Światła Dzienne by Ślimak
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 44 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
" onclick="window.open(this.href);return false;
Przesyłam linka do filmu który przedstawia moje światła dzienne. Wymieniłem halogeny na halogeny z forda focusa i zastosowałem żarówkę H15 55/15W (nie była tania). Halogeny idealnie pasują tak jak nasze jedynie trzeba powiększyć otwór na żarówkę bo halogeny są pod H11 a H15 ma mocowanie grubsze. i tak to wygląda.
Przesyłam linka do filmu który przedstawia moje światła dzienne. Wymieniłem halogeny na halogeny z forda focusa i zastosowałem żarówkę H15 55/15W (nie była tania). Halogeny idealnie pasują tak jak nasze jedynie trzeba powiększyć otwór na żarówkę bo halogeny są pod H11 a H15 ma mocowanie grubsze. i tak to wygląda.
Pozdrawiam wszystkich
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 44 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Oryginalnie w naszych halogenach jest żarówka H1 jest ona montowana tak jakby na drucikach i za żadną hole re nie zamocowałby w nich żarówki H15. A H11 mocowanie ma takie samo jak H15 z tym że średnica mocowania jest ćut mniejsza. wybrałem je też bo jak widać na video nie idzie rozpoznać że są inne niż oryginalne i żadnych z przeróbek nie trzeba robić odnośnie mocowania halogenów.
Pozdrawiam wszystkich
- markus2021
- klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.3 16v Multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Dziś zainstalowali mi LED-y fachmani z ASO
Takie coś światła LED mycarr
większość prac zrobiłem sam tylko w ASO mi dziury wychlastali w tych srebnych atrapach gdzie sa wmontowane halogeny. Mogę powiedzieć iż auto wygląda jak by były te LED-Y fabryczne wmontowane
. tylko sam robiłem przekaźnik do tych światełek. i mam problem a zarazem zapytanie czy jak wmntowanie przekaźnika ok 20/30A nie było przesadą
ma problem gdzyż na "sucho" przekaźnik chodził bezbłędnie ale pod podłączeniu do samochodu mam problem tego typu iż po przekręceniu kluczyku światła LED się zapalają ale po zapaleniu gasną (winny chyba przekaźnik) , dopiero jak włączę i wyłączę postojówki(podczas działania postojówek LED-y gasną) to LED-y świecą samei tylko one czyli OK
ale jak tyko włączę światła mijania to światła LED-y też się zapalają
. Czy winny jest przekaźnik samoróbka
hmmm. wygląda jakby przekaźnik był pod małym obciążeniem i podczas przęłączania ze świateł postojowych na mijania powstają wahnięcia prądu które załączają przekaźnik
Czy ja dobrze rozumuję czy jestem w błędzie
jak jestem w błędzie to wymienię na jakiś przekaźnik do świateł DRL
. światła LED świecą wraz z mijania tylko wtedy jak chodzi silnik. DZiwne to jest. A moje światełka mają tylko 2 kabelki szkoda że nie ma takich małych jak ja kupiłem ztym 3 "sterującym by było mniej roboty
Dzięki z góry za pomoc











Dzięki z góry za pomoc

- markus2021
- klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.3 16v Multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
bardzo prosty 86 - masa/ masa do DRL
85 - plus od świateł postojowych/
87 - nie podłączony
87a - plus od DRL
30 - plus po stacyjne/alternator
na podstawie prostego przekaźnika
przekaźnik 543 l-tronic(taki zwykły do świateł)
[ Dodano: |14 Lut 2012|, o 23:57 ]
Tera już wiem chyba
.Winny jest prąd a raczej tętnienia w układzie a przekaźnik rozwierany i podcza przełączania ze światełpostojowych na mijania są duże skoki napięcia "szpilki" i to zakłóca działanie tego przekaźnika i jest problem bo włączają się także LED-y
ma moze ktoś schemacik na takie problemy?? żeby światła nie głupiały
jak się będzie przełączało je zgodnie z Kodeksem drogowym 
85 - plus od świateł postojowych/
87 - nie podłączony
87a - plus od DRL
30 - plus po stacyjne/alternator
na podstawie prostego przekaźnika
przekaźnik 543 l-tronic(taki zwykły do świateł)
[ Dodano: |14 Lut 2012|, o 23:57 ]
Tera już wiem chyba




