Uszkodzony (?) zamek tylnych drzwi
- Messonline
- klubowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
- Przebieg: 197000
- Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Uszkodzony (?) zamek tylnych drzwi
Witam Szanownych Kolegów,
Niestety muszę obniżyć rating Linki. Po przygodzie z chłodnicą nie udało mi sie dzisiaj zamknąć tylnych lewych drzwi - zamek nie zareagował. Nie załapuje nawet tzw pierwszy stopień czyli wtedy gdy zamek juz trzyma ale drzwi nie są zamkniete.
Co ciekawe - rano w garażu (+1 st C) nie było tego problemu. Po 25 min jazdy (-5) pod sklepem nie udało mi się już zamknąć drzwi. Na szczęście nie jechałem sam i poprosiłem pasażera i przesiadke do tyłu i przytrzymanie drzwi. Po kolejnych 5 min jazdy drzwi zamknęły sie bez problemu (próbowałem ze 30 razy i bez problemu). Po całym dniu na dworze problem wrócił (pasażer jechał całą droge z tyłu ;/)
Gdzie szukać problemu zanim dobiore sie do wyjmowania zamka? Jest możliwość przesunięcia na śrubach? (choc nie wyglada na to) czy ktoś wie jak wyglada połączenie klamki z zamkiem i co tam może się popsuć? Mam co do tego elementu podejrzenie ponieważ zauwazyłem w lato, że przy wysokiej temp. klamke trzeba było pociągnąć do samego końca żeby drzwi sie otworzyły. A drzwi nie zamykają się jakby trzymać klamkę w górnym położeniu.
Niestety muszę obniżyć rating Linki. Po przygodzie z chłodnicą nie udało mi sie dzisiaj zamknąć tylnych lewych drzwi - zamek nie zareagował. Nie załapuje nawet tzw pierwszy stopień czyli wtedy gdy zamek juz trzyma ale drzwi nie są zamkniete.
Co ciekawe - rano w garażu (+1 st C) nie było tego problemu. Po 25 min jazdy (-5) pod sklepem nie udało mi się już zamknąć drzwi. Na szczęście nie jechałem sam i poprosiłem pasażera i przesiadke do tyłu i przytrzymanie drzwi. Po kolejnych 5 min jazdy drzwi zamknęły sie bez problemu (próbowałem ze 30 razy i bez problemu). Po całym dniu na dworze problem wrócił (pasażer jechał całą droge z tyłu ;/)
Gdzie szukać problemu zanim dobiore sie do wyjmowania zamka? Jest możliwość przesunięcia na śrubach? (choc nie wyglada na to) czy ktoś wie jak wyglada połączenie klamki z zamkiem i co tam może się popsuć? Mam co do tego elementu podejrzenie ponieważ zauwazyłem w lato, że przy wysokiej temp. klamke trzeba było pociągnąć do samego końca żeby drzwi sie otworzyły. A drzwi nie zamykają się jakby trzymać klamkę w górnym położeniu.
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Na początek osikaj zamek jakimś lekkim smarowidłem (olej silikonowy w sprayu, olej do urządzeń precyzyjnych) wd-40 i tego typu wynalazki działają bardzo krótko i wypłukują smary.
Psiknij od strony zatrzasku oraz po pociągnięciu klamki w te 2 "dziury" z których klamka wychodzi.
Możliwe że już jest za późno na psikanie bo przymarzł i podczas otwierania wygiął się taki metalowy dynks w środku, ale warto najpierw spróbować smarowideł zanim zaczniesz zamek rozbierać.
Psiknij od strony zatrzasku oraz po pociągnięciu klamki w te 2 "dziury" z których klamka wychodzi.
Możliwe że już jest za późno na psikanie bo przymarzł i podczas otwierania wygiął się taki metalowy dynks w środku, ale warto najpierw spróbować smarowideł zanim zaczniesz zamek rozbierać.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Tak to wygląda klik
raczej tylko zamarzło to powszechna przypadłość ale po tym co napisałeś w lato może któraś z tych linek za długa. może ktoś miał ten problem niech napisze.
raczej tylko zamarzło to powszechna przypadłość ale po tym co napisałeś w lato może któraś z tych linek za długa. może ktoś miał ten problem niech napisze.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Podczas jazdy na mrozie przymarz mechanizm. Lina do garażu potem porządnie siknąć rygiel w drzwiach żeby ładnie tam doszło do środka (oczywiście czymś smarującym) i będzie git. Miałem to samo. Ja do tego używam olej (smar) w sprayu
Ostatnio zmieniony 19 gru 2012, 15:12 przez Rafcio, łącznie zmieniany 1 raz.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

- FILBERT
- klubowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
- Przebieg: 50000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dokładnie, czasem to się pojawia jak jest duża różnica temperatur odwilż/mróz, lekarstwo, wstawić auto do ogrzewanego garażu, a jak nie ma to do hali garażowej pod marketem, tam zawsze jest lekko +, potem można potraktować mechanizm smarem jak pisał Q, problem dotyczy głównie tylnych drzwi.
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007
- mpsfc
- klubowicz
- Posty: 1137
- Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
- Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Dobrze, że napisałeś "głównie", nie dalej jak miesiąc temu jechałem do pracy lewą ręką trzymając drzwi kierowcy i słuchając trzaskającego zamka, który próbował się zamkąćFILBERT pisze:problem dotyczy głównie tylnych drzwi

Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie 

-
- klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
- Przebieg: 61000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Mnie po wczorajszym myciu, był tak obe...... przez ptaki, dzisiaj nie chciały się zamknąć przednie drzwi od strony pasażera. Dopiero po pociągnięciu za klamkę od środka zaskoczyło. Pewnikiem trzeba przesmarować, bo dostała się wilgoć i coś przymarzło.
Pomijam fakt, że jak się rygluje zamek po prawej stronie to czasem jest taki huk jakby miało się coś połamać w środku (niezależnie od temperatury), ale ASO stwierdziło, że nie będą rozbebeszać drzwi, jak się coś na amen zepsuje to dopiero.
Pomijam fakt, że jak się rygluje zamek po prawej stronie to czasem jest taki huk jakby miało się coś połamać w środku (niezależnie od temperatury), ale ASO stwierdziło, że nie będą rozbebeszać drzwi, jak się coś na amen zepsuje to dopiero.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz