Akumulator
-
- klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
- Przebieg: 49000
- Silnik: 1,3 mjt
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Q, ja kupilem centrę plusa chyba 62 albo 63 Ah.
Akumulator postanowiłem kupić bo "naciagnął" mnie na to inny serwis, zalecając to, zanim rozwiązany został mój problem w innym serwisie z odpalaniem auta.
Żałuję bo wyszło, że stary akumulator był dobry i mógł pohulać jeszcze trochę.
Chciałem kupić futurę, ale gostek na Starołęce w sklepie firmowym centry odwodził mnie od tego.
Jego argumentacja była taka: futura dobra, ale robią jej w zakładzie na Gdyńskiej, w ogóle w Polsce.
Jest importowana zdaje się z Hiszpanii. Dlatego trafiają się różne partie i mają duzó zwrotów.
Plus robiony jest u nas. Tak mi go proponował.
Ponieważ wciąż mnie nie przekonał, to zaproponował mi 3 lata gwarancji na plusa i tak wbił potem w gwarancję.
To wziąłem go.
Ponieważ półka na akumulator faktycznie ograniczona była plastikowym klinem, trzeba było go wyjąć.
Akumulator wszedł,a wysokość jego była taka sama.
Akumulator postanowiłem kupić bo "naciagnął" mnie na to inny serwis, zalecając to, zanim rozwiązany został mój problem w innym serwisie z odpalaniem auta.
Żałuję bo wyszło, że stary akumulator był dobry i mógł pohulać jeszcze trochę.
Chciałem kupić futurę, ale gostek na Starołęce w sklepie firmowym centry odwodził mnie od tego.
Jego argumentacja była taka: futura dobra, ale robią jej w zakładzie na Gdyńskiej, w ogóle w Polsce.
Jest importowana zdaje się z Hiszpanii. Dlatego trafiają się różne partie i mają duzó zwrotów.
Plus robiony jest u nas. Tak mi go proponował.
Ponieważ wciąż mnie nie przekonał, to zaproponował mi 3 lata gwarancji na plusa i tak wbił potem w gwarancję.
To wziąłem go.
Ponieważ półka na akumulator faktycznie ograniczona była plastikowym klinem, trzeba było go wyjąć.
Akumulator wszedł,a wysokość jego była taka sama.
Tomek
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Rafcio, raz miałem taką sytuację że zgasło mi auto na światłach i momentalnie odpaliłem żeby nie blokować skrzyżowania a radio jak grało tak grało nawet na chwilę nie zgasło. Ale zazwyczaj jak gaszę auto na włączonym radiu i wiadomo po jakimś czasie siadam i odpalam czy to rano czy po godzinie itp. to po przekręceniu kluczyka, raz włącza mi się radio przy drugim przekręceniu kluczyka gdy motor się uruchamia radio zawsze przygasza.
Sympatyk forum :-)
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
W linie mam tak samopawe1_c pisze:Ale zazwyczaj jak gaszę auto na włączonym radiu i wiadomo po jakimś czasie siadam i odpalam czy to rano czy po godzinie itp. to po przekręceniu kluczyka, raz włącza mi się radio przy drugim przekręceniu kluczyka gdy motor się uruchamia radio zawsze przygasza.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

-
- klubowicz
- Posty: 1013
- Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
- Przebieg: 85
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
No i mi aku zdechł dzisiaj
jade kupić nowy aku żeby nie było takich niespodzianek będzie to najprawdopodobniej Bosh Silver ponieważ miałem z nimi już do czynienia i nigdy nie było problemu w zimie i innych porach zawsze odpalał
Teraz tylko jaką moc wybrać? zalecany jest wybór większej pojemności jeżeli w aucie jest dużo elektroniki i użądzen elektrycznych bo wszystko pobiera prąd tym bardziej jak się jeździ na krótkich odcinkach i aku nie zdąży się doładowac
myślę że Bosh Silver S4 74Ah 680A
Co wy o tym myślicie ?

jade kupić nowy aku żeby nie było takich niespodzianek będzie to najprawdopodobniej Bosh Silver ponieważ miałem z nimi już do czynienia i nigdy nie było problemu w zimie i innych porach zawsze odpalał
Teraz tylko jaką moc wybrać? zalecany jest wybór większej pojemności jeżeli w aucie jest dużo elektroniki i użądzen elektrycznych bo wszystko pobiera prąd tym bardziej jak się jeździ na krótkich odcinkach i aku nie zdąży się doładowac
myślę że Bosh Silver S4 74Ah 680A
Co wy o tym myślicie ?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Myślę, że w pierwszej kolejności powinieneś wyciągnąć swój obecny akumulator, sprawdzić w nim poziom elektrolitu i ewentualnie dolać wodę destylowaną /jeśli to możliwe/, a następnie go doładować.KILLHIM pisze:No i mi aku zdechł dzisiaj![]()
Teraz tylko jaką moc wybrać? zalecany jest wybór większej pojemności jeżeli w aucie jest dużo elektroniki i urządzeń elektrycznych bo wszystko pobiera prąd tym bardziej jak się jeździ na krótkich odcinkach i aku nie zdąży się doładować
myślę że Bosh Silver S4 74Ah 680A
Co wy o tym myślicie ?
O ile dobrze pamiętam, to miałeś akumulator o pojemności ok. 60 Ah a więc i tak większy niż większość z nas. Ten akumulator musi mieć nie więcej niż 2-3 lata od wymiany, więc jest całkiem młody.
W Linei z multijetem jest bardzo prosty dostęp do mocowania akumulatora. O poranku można go więc bez problemu zainstalować i nie zajmie to więcej niż 5 minut czasu. Profilaktyczne doładowanie nie narazi Cię na żadne koszty, a może się okazać że pomoże na obecny sezon a nawet i na kolejny rok.
Cena za pojemność 74Ah też jest pewnie nie mała.
KILLHIM bardzo się cieszymy, że masz ochotę dołączyć do stowarzyszenia "AKUMULATOR - I MNIE DOPADŁO", ale za milczącą zgodą (mam nadzieję


-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
KILLHIM, za duży aku chcesz kupić. Będzie nie doładowany. 60Ah max bym dał. To nie jest duży diesel aby potrzebował większego aku. W Fordzie Transicie 2,5D mam akumulator 74Ah. To jest duży diesel a nie dieselek jak w Linei.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 14:55 przez duskap, łącznie zmieniany 1 raz.