Problem z silnym parowaniem szyb
- Lula
- klubowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Warszawa
Problem z silnym parowaniem szyb
Czy w Waszych Linkach przy silnych opadach tak silnie parują szyby od wewnątrz? W mojej pojawia się bardzo szybko mgła na szybach, nadmuch powietrza na szybę nic nie daje jedynym rozwiązaniem jest włączenie klimy.
W warsztacie próbują mi wmówić, że to wina filtra Wentylacji, ale po jego wymianie problem po tygodniu znowu się pojawił (wraz z pierwszym większym deszczem).
W warsztacie próbują mi wmówić, że to wina filtra Wentylacji, ale po jego wymianie problem po tygodniu znowu się pojawił (wraz z pierwszym większym deszczem).
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2011, 21:34 przez Lula, łącznie zmieniany 1 raz.
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Lula, mam tak samo, tzn. miałem
Zauważyłem, że szyby bardzo szybko parują i za diabła nie idzie ich odparować kiedy zbyt długo używam klimatyzacji z nawiewem skierowanym na szybę (przy normalnych warunkach pogodowych, tzn. jak jest ciepło
). Tak na prawdę to co się pojawia na szybie to chyba nawet nie jest para a jakiś osad
Od kiedy zacząłem używać klimatyzacji kierując nawiew np. na przednie i dolne kratki, problem o którym piszesz praktycznie zniknął, tzn. wystąpił tylko raz, a jak wystąpił nie musiałem tak jak wcześniej włączyć klimatyzacji, żeby szyby odparować. Wystarczyło włączyć maksymalny nawiew szyb i zwiększyć obroty wiatraka
Po chwili mgiełka bezproblemowo zniknęła 





Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Podczas filtrowania dużych ilości zanieczyszczonego powietrza, filtr sukcesywnie się zapycha, chłonąc coraz więcej zanieczyszczeń w przestrzenie znajdujące się między porami włókniny. Wolne przestrzenie filtrujące przepuszczają coraz mniej powietrza, z czasem ulegają całkowitemu zapchaniu. Czym lepszy przepływ powietrza tym mniej parują szyby.Lula pisze:Przepraszam za głupie pytanie, ale czy filtr kabinowy ma coś wspólnego z filtrem wentylacji?
[ Dodano: |11 Wrz 2011|, o 21:44 ]
co jeszcze ciekawego powiem, Sprawnie działający filtr przyczynia się do zmniejszenia zagrożenia wystąpień reakcji alergicznych błon śluzowych nosa i oczu, infekcji kataralnych czy podrażnień układu oddechowego, chorób, na które coraz częściej cierpią ludzie, którzy wiele czasu spędzają za kierownicą. Jest swego rodzaju lekiem dla kierowców cierpiących na alergie wziewne.
Sympatyk forum :-)
- Lula
- klubowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Warszawa
Dokładniej sytuacja wygląda tak: nie mam włączonego obiegu zamkniętego, szyby parują przy opadach deszczu przy każdej temperaturze, normalny nadmuch powietrza nie pomaga, mgła schodzi jedynie po włączeniu klimatyzacji. Oznacza to, że w okresie jesiennym trzeba jeździć na nadmuchu z ogrzewaniem i włączonej klimatyzacji (no chyba, że ktoś lubi jechać jesienną porą z nadmuchem klimatyzacji - ja mam manualną). Parowanie jest tak silne, że uniemożliwia jazdę. Już się przyzwyczaiłam do tego włączania klimatyzacji, ale chyba to nie jest normalne. Z drugiej strony w warsztacie próbują ze mnie robić idiotkę, że to niby liście w komorze silnika, włączony obieg zamknięty, brudny filtr wentylacji (jak pierwszy raz wymieniałam to przebieg był 4500km) itp. Może ktoś z Was ma pomysł jak do tego podejść. Aha - wraz z filtrem była przekładana uszczelka szyby przedniej, gdyż była zamontowana nieco inaczej niż w innych samochodach.
[ Dodano: |11 Wrz 2011|, o 21:52 ]
Sprawdziłam w książce serw - filtr wentylacji jest wymieniany przy każdym przeglądzie, ostatnio był wymieniany pod koniec czerwca, w sierpniu będąc nad morzem i przy burzowej pogodzie jeździłam na włączonej klimatyzacji ze względu na parowanie szyb.
