
Kontrolka wlaczonych swiatel
-
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 kwie 2011, 19:07
- Przebieg: 20100
- Silnik: 1.6 multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Roma (Rzym)
Kontrolka wlaczonych swiatel
Spalila mi sie kontrolka wlaczonych swiatel. Okazuje sie, ze musze wymienic cala plytke licznika bo LED jest niewymienialny? Czy wydaje wam sie to mopzliwe? Dobrze, ze jeszcze na gwarancji... 

- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Re: Kontrolka wlaczonych swiatel
Diody led się nie "przepalają". Ich czas życia obliczony jest na kilkadziesiąt tysięcy godzin. Są dwie możliwości:Ibis pisze:Spalila mi sie kontrolka wlaczonych swiatel. Okazuje sie, ze musze wymienic cala plytke licznika bo LED jest niewymienialny? Czy wydaje wam sie to mopzliwe? Dobrze, ze jeszcze na gwarancji...
- trafiłeś na felerny egzemplarz diody
- trafiłeś na tzw. zimny lut, który przestał kontaktować.
Samochód masz na gwarancji więc nie martwiłbym się usterką. Bardziej bym się obawiał o to, aby pracownicy nie zarysowali Ci przy demontażu kokpitu.
Gdyby samochód już był po gwarancji, pojechałbym do elektryka i dowiedziałbym się o koszt usunięcia usterki. Moim zdaniem jest to pierdoła, a znaczący koszt naprawy pochłonęłaby raczej operacja demontażu i montażu zegarów z konsoli.
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Ciekawe czy gwarancja obejmuje "zarowki", ja kiedys zglosilem tak przy okazji, ze mi przerywa zarowka przy tym pokretle od wlaczania nawiewu to mi powiedziano, ze takich rzeczy gwarancja nie obejmuje.
Swoja droga czasami warto samemu cos poprobowac, ja tak ostatnio w Punto II naprawilem wspomaganie, okazaly sie zimne luty na plytce w silniczku. Ok. 3h roboty, ale serwis chcial ponad 2k.
Swoja droga czasami warto samemu cos poprobowac, ja tak ostatnio w Punto II naprawilem wspomaganie, okazaly sie zimne luty na plytce w silniczku. Ok. 3h roboty, ale serwis chcial ponad 2k.
<<FISH>>
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Standardowa usterka PII ze wspomaganiemFish pisze:w Punto II naprawilem wspomaganie, okazaly sie zimne luty na plytce w silniczku.

Bo te żaróweczki bez problemu (tzn z delikatnym problemem, bo trzeba się ciut nakombinować), można wymienić, są one traktowane jak każda inna żarówka w samochodzie, ale kontrolki na zegarach już do takich nie należą. Tam, żeby je wymienić, trzeba rozbebeszyć kokpit, dobrać się do zegarów i manewrować lutownicą, dlatego wnioskuję, że ASO bez gadania powinno taką usterkę załatwić w ramach gwarancji. Te kontrolki nie powinny być traktowane jako elementy eksploatacyjne podlegające standardowej wymianieFish pisze:ja kiedys zglosilem tak przy okazji, ze mi przerywa zarowka przy tym pokretle od wlaczania nawiewu to mi powiedziano, ze takich rzeczy gwarancja nie obejmuje.

Tak jak pisałem wcześniej, tutaj raczej nie mamy do czynienia z żarówką tylko z diodą LED, której montaż polega na lutowaniu, dlatego wymianie powinien podlegać cały element (zegary/licznik) bo nie ma tam żarówki, którą można wymienić na nowąbodzioc pisze:Za żarówkę będzie trzeba zapłacić ale robocizna gratis.i zero stresu.

Podsumowując:
Ibis - auto na gwarancji -> wizyta w ASO, niech naprawiają (tzn. wymieniają

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Ja miałem wymieniany cały zestaw wskaźników na gwarancji i nic nie porysowalimireks pisze:Bardziej bym się obawiał o to, aby pracownicy nie zarysowali Ci przy demontażu kokpitu.

Mechanikowi to zajęło : demontaż 10 min, montaż 10 min czyli nie jest tak źleMoim zdaniem jest to pierdoła, a znaczący koszt naprawy pochłonęłaby raczej operacja demontażu i montażu zegarów z konsoli.

Ale kolega ma gwarancję to jedynie musi się udać do ASO
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
rafcio082, a nie widziałeś może jak oni to robili ? W sensie