stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Dziś ustawiłem zbieżność 30pln u fachowca zajmującego się od lat tylko zbieżnością.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Jak miałem wymieniane oby dwa łożyska i jeszcze obydwa łączniki stabilizatora bo były padnięte to ustawiali zbieżność ale nie wiem czy sami od siebie bo zaraz jak przyjechałem to kazałem po wymianie sprawdzić zbieżność. Oczywiście nic nie płaciłem bo mam gwarancję ale nie wiadomo kiedy się znowu rozlecą i czy jeszcze będę miał wtedy gwarę :przykry Ach ta linea :smutny
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

na poprzedniej wymianie lożysk się pytałem: obowiązkowo robi?sprawdza się zbieżność.
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

Dzięki za podpowiedzi : )

Dzisiaj nabyłem te nieszczęsne łożyska lewe i prawe za 115 zeta teraz tylko znaleźć czas na wymianę i będzie git :)

115 sztuka rzecz jasna
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

KILLHIM, poszły obydwa? Przeszukując forum i na swoim przykładzie zauważyłem, że pada głównie lewe? :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

smak56 pisze: Przeszukując forum i na swoim przykładzie zauważyłem, że pada głównie lewe? :pomysli
ja również miałem lewe, coś musi być na rzeczy że lewe pada, tylko co :? prawa strona się bardziej tłucze, pobocza itp.
Sympatyk forum :-)
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

KILLHIM, po co przepłacasz? 85zł u mnie było źle?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

pawe1_c, najprawdopodobniej chodzi o to, że na lewe leci woda z podszybia a prawe jest od góry osłonięte.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

a ja tak sobie myślę że lewa strona jest bardziej odciążona, akumulator bezpieczniki itp. morze to ma coś na rzeczy. To tylko taka moja teoria która pewnie nie ma nic wspólnego i zaraz będzie obalona :zlośnik
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Po rozłożeniu uszkodzonego łożyska okazuje się, że powodem zacierania się jest rdza. Ta jak wiadomo powstaje przy udziale wilgoci (w każdej postaci) oraz metalu (jakość) z jakiego część jest wykonana.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

smak56 pisze:Po rozłożeniu uszkodzonego łożyska okazuje się, że powodem zacierania jest rdza.
i piasek z tego co sobie przypominam to chyba Coval robił foty rozebranego łożyska.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

pawe1_c pisze:i piasek
z tym, że piasek leci od dołu i z pod obydwu kół jednakowo (z pod prawego może nawet bardziej)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

pawe1_c pisze:piasek z tego co sobie przypominam to chyba Coval robił foty rozebranego łożyska
Ja rozebrałem dobre łożysko i zalepiłem wszystko smarem. Po skręceniu górne mocowanie też zakleiłem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Coval powinieneś wykładać podstawy mechaniki we wszystkich ASO Fiata w Europie.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

dobry jest Coval w te klocki musicie przyznać :pivo
Sympatyk forum :-)
ODPOWIEDZ