[1.4] Co to może być... od czasu do czasu wyje

Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Fifawka, pytasz co wyje... biada Panie... bida tak wyje... :ryczy a poważnie... jak piszą koledzy... alternator... jak bym czytał o swoim :red
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Fifawka
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 30 mar 2010, 15:42
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Pisary

Post autor: Fifawka »

Jade do elektryka dzisiaj w Zabierzowie. Podobno można wymienić samo łożysko. Jesli nie to trudno niech kurde zamawia nowy i po sprawie ale powiem szczerze Panowie, że podobno we wszystkich faitach się tak dzieje. Szwagier miał to samo w Seicento i Sienie.

A czy 45000 to czas na jakies powazniejsze usterki? Powiem tak- są samochody ktore jezdzą nawet60 tys 70 tys i dopiero zmienia się im pasek ewentualnie jakieś łożysko. Dla mnie za dużó rzeczy w tym autku było nie tak żeby się pocieszać. Jesli skończy się w tym roku na wymianie alternatora to ok a jesli czarna seria pojdzie dalej?
MAm do spłaty jeszcze 5 latek ale cosik mi sie wydaje ze gdzieś za dwa - trzy lata bede myslał o nowym samochodziku. Nie dlatego zebym miał coś do fiata ( z Pandziochy jestem bardzo zadowolniony) ale po prostu silnik jest mały do ciągnięcia przyczepy cempingowej.

A tak swoją drogą to nie wiecie gdzie mozna wymienić okleinę (czrną) na bokach drzwi przednich. W ASO mi skurczybyki podkleili na Jasnogórksiem przed konbxcem gwarancji miało być ok a tu dupa wszystko teraz się łuszczy i kiepsko to wygląda.


POzdrawiam
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jeśli chodzi o alternator to można pokusić się o osłonę pod silnik. Zdania na temat jej skuteczności są podzielone, poszukaj na forum żeby nie powielać tematu.
Co do okleiny to wygoogluj sobie "folia na słupki" itp Kosztuje to grosze i można samemu się pobawić.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Fifawka pisze:W ASO mi skurczybyki podkleili na Jasnogórksiem przed konbxcem gwarancji miało być ok a tu dupa wszystko teraz się łuszczy i kiepsko to wygląda.
Jedź i reklamuj to, skoro spartaczyli robotę. To że już po gwarancji to nie szkodzi, jak było robione w ASO to mają ślad po tej naprawie a teoretycznie na naprawiane przez ASO rzeczy gwarancja się tak jakby wydłuża, więc nie szczyp się tylko jedź do nich z reklamacją :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Przecież łożysko można wymienić a nie cały alternator tak mi się wydaje :jazda
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Nie wymieniałem, ale z tego co wiem alternator i kompresor klimy w kole pasowym ma sprzęgło. Działa tak jak wolnobieg w rowerze. Obroty silnika się zmniejszają, a alternator jeszcze chwilę kręci się z dużą prędkością dając więcej prądu. Wymienia się całe koło pasowe. Może też wyć łożysko na wirniku. Trzeba w googlach trochę pokopać, albo wybebeszyć alternator, wziąć na warsztat i trochę się pouczyć. Ktoś na forum na pewno wie z czym to się je.
Cygan
klubowicz
klubowicz
Posty: 46
Rejestracja: 22 cze 2010, 15:30
Przebieg: 118000
Silnik: 1,6 M-Jet
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Cygan »

Opis wymiany łożyska alternator b. dobrze opisany jest na forum Unoklubpolska w zakładce "zrób to sam". Co prawda dotyczy alternatora z UNO, ale pewnie filozofia wymiany będzie taka sama. Sama instrukcja bardzo przejrzysta, sam z niej kiedyś korzystałem.
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

U mnie też coś zaczyna wyć, zauważyłem to już 2-3 razy, a właściwie usłyszałem. Wycie narasta chwilę po odpaleniu silnika, nasila się razem z wciskaniem gazu i trochę słabnie po wyciśnięciu sprzęgła. Po zgaszeniu silnika i ponownym zapłonie, dzisiaj manewr powtarzałem 2 razy, uspokoiło się.
We wtorek jadę na wymianę łożysk w Mcpersonach to od razu zgłoszę i ten problem. Ponad 40000km to i zaczyna się psuć., ale lepiej teraz niż po gwarancji. :ink
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Nie do końca jestem przekonany, czy alternator da się "wybebeszyć". Mam wrażenie, że w którymś z postów opisano, że obudowa jest klejona, czy tez zaprasowywana i rozebranie i ponowne złożenie może być trudne o ile wręcz niewykonalne w warunkach warsztatowych...
Jeżeli auto posiada jeszcze gwarancję najlepiej udać się do ASO. W mieście Uć za nowy alternator wołali ca 700 PLN, za regenerowany fabrycznie (oddajesz stary) płaciłem 400. Dwa kolejne (tak... moja była ma już czwarty licząc fabryczny) płaciłem 400 PLN pomijając koszt montażu. ASO w cenie wymieniło też pasek.
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

aixen, mówiłeś nigdy więcej Fiata a przesiadłeś się na Cromę? Ta Twoja Linea jakaś dziwna jest... To nie jest możliwe aby 3 alternatory w 1 aucie tak szybko padły bez przyczyny! Z rachunku prawdopodobieństwa jest mała szansa na to, że akurat na Ciebie padło 3 razy z rzędu... Musi być jakaś tego przyczyna (wada innej części albo co raczej wykluczam użytkownik auta, który robi coś nie tak np. myjąc auto leje wodę na rozgrzany alternator).
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Hm... nie wiem... Za pierwszy zapłaciłem, bo wymieniano go już po gwarancji. Kolejne, może z uwagi, że nie były nowe, tylko regenerowane padały w odstępie około pół roku. Zawsze tak samo... pojawiał się odgłos przypominający sprężarkę, który z czasem nasilał się... Aktualny ma około ośmiu misięcy i jak na razie nie stroi fochów.
Może dlatego, że po trzecim założyłem osłonę pod silnik... nie wiadomo... może miałem niefart... generalnie mój egzemplarz nie grzeszy jakością już od nowości...

Co do Cromy... tak jakoś wyszło. Szukałem czegoś na zmianę, a że relacja jakość / rocznik / przebieg / wyposażenie wypadła satysfakcjonująco w mojej ocenie to nabyłem.. ponadto, to z Fiata to chyba tylko znaczek na masce, kształt nadwozia i kraj producenta. Autu bliżej do Opla czy Saba niż do Fiata...

Kupując Lineę popełniłem błąd... jazda próbna wersją T-J, zakup, skuszony ceną wersji 8V.
Dla mnie osobiście, ten silnik to porażka, w tym konkretnym aucie... zresztą i dzisiaj (tak uważam) Fiat nie ma ciekawej oferty silnikowej i w jednostkach zasilanych PB.
Diesli nie lubię, turbo nie lubię, Direct nie lubię... jestem już stary :smak i raczej niechętny zbędnemu komplikowaniu sprawy, zwłaszcza, że niekoniecznie znajduje to uzasadnienie w codziennym użytkowaniu auta...

Ale odeszliśmy od tematu... nadal obstawiam alternator.
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

aixen pisze:Kolejne, może z uwagi, że nie były nowe, tylko regenerowane padały w odstępie około pół roku.
Alternator regenerowany jest identyczny jak nowy. Jakość i trwałość jest taka sama. Jeśli oczywiście mówimy o regenerowanym przez FIATa a nie jakiegoś prywaciarza na niewiadomego pochodzenia częściach.
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Co by to nie było, zgłosiłem, pewnie obrażony Pan Mechanik powie, że wszystko jest OK. Jak znów zacznie wyć to nagram im odgłos na dyktafon i dam do odsłuchania. Poza tym są lekko obrażeni, że zakapowałem ich do FAP z tymi łożyskami :ink , wszyscy w obsłudze klienta w PZMot od razu skojarzyli, że to "te łożyska co był telefon z FAP".
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

kylo pisze: Poza tym są lekko obrażeni, że zakapowałem ich do FAP z tymi łożyskami
Tym się bym nie przejmował, nie są pamiętliwi. Prze zemnie jeden z pracowników ASO dostał naganę od kierownictwa PZMotu za zlekceważenie i zbycie mnie a przez to jeszcze mający autoryzacje Fiata Autobial na Mełgiewskiej zarobił i to dobrze zarobił bo zarobił 700 zł a za niedaleki miesiąc jak miałem stłuczkę zarobił ponad 8 000 zł naprawiając moją piękną Linkę.
Sympatyk forum :-)
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Toteż się nie przejmuję.
A tak poza tematem, to nowe Linki przywlekli do PZMotu.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
ODPOWIEDZ