[ Dodano: |11 Wrz 2011|, o 21:52 ]
Sprawdziłam w książce serw - filtr wentylacji jest wymieniany przy każdym przeglądzie, ostatnio był wymieniany pod koniec czerwca, w sierpniu będąc nad morzem i przy burzowej pogodzie jeździłam na włączonej klimatyzacji ze względu na parowanie szyb.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Filtr w Linei kończy się szybko. Ty dużo jeździsz, więc powinnaś wymieniać co pół roku. Ja przez rok zrobiłem 15tyś km i filtr był bardzo brudny. Tu jest instrukcja jak zrobić to samemu. Masz pewność i parę złotych w kieszeni. http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; Od tego zacznij.
[ Dodano: |11 Wrz 2011|, o 21:56 ]
Mogli nie wymienić.
[ Dodano: |11 Wrz 2011|, o 21:56 ]
Mogli nie wymienić.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Zawsze coś tam zaparuje, ale tylko z kompletem pasażerów na pokładzie, którzy wsiądą do samochodu w wilgotnych ubraniach. W innych przypadkach ja osobiście żadnych problemów z parowaniem nie mam.Lula pisze:Aha - wraz z filtrem była przekładana uszczelka szyby przedniej, gdyż była zamontowana nieco inaczej niż w innych samochodach.
Odnośnie tej uszczelki jeszcze.. sprawdził bym czy do samochodu po prostu nie dostaje się woda przez jakieś nieszczelności.
Sprawdź czy nigdzie nie są mokre dywaniki.
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3838
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 553 razy
- Otrzymał podziękowań: 441 razy
- Kontakt:
Może masz zapchane kanały doprowadzające powietrze do filtra. Czasem tak się dziej. Liście, farfocle plus woda i zatkane odprowadzenie wody z podszybia. Najlepiej sprawdź najpierw filtr jak pisze Coval.
Ja np. jak już mi parują szyby a nie chce włączyć klimy na chwile włączam ciepły nadmuch na szybę - pomaga, ale nie o to chodzi.
W aucie powinien być "przeciąg" tj. powietrze swobodnie wlatuje przez filtr i uchodzi kanałami wylotowymi, które są zazwyczaj w bagażniku. W linei chyba są przy kole zapasowym. Jeżeli są zatkane może być tak że pompujemy balon, a ogrzane powietrze zaczyna się skraplać w postaci pary.
Ja np. jak już mi parują szyby a nie chce włączyć klimy na chwile włączam ciepły nadmuch na szybę - pomaga, ale nie o to chodzi.
W aucie powinien być "przeciąg" tj. powietrze swobodnie wlatuje przez filtr i uchodzi kanałami wylotowymi, które są zazwyczaj w bagażniku. W linei chyba są przy kole zapasowym. Jeżeli są zatkane może być tak że pompujemy balon, a ogrzane powietrze zaczyna się skraplać w postaci pary.
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Koledzy... wiem o czym pisze Lula, znam to z autopsji i niestety żonglowanie filtrami kabinowymi nic tutaj nie pomoże ! Wierzcie mi - przerabiałem to na własnej skórze ! To parowanie jest tak irytujące, że za diabła nic na to nie pomaga, ani zwiększenie ciągu wentylatora, ani uchlanie okien, ani zwiększenie temperatury nawiewu, po prostu nic ! I co jeszcze jest dziwaczne to to, że im szybszy ciąg nawiewu, tym szybciej szyby zaciągają mgłą - do tego stopnia, tak jak pisze Lula, że uniemożliwia to jazdę ! Jedynym sposobem na pozbycie się tego syfu z szyby jest właśnie włączenie klimatyzacji. I tak jak pisałem w poprzednim poście - podczas użytkowania klimy w normalnych warunkach trzeba unikać nawiewu na przednią szybę - u mnie ten patent pomógł w 100%. Nie jestem w stanie tego wytłumaczyć, dlaczego akurat tak się dzieje, ale jest to fakt - przerabiałem to 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Ja również mam problem z parującymi szybami, już się do tego przyzwyczaiłem. Filtr kabinowy wymieniam raz na rok i jest to zawsze pod koniec lutego w tedy również wymieniam olej oraz inne filtry i muszę powiedzieć że po zabiegu wymiany szyby również parują nie takim stopniu ale parują.
Sympatyk forum :-)