafi silnik?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Nie każdy producent ujawnia że olej jest HC. Jeśli olej ma ileś tam % dodatków syntetycznych to już można go nazwać Full Syntetykiem.
W przyszłym roku zmienię mojego HC Shella, który ma na butelce napis Full Synthetic na prawdziwy syntetyk i nie przewiduje demolki.
Na poprzedniej stronie Duskap dał link który wszystko wyjaśnia.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

Bo właśnie przed zakupem w/w Mobila pytałem, czy aby na pewno to jest pełen syntetyk. Zarzekali się, że tak, mimo moich podejrzeń odnośnie napisu HC a nie Full. Nawet na Allegro czy innych serwisach z olejami ten Mobil, który zalałem z oznaczeniem HC jest sprzedawany jako Full. Kołomyja z tymi olejami...Tym razem zakupię Mobila na którym będzie widniał napis Full i finał.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

helletic, muszę przyznać że faktycznie kołomyja, czym więcej się czyta tym człowiek głupszy :ink
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

Rafcio, no ja już totalnie zgłupiałem po Twoim poście, że zalałem jakiś tam udawany syntetyk, ale dzięki Twoim rozjaśniającym mój umysł linkom, wiem co teraz kupić :pivo :ink
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

helletic, tydzień temu na oleju Mobil 1 New Life 0W40 znalazłem napis SHC tuż pod napisem Full Synthetic... Wcześniej go nie było. Było samo Full Synthetic.
Ciekawe czy Mobil 1 ESP 0W40 to też HC czy pełen syntetyk?
Może właśnie Selenia jest taka droga bo to pełen syntetyk a ta cała reszta to pseudosyntetyki?
Najlepsze oleje na świecie czyli AMS Oil czy Millers OIL kosztują tyle co Selenia.

Tydzień temu zmieniłem olej w Linei. Na Selenię ponownie. Chyba coś zmienili w tym oleju (fakt faktem na butelce jest teraz napis MultiAir a na poprzednich tego nie mialem). Auto po odpaleniu zimnego silnika dziwnie chodzi. Zawory jakby klepały i popychacze hydrauliczne też. Znaczy się znacznie dłużej tak chodzą niż przed zmianą oleju. Dziwne.
Chyba spróbuję innego oleju następnym razem. AMS Oil albo Millers... albo Castrol Edge i częstsze zmiany (wyjdzie na to samo jak droższy olej).
ODPOWIEDZ