[Inne] Olej

Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Oryginalnie w 1.4 8V jest zdaje się Selenia K P.E. 5w40
Rok temu na przeglądzie w ASO sami zapytali czy zalać Selenią czy Mobil1 i zalali Mobil1 5w50.

Oleju wchodzi z tego co pamiętam niecałe 4 litry (bliżej 3,5l) .
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wg mnie wszystkim markowym z pewnego źródła i nie z beczki. Castrol Mobil1 Shell itd. Ja mam zalany Shell Helix Ultra 5w40
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Sylwia1405 pisze:Własnie nie moge znalezc instrukcji:( chodzi mi o to czym mozna zastapic selenie:)
Każdym olejem z napisem 5W40
pawel-a2
klubowicz
klubowicz
Posty: 81
Rejestracja: 26 sty 2012, 21:41
Przebieg: 41000
Silnik: 1,4 t-jet
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łaskarzew
Podziękował: 1 raz

olej

Post autor: pawel-a2 »

też niedługo będę serwisował autko, ale ja zamieżam przejeżdzać na oleju od serwisu do serwisu lub co 2 lata więc zaleję olejem fiata,
Pozdrawiam
Paweł
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Do silnika 1.4 8v wchodzi 2.6 litra oleju. Co do jego parametrów, to zazwyczaj są one uzależnione od przebiegu, ale generalnie przed 150 tyś. km wlewamy syntetyk, np 5W40 (taki jak zaleca Fiat - Selenia). Ja osobiście nie polecam Castrola, bo silnik żarł mi go przeokrutnie. Teraz śmigam na Valvoline i jak na razie jestem z niego mega zadowolony. Jeśli chodzi o przejście na tańszy olej półsyntetyczny (czyli parametry np 10W40), to niektórzy twierdzą, że przechodzimy na niego po osiągnięciu 150 tyś. przebiegu, ale są inni, którzy twierdzą, że nie ma takiej potrzeby - jeśli silnik jest eksploatowany prawidłowo a użytkownik o niego dba (w sensie wymienia olej, filtry i pilnuje poziomów płynów). Jeszcze daleko mi do takiego przebiegu, ale planuję w ogóle nie przechodzić na półsyntetyk, ale zobaczymy, co życie przyniesie :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval pisze:Ja sprawdziłem i nic nie ubywa.
Może pluje przez odme i brudzi przepustnice. Oleju ubywa i masz falujące obroty.
Czyli co i jak mam sprawdzić we własnym zakresie (czyli bez rozbierania)? Albo co w ASO powiedzieć jak ich już kiedyś odwiedzę?

[ Dodano: |30 Sty 2012|, o 13:33 ]
Coval pisze:Wg mnie wszystkim markowym z pewnego źródła i nie z beczki. Castrol Mobil1 Shell itd. Ja mam zalany Shell Helix Ultra 5w40
Wczoraj w necie poczytałem sobie trochę o olejach. Okazuje się, że wiele syntetyków 5w-40 na polskim rynku jest to tzw. HC czyli lipa a nie oleje np. PAO czyli pełne syntetyki.
Przykładem jest choćby Castrol Magnatec 5w-40 z normą C3. W Polsce sprzedawany jako syntetyk a w Niemczech już jest opisywany jako HC-Syntetic.

Chciałem po gwarancji przejść na inną markę ale chyba zostanę przy Selenii bo ta jest full syntetyk.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Bez rozbierania nic nie sprawdzisz, a ASO powie że musisz jeździć i obserwować.
Miałeś już chyba czyszczoną przepustnice. Mówili czy była zaoliwiona?
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval, rozbierana 2 krotnie. Nie mówili, że zaoliwiona.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Jak przejedziesz krótką trasę w mrozie to maź pod korkiem zawsze będzie, to niczego nie wyrokuje.
i tym się pocieszam :)
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

will pisze:Jak przejedziesz krótką trasę w mrozie to maź pod korkiem zawsze będzie, to niczego nie wyrokuje.
No to mnie uspokoiłeś. Sprawdziłem bagnet i są na nim takie smarki w kolorze masła, najwięcej ich przy samej górze bagnetu
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

rafcio082 pisze:Sprawdziłem bagnet i są na nim takie smarki w kolorze masła, najwięcej ich przy samej górze bagnetu
Czyżbyś jeździł na Castrolu?
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Coval pisze:Czyżbyś jeździł na Castrolu?
Nie. Selenia K PE. Na 100% bo widziałem oryginalnie zamknięte puszki i widziałem jak wlewali bo byłem na hali podczas przeglądu
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Coval pisze:
rafcio082 pisze:Sprawdziłem bagnet i są na nim takie smarki w kolorze masła, najwięcej ich przy samej górze bagnetu
Czyżbyś jeździł na Castrolu?
a co ma do tego Castrol? Za tydzień jadę wymienić olej powiedz mi Coval jaki teraz zalać, w pierwszym roku była Selenia a ostatnie trzy lata Castrol.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

rafcio082 pisze:Coval napisał/a:
Czyżbyś jeździł na Castrolu?


Nie. Selenia K PE. Na 100% bo widziałem oryginalnie zamknięte puszki i widziałem jak wlewali bo byłem na hali podczas przeglądu
Przypomniał mi się mineralny GTX na któym jeździło nasze FSO. W mrozy robiło się to co u Ciebie.

pawe1_c, lać to z czego jesteśmy zadowoleni, skoro na Castrolu jest ok to po co mieszać.

[ Dodano: |5 Lut 2012|, o 16:50 ]
Ja mam Shell zalany przy 14tyś km. Masła nie ma, ale do zimy olej był w miarę klarowny i miał miodowy kolor. Tak do 25tyś km. Teraz olej jest czarny i pod palcem nie jest już taki śliski. Tak jakby w wyniku mrozów nastąpiło przyspieszone zużycie. Olej jest typu Longlife i powinien wytrzymać 30tyś, chociaż z góry zakładałem wymianę co 15tyś.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 16:54 przez Kuzyn_z_Sosnowca, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Coval pisze:Olej jest typu Longlife i powinien wytrzymać 30tyś, chociaż z góry zakładałem wymianę co 15tyś.
niestety ja eksploatuję Linę w trybie miejskim i co roku wymieniam niezależnie czy zrobię 11 000 czy 13 000 km
Sympatyk forum :-)
ODPOWIEDZ