[1.3] Kłopot z odpaleniem 1.3 multijet :(

szakari
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 12 lut 2012, 22:17
Przebieg: 148000
Silnik: 1,3 MJ
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Proszowice

[1.3] Kłopot z odpaleniem 1.3 multijet :(

Post autor: szakari »

Witam serdecznie wszystkich.
Nie mogłem dziś odpalić samochodu (akumulator w porządku, ładnie kręcił) udało się to dopiero za 10 razem, to znaczy silnik odpalał ale tak jak by brakowało mu paliwa i gasł po 1 do 3 sekundach. gdy w końcu udało mi siego odpalić zauważyłem lekkie falowanie obrotów na luzie w zakresie 800 do 1000. kolejne próby odpalenia w ciągu następnych minut były bez problemowe. ale po dłuższym postoju (około 2 godziny) problem wrócił. Czy ktoś z klubowiczów spotkał się z takim problemem?
Aby jeździło się lepiej..
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

Kolego masz gdzieś problem z masą może jedna z klem jest zawilgocona, np. przy minusie na "akumulatorze"jest parę kabli z masami przykręcone śrubami do szybkozłącza :przykry Najlepiej sprawdzić te masy bo sporo było soli na drogach ostatnio :zmieszany i gdzieś przyśniedziało na kablu . u mnie nie chciał zapalać a jak zapalił to wywalał błąd silnika :ryczy i szczególnie przy temp. około 0 oC ale też może winna jest zawilgotnięta kostka od zapłonów taka czarna pod maską koło akumulatora i ta kostka jest przymocowana na sporniku śrubą skręcona :) .Sól jest higroskopijna a teraz jest większa wilgoć i pochłania tą wilgoć i wszystko jest mokre (jak samochód oczywiście był "opaćkany solą" drogowa :) )
Pozdrawiam życzę miłego użytkowania m-jeta :jazda
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

szakari generalnie są dwie możliwości. Pierwszą opisał markus2021 czyli prąd. Kłopoty z masą, cienki przewodzik na rozruszniku lub padniete świece żarowe. Drugi to paliwo. Tej zimy jesteśmy na etapie wymiany filtrów paliwa. Przy Twoim przebiegu powinien być wymieniony przynajmniej dwa razy, ale podejrzewam, że nie był ani razu (sprawdź). Powodzenia.
smak56
* * * *
Obrazek
szakari
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 12 lut 2012, 22:17
Przebieg: 148000
Silnik: 1,3 MJ
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Proszowice

Post autor: szakari »

Będę jakoś kombinował :). Nie wiecie może czy filtr od GP z silnikiem 1.3 zapasuje? Zastanawiam się czy dużo części od GP pasuje do Linei.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

szakari pisze:Będę jakoś kombinował :). Nie wiecie może czy filtr od GP z silnikiem 1.3 zapasuje? Zastanawiam się czy dużo części od GP pasuje do Linei.
Jeśli będzie pasować filtr z GP, to cena w ASO będzie porównwywalna lub taka sama jak filtru dedykowanego dla Linei. Wiedza oparta na autopsji.
Zajrzyj do tego wątku. Jest w nim poruszony temat filtru paliwa w 1.3 Multijet i może uda Ci się uzyskać jakieś istotne informacje o zamienniku
szakari
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 12 lut 2012, 22:17
Przebieg: 148000
Silnik: 1,3 MJ
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Proszowice

Post autor: szakari »

Dzięki wielkie za podpowiedzi, dziś o ile odpali jadę do znajomego mechanika. Jeśli chodzi o kontrolki, to po odpaleniu żadna mi nie wyskakuje typu "check engine". Puki co tylko zmartwienia :(
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

sorki za OT, ale teraz dopiero zuważyłem że Proszowice. w niedziele widziałem linkę active na drodze z Proszowic do koszyc. twoja?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

szakari, Jeżeli zajrzysz na link podany przez mireksa to zdjęcie, które tam umieściłem, to oryginalny filtra paliwa, który wymieniłem w poniedziałek. /jak się ociepli to go rozetnę żeby zobaczyć jak wygląda wewnątrz/
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Czy ja wiem , czy to paliwo :pomysli
Teraz mamy raptem -5 stopni, a wcześniej były dużo większe mrozy.
Czy w te dużo większe mrozy auto odpalało normalnie???

Oczywiście wymiana filtra na pewno nie zaszkodzi.
szakari
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 12 lut 2012, 22:17
Przebieg: 148000
Silnik: 1,3 MJ
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Proszowice

Post autor: szakari »

Oj wtedy miałem dostęp do garażu, więc nie było większych problemów. A w niedziele po powrocie z zagłębia już pod chmurkom stał. W poniedziałek akumulator padł, w wtorek po robocie go wymieniłem, a tu zonk, kręcił i kręcił, zaczynał łapać i za moment gasł tak jak by mu paliwa brakowało. A bak pełen ropy z Orlenu.

[ Dodano: |15 Lut 2012|, o 14:20 ]
emmer N ie jetem pewien czy to byłem ja, ale zauważyłem że czasami w Proszowicach pojawia się taka fajniutka czarna linka
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

szakari, to wymieniaj w takim razie ten filtr. Na pewno nie zaszkodzi.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Tomek pisze:Na pewno nie zaszkodzi
ale na pewno zaboli /cena/ :zlośnik
smak56
* * * *
Obrazek
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Dużo niewiadomych
Ile lat ma akumulator skoro padł?
Czy nadal "trzyma". Jeśli nie to jest zasiarczony i się kończy.
Skoro pytasz się o filtr, to albo nie wiesz czy był wymieniany. Oznaczałoby to, że jesteś drugim włascicielem.
Warto więc go wymienić bo faktycznie wciąż może tkwić w nim stary. Co moim zdaniem byłoby dziwne.
Piszesz, że odpalał w mrozy. Wykluczyłbym świece, elektronika by to wskazała, chyba że to co jest napisane w instrukcji jest warte funta kłaków.
Może też być złej jakości paliwo. Jeśli nie daj Bóg zatankowałeś gdzieś jakąś miksturę a nie olej.
Zostaje jeszcze pompa wstępna, ale jak ją słyszysz jak "podaje" to prawdopodobnie działa.
U mnie problemem okazał się brudny korek wlewu i pochrzanione odpowietrzenie zbiornika, ale miałem takie problemy już we wrześniu i najwiecej na pełnym zbiorniku.
Aby wyeliminowąć to podejrzenie sprawdź próbując odpalenia na niezamkniętym zbiorniku.
Tomek
szakari
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 12 lut 2012, 22:17
Przebieg: 148000
Silnik: 1,3 MJ
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Proszowice

Post autor: szakari »

Panowie gdzie jest odpowietrznik w linei??
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

odpowietrznik zbiornika jest koło korka wlewu.
Tomek
ODPOWIEDZ