-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Przekaźnik mocno przesadzony - twoje Ledy mają łącznie max 0,2 A - ale to nie powinno mieć żadnego wpływu bo to jaki prąd płynie przez styki (20A czy 0,2A) nie wpływa na pracę przekaźnika.
Jeśli podłączyłeś to tak jak opisujesz to powinno to wyglądać jak na schemacie po lewej - jeśli wygląda to u Ciebie jak na tym schemacie to powinno to działać poprawnie.
Spróbuj kupić w sklepie elektronicznym 2x diodę 1N4007 i połączyć jak na rysunku po prawej - koszt to pewnie z 1-2zł więc warto spróbować zanim kupisz "automat" do dziennych.
Diody powinny zabezpieczyć przed prądami indukcyjnymi i wstecznymi.
Tylko zwróć uwagę na polaryzację diod - jak podłączysz odwrotnie D1 to nie zadziała a jak podłączysz odwrotnie D2 to zrobisz zwarcie i padnie dioda albo bezpiecznik.
Zamiast "świateł mijania" powinny być "postojowe" na schemacie.
No i najważniejsze BEZPIECZNIK zaraz na podłączeniu do przewodu "+stacyjki" !!
Jeśli podłączyłeś to tak jak opisujesz to powinno to wyglądać jak na schemacie po lewej - jeśli wygląda to u Ciebie jak na tym schemacie to powinno to działać poprawnie.
Spróbuj kupić w sklepie elektronicznym 2x diodę 1N4007 i połączyć jak na rysunku po prawej - koszt to pewnie z 1-2zł więc warto spróbować zanim kupisz "automat" do dziennych.
Diody powinny zabezpieczyć przed prądami indukcyjnymi i wstecznymi.
Tylko zwróć uwagę na polaryzację diod - jak podłączysz odwrotnie D1 to nie zadziała a jak podłączysz odwrotnie D2 to zrobisz zwarcie i padnie dioda albo bezpiecznik.
Zamiast "świateł mijania" powinny być "postojowe" na schemacie.
No i najważniejsze BEZPIECZNIK zaraz na podłączeniu do przewodu "+stacyjki" !!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
markus2021, na tym linku masz kolegę adama co sobie zamontował w tym miejscu co mówisz, nawet zapodał sporo zdjęć. http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... c&start=15" onclick="window.open(this.href);return false; zapodaj i Ty, przynajmniej było by miło z Twojej strony.
Sympatyk forum :-)
- markus2021
- klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.3 16v Multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Ja wtym samym miejscu założyłem gdyż widziałem Linkę z tak wstawionymi lampami może inawet kolegę adama jak przejeżdżał przez Nowy Sącz
. Wszystko teraz gra , winny był mały luzna stykach i prąd nie przechodził z takim natężeniem jak powinien i nie łączyło wszystko jest ok
Tylko ta przeklęta wilgoć
i to robi swoje. A ze
zdjęciami to wolałbym zrobić w poniedziałek gdyż dziś wyjeżdżam pod Bydgoszcz i później parę dni na uczelni w Częstochowie. A po drugie strasznie sypie i autko nie jest w tej aurze fotogeniczne
. Po weekendzie będzie parę fotek
.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc






Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Super że się wyjaśniło i już działa 
Jednak nadal upieram się przy wstawieniu bezpiecznika jeśli tego nie zrobiłeś - zwykły szklany topikowy w osłonce wpinanej w przewód wielkość 1-2A, lub polimerowy (sam się "naprawia" po ustaniu ewentualnego zwarcia) o podobnej wartości.
Wstawienie diody D2 także byłoby "zgodne ze sztuką" - napięcia indukowane przez cewkę przekaźnika w momęcie przełączania potrafią być naprawdę spore i groźne dla elektroniki - choć w tym przypadku nie ma raczej bezpośredniego zagrożenia dla bodykompa osobiście dla spokojnego sumienia wstawiłbym tą diodę.

Jednak nadal upieram się przy wstawieniu bezpiecznika jeśli tego nie zrobiłeś - zwykły szklany topikowy w osłonce wpinanej w przewód wielkość 1-2A, lub polimerowy (sam się "naprawia" po ustaniu ewentualnego zwarcia) o podobnej wartości.
Wstawienie diody D2 także byłoby "zgodne ze sztuką" - napięcia indukowane przez cewkę przekaźnika w momęcie przełączania potrafią być naprawdę spore i groźne dla elektroniki - choć w tym przypadku nie ma raczej bezpośredniego zagrożenia dla bodykompa osobiście dla spokojnego sumienia wstawiłbym tą diodę.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

- markus2021
- klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.3 16v Multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Nieco głębiej wmontowałem jak Adam ale niedużo
. Wstawiłem bezpiecznik mały do obudowy którą sam zmontowałem z przekaźnikiem i oblepiłem klejem na gorąco i można by rzec że ten "moduł" jest wodoodporny ,a na spodzie małą dziurkę gorącym śrubokrętem(na wszelki wypadek jakby para się kondensowała wewnątrz. Zrobię parę fotek
ale dopiero koło poniedziałku lub wtorku.
[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:22 ]
Obiecane zdjęcia
[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:29 ]
centralka
[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:35 ]
Postojówka
[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:38 ]
Lewy drl kabel ułożenie
[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:40 ]
pomyłka się wdała mała
to zdjęcie to wpiecie do postojówki w wiązkę
[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:45 ]
podczas świecenia
[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:48 ]




[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:22 ]
Obiecane zdjęcia

[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:29 ]
centralka
[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:35 ]
Postojówka
[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:38 ]
Lewy drl kabel ułożenie
[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:40 ]
pomyłka się wdała mała


[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:45 ]
podczas świecenia
[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:48 ]

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.