Światła Dzienne by Ślimak

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Coval, właśnie rozważałem dokładnie taką opcję jak opisałeś. No i już sprawa załatwiona!!! Dziennych na razie brak!! :smutny
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
SZAMAN
klubowicz
klubowicz
Posty: 409
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
Przebieg: 102000
Silnik: 1,4 T-Jet 16v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: SZAMAN »

witam.
macie racje ,ze do naszej " piękności" one nie pasują.Kiedyś myślałem i przymierzałem sie do wąskiej linijki świetlnej ,ale dobrze zrobiłem ,ze założyłem okrągłe dzienne.Nie widziałem u siebie w mieście takiego światełka i wzbudza to zainteresowanie jak widze u innych kierowców ,czyli sie podoba.
Pozdrawiam i pryskam na urlop. :jazda :pivo :pivo :pivo
szaman
Awatar użytkownika
Hummel
klubowicz
klubowicz
Posty: 110
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:25
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Hummel »

Witam,
sprawa jest znana Szamanowi, który bardzo mi pomógł przy montażu świateł. Z uwagi na to, że mamy inne moduły sterujące (mój juz był wymieniony na gwarancji,) a ja już zupełnie zwątpiłem w swoją wiedzę elektryczną, na załączonych zdjęciach jest schemat podłączenia moich świateł z opisem kabli. Niby proste, ale może ktos ma podobny zestaw i może mi po Polsku napisać co do czego podłączyć.
Teraz, nie wiem nawet dlaczego, padła mi jedna z lamp LED :smutny. Znowu wysyłam do wymiany.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

strasznie skomplikowany masz ten zestawik. u mnie były tylko trzy kable.

ale spróbujmy

1. czarny to minus do akumulatora
3. czerwony to plus do akumulatora
6. biały tego nie rozumiem
5. brązowy to do lewego światła samochodu
5. niebieski to do prawego światła samochodu
4. czarny i czerwony to do lewego i prawego światła dziennego
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Post autor: marcin24 »

czarny (-) i czerwony (+) akumulator
brązowy (+) lewe pozycyjne
niebieski (+) prawe pozycyjne
czerwony i czarny do świateł dziennych
biały nie wiem z angielskiego chodzi o poszerzenie rozszerzenie światła coś w tym rodzaju, a w instrukcji nie pisze cos więcej o tej opcji width light nie wiem może to jakieś wzmocnienie świecenia czy coś w tym rodzaju nie wiem podeślij opis tej funkcji jak będzie w instrukcji.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Post autor: adamson »

Biały, zgodnie z tym schematem, należy podłączyć do (+) światła mijania. Układ ten działa tak, że po załączeniu świateł mijania, światła do jazdy dziennej nie gasną całkowicie, tylko przygasają i świecą 50 % swej mocy. Jest to chyba niezgodne z przepisami, bo światła do jazdy dziennej mają gasnąć po załączeniu świateł pozycyjnych, chyba, że owe światła do jazdy dziennej są montowane fabrycznie, jak np. można zauważyć w nowych Fordach Mondeo itp.

[ Dodano: |6 Wrz 2011|, o 14:14 ]
A wiem to stąd, bo sam kupiłem takie światła z takim samym schematem podłączenia. Kupiłem automat do świateł dziennych i podłączyłem do lamp, resztę ustrojstwa OUT :)
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Post autor: marcin24 »

Czyli biały przewód możesz olać.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Post autor: adamson »

No nie bardzo, wtedy światła dzienne nie będą wogóle gasnąć po załączeniu świateł pozycyjnych i mijania również :smutny
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Turning light (kabel 5) to wg mnie kierunkowskaz. Czy przypadkiem te światła nie mają funkcji doświetlania zakrętów. A biały 6 tradycyjnie do postojowego, żeby załączać dzienne.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Post autor: marcin24 »

"No nie bardzo, wtedy światła dzienne nie będą wogóle gasnąć po załączeniu świateł pozycyjnych i mijania również"

Według mnie to przewód brązowy i niebieski jest po to aby wyłączyć światła dzienne po włączeniu pozycyjnych, a po włączeniu mijania nadal świecą pozycyjne to dzienne nie będą świecić póki nie zgasisz pozycyjnych.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Post autor: adamson »

Tak jak pisałem wcześniej, ten schemat pokazuje, że biały należy podłączyć do + światła mijania ( nieważne czy prawego czy lewego) - sam mam te światła z tym samym schematem i jak już pisałem wcześniej, w tym układzie (podłączając zgodnie ze schematem załączonym na pudełku) światła do jazdy dziennej nie gasną po załączeniu świateł pozycyjnych i świateł mijania, tylko przygasają na ok. 50% i pełnią rolę dodatkowych świateł pozycyjnych, dodatkowo miały jakąś dziwną funkcję świecenia po wyłączeniu silnika przez jakieś 30 sekund.... temat już przerabiałem na własnym samochodzie z tymi samymi światłami dziennymi ! Cytat ze strony sprzedawcy tychże światełek : "Zestaw jest wodoszczelny, posiada wbudowany automat załączający światła oraz specjalny układ ściemniający intensywność świecenia tzw "funkcja świateł pozycyjnych" Dodatkowo funkcje opóźniającą o 25 sekund wyłączenie świateł "odprowadzanie do domu"

[ Dodano: |7 Wrz 2011|, o 21:42 ]
Te światła mam i wypierdzieliłem ten układ, a dałem automat do świateł dziennych : http://moto.allegro.pl/swiatla-dzienne- ... 50708.html" onclick="window.open(this.href);return false;
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

adamson pisze:Te światła mam i wypierdzieliłem ten układ, a dałem automat do świateł dziennych : http://moto.allegro.pl/sw...1796150708.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak tak patrzę na ten schemat, to postąpił bym identycznie jak Ty.
Przekombinowane to podłączenie.
Awatar użytkownika
Hummel
klubowicz
klubowicz
Posty: 110
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:25
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Hummel »

No dobra, wszystko jasne. Wywaliłem prawie 200 zł na gówniany zestaw. No nic...człowiek uczy sie całe życie, tylko szkoda że na własnych błędach :) Teraz musze coś wykombinować, żeby to wszystko zadziałało.
Dzięki za pomoc, pozdrawiam
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Ostatnio w pracy rozmawiałem z gościem co jeździ Smartem i ma założone światła dzienne. Tylko że jemu świeci to cały czas jak jest silnik włączony. Mówiłem mu że wg przepisów po włączeniu świateł mijania dzienne muszą gasnąć- stwierdził że lepiej się mu jeździ bo jest widniej przed autem i jeździ już jakiś czas i nikt mu nie zwrócił uwagi. Ciekawe podejście ludzi do tego tematu. Ciekawe co powie mu diagnosta na przeglądzie albo policjant podczas kontroli
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Post autor: adamson »

Hummel, nie przejmuj się, tylko dokup automat do świateł dziennych, podłącz go do lamp i będzie ok :)
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
ODPOWIEDZ