Siłownik zamiast podpórki
- stanley750
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:32
- Przebieg: 7000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Świnoujście
- Podziękował: 3 razy
Odp.dla Darcyn
Nie zawracaj głowy jakimiś starociami-ten link nic mi nie daje-jest to raczej reklama z przed lat.Pozdrawiam.
- stanley750
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:32
- Przebieg: 7000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Świnoujście
- Podziękował: 3 razy
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
trochę temat poszedł dwudrożnie: siłownik do maski i siłownik do klapy bagażnika. Czekam na realizację pomysłu stanley750.
A w temacie klapy bagażnika to raczej ciężko będzie zastosować sprężynę na istniejące siłowniki, ponieważ pomierzyłem ile powinna wynosić długość sprężyny napiętej i wynosi około 15mm. W hatchbackach jest łatwiej, ponieważ długości siłowników są większe i jest możliwość zastosowania standardowych sprężyn. W naszym przypadku, ze względu na małe wymiary siłownika zakres pracy sprężyny jest niewielki. Całkowita przestrzeń pracy wynosi od 15mm do 105mm, ale myślę, że wystarczyłoby 15-60 (trzeba byłoby porobić próby, od którego momentu podnosi się samoistnie klapa i jaka jest siła zastosowanej sprężyny). Niestety mała wymagana długość sprężyny ściśniętej powoduje, że grubość drutu jest w granicach 2-2,5mm i w stanie swobodnym sprężyna ma trochę powyżej 30mm, co myślę, że jest zdecydowanie za mało do otwarcia klapy.
A może udałoby się wymienić te siłowniki na takie ze sprężyną wewnętrzną (które same po otwarciu zamka, podnosiłyby klapę). Są one zazwyczaj trochę grubsze, ale mamy tam jeszcze trochę miejsca do zawiasów. Obecnie grubość siłownika to fi 19, a maksymalnie może być około fi 28.
Will, Ty chyba wymieniałeś ten siłownik? Masz może jego dane? Może coś uda się znaleźć?
A w temacie klapy bagażnika to raczej ciężko będzie zastosować sprężynę na istniejące siłowniki, ponieważ pomierzyłem ile powinna wynosić długość sprężyny napiętej i wynosi około 15mm. W hatchbackach jest łatwiej, ponieważ długości siłowników są większe i jest możliwość zastosowania standardowych sprężyn. W naszym przypadku, ze względu na małe wymiary siłownika zakres pracy sprężyny jest niewielki. Całkowita przestrzeń pracy wynosi od 15mm do 105mm, ale myślę, że wystarczyłoby 15-60 (trzeba byłoby porobić próby, od którego momentu podnosi się samoistnie klapa i jaka jest siła zastosowanej sprężyny). Niestety mała wymagana długość sprężyny ściśniętej powoduje, że grubość drutu jest w granicach 2-2,5mm i w stanie swobodnym sprężyna ma trochę powyżej 30mm, co myślę, że jest zdecydowanie za mało do otwarcia klapy.
A może udałoby się wymienić te siłowniki na takie ze sprężyną wewnętrzną (które same po otwarciu zamka, podnosiłyby klapę). Są one zazwyczaj trochę grubsze, ale mamy tam jeszcze trochę miejsca do zawiasów. Obecnie grubość siłownika to fi 19, a maksymalnie może być około fi 28.
Will, Ty chyba wymieniałeś ten siłownik? Masz może jego dane? Może coś uda się znaleźć?
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" 

- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
2 sprężyny gazowe o sile 100 N wystarczą w zupełności. Ja powiedziałbym, że nawet 70-ki podejdą
a tak poza tym to tu macie wzoru jak policzyć siłę potrzebną dla siłownika: http://www.springmasters.pl/kalkulacja.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Myślę że w klapie nie wystarczy mocniejsza sprężyna żeby podnieść ją trzeba raczej zainicjować otwarcie lekko unieść do góry chodzi o to że teraz siła nacisku rozkłada się w poziomie na dwa punkty oparcia.Wyższa siła nacisku co najwyżej wyrwie plastikowe łoża siłownika. Siłownik w masce jest łatwiej zrobić tam podnosisz lekko do góry i już.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- stanley750
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:32
- Przebieg: 7000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Świnoujście
- Podziękował: 3 razy
Do krakusa02
Krakus siłownik/i/ do klapy Lineii to taka robota dla majsterkowicza.Moja Linea to już 8-me moje auto i dużo się dawniej w PRL narobiłem-jak się to uda to będą fotki.Kłopot trochę jest z mocowaniem do samej klapy,ale dziś powstał pomysł i czekam tylko na siłownik.
Co do sprężyn przy bagażniku to nie radzę,po pewnym czasie narobi się bigos z dwudzwigniowymi zawiasami.Siłowniki mają tyko pomagać przy otwieraniu/delikatnym/i zamykaniu.Automatyczne otwieranie i zamykanie polega na pracy siłowników elektrycznych ze sterowaniem pilotem,sprężyn nie polecam.Krakusik !!!Ja jestem w Krakowie często-rodzinka,a tak ogólnie z Podkarpackiego djabli mnie wysłali do Ś-cia.Pozdrawiam.
Co do sprężyn przy bagażniku to nie radzę,po pewnym czasie narobi się bigos z dwudzwigniowymi zawiasami.Siłowniki mają tyko pomagać przy otwieraniu/delikatnym/i zamykaniu.Automatyczne otwieranie i zamykanie polega na pracy siłowników elektrycznych ze sterowaniem pilotem,sprężyn nie polecam.Krakusik !!!Ja jestem w Krakowie często-rodzinka,a tak ogólnie z Podkarpackiego djabli mnie wysłali do Ś-cia.Pozdrawiam.
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Pooglądałem sobie jeszcze zawiasy klapy bagażnika i to może być prawda, że mocniejsze siłowniki mogą nie zainicjować otwierania... trzeba podnieć najpierw klapę do górywill pisze:Myślę że w klapie nie wystarczy mocniejsza sprężyna żeby podnieść ją trzeba raczej zainicjować otwarcie lekko unieść do góry chodzi o to że teraz siła nacisku rozkłada się w poziomie na dwa punkty oparcia.Wyższa siła nacisku co najwyżej wyrwie plastikowe łoża siłownika.


„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" 

- chromek
- klubowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1.4 8v LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Hmm... A ja myślę, że można by spróbować zrobić coś w stylu zawiasów z audi a6, które montują np. do passatawill pisze:Żeby zainicjować otwarcie trzeba by wstawić w zawias sprężynę ramieniową środkowa ale z zagięciami
[youtube][/youtube]
Kwestia otwarta, to dobrać sprężynę i wyznaczyć miejsca mocowania "uszu" do sprężynki...