Akumulator

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Też mam ten kocyk :)
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

Wczoraj przy wieczornym rozruchu pojawił się komunikat o air-bagu, więc chcąc wyprzedzić niekorzystny przebieg wydarzeń i uniknąć szukania akumulatora w górskich miejscowościach podczas ferii, zrobiłem rozeznanie. I mam pytanie czy do T-jeta ten aku jest OK? Wymiary się zgadzają według tego co podał Coval, a pozostałe parametry...?

SYMBOL KATALOGOWY CA530

POJEMNOŚĆ 52 AH

MOC ROZRUCHOWA 530AH

WYMIARY 207X175X190
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Spoko będzie. Parę stron wcześniej jest zdjęcie tego aku w Linei.


Co do koca. Poszukałem jakiś testów T-jeta i tam gdzie jest foto, na którym widać akumulator, jest też koc.

http://lh3.ggpht.com/-dsktQ98151M/S2q70 ... G_3687.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autogaleria.pl/fotografie/in ... 0&test=199" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

kocyk mam i ja. w poprzednich autkach kupowałem takie troby na akumulator. były w środku wyłozone taką folią bąbelkową i na to srebrna folia i materiał. wkładało sie akumulator przypinało klemy, zamykało z góry torbę na rzep i aku miał cieplutko. żeby nie ten kocyk na pewno takową torbę bym miał w linei. zawsze to jakies ocieplenie.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

krakus02 pisze:. I mam pytanie czy do T-jeta ten aku jest OK? Wymiary się zgadzają według tego co podał Coval, a pozostałe parametry...?

SYMBOL KATALOGOWY CA530
POJEMNOŚĆ 52 AH
MOC ROZRUCHOWA 530AH
WYMIARY 207X175X190
krakus02 ten akumulator jest zalecany przez Centrę do silnika 1.3 Multijet i 1.4 T-jet. /info ze strony Centry/. Producent daje 3 lata gwarancji na akumulator.
Druga opcja zalecana przez Centrę do akumulator Centra Plus model CB 500 50Ah/450A wymiary takie same.
Potrzebny Ci będzie klucz 10-ka (do odkręcenia klemy plusowej) i chyba 13-ka do odkręcenia taśmy mocującej akumulator do podstawy. Najlepiej, aby obydwa klucze były typu rurka, ale płaskimi też sobie poradzisz.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2012, 10:14 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

mireks pisze: i chyba 13-ka do odkręcenia taśmy mocującej akumulator do podstawy. Najlepiej, aby obydwa klucze były typu rurka
do tej śruby ( mocującej taśmę) tylko rurka no chyba że ktoś jest zawzięty i się będzie męczył płaskim.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

emmer pisze:kocyk mam i ja.
Ja też mam kocyk ale czy on tam ociepla :? Może troszkę :)

Mi jak kupowałem auto to powiedzieli że ten kocyk jest po to żeby gorąc od silnika nie szedł bezpośrednio na aku bo ponoć mu to nie służy, ale czy to prawda czy tylko wymysł ASO tego nie wiem
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

rafcio082 pisze:Mi jak kupowałem auto to powiedzieli że ten kocyk jest po to żeby gorąc od silnika nie szedł bezpośrednio na aku bo ponoć mu to nie służy, ale czy to prawda czy tylko wymysł ASO tego nie wiem
Moim zdaniem, to jest bzdura na kółkach. Owszem wysoka temperatura nie przysłuży się dobrze akumulatorowi ponieważ może z niego zacząć w szybszym tempie parować woda, co i tak jest naturalnym procesem chyba, że jest to akumulator hermetycznie zamknięty (są takie?).

Nie jestem jednak przekonany, czy ciepło z silnika może w znaczący sposób podnieść temperaturę elektrolitu w akumulatorze, tym bardziej że pomiędzy silnikiem i akumulatorem jest spora przestrzeń. Ponadto samochód będący w ruchu owiewa strumień powietrza, które dostaje się pod maskę więc nie ma szans na to, aby akumulator odczuł skutki promieniowania cieplnego od silnika. Bardziej stawiałbym na to, że akumulator został w ten sposób zabezpieczony przed oddziaływaniem warunków zimowych. Już sam fakt, że w eper producent przewidział aż 4 warianty akumulatorów w tym wersję 50Ah/350 A (zazwyczaj jest wkładany 50Ah/250A) dowodzi, że coś jest na rzeczy.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

To wychodzi na to że tylko T-Jety mają kocyki
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Tomek pisze:To wychodzi na to że tylko T-Jety mają kocyki
bo się mocniej grzeją - tam jest moc :)
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

ślimak pisze:tam jest moc :)
Jest moc, jest i koc :ryczy
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Nie mam koca, guzik z mocy :zlośnik
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Zalejcie bak spirytusem, Linea poczuje MOC!!
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Jakaś konkretna gorzelnia?
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Coval pisze:Zalejcie bak spirytusem
Szkoda spirytusu, naszym bolidom i tak już nic nie pomoże :ryczy A tak wracając do tematu aku: koca również nie posiadam, a ostatnie warunki pogodowe coraz bardziej zbliżają mnie do wymiany bateryjki u mnie. Jak na razie jest OK, ale liczę się z tym, że w pewnym momencie nie będzie chciał zagadać, jak należy :oj Jak już się to stanie to zamierzam wyposażyć się w Centrę Futurę CA530 :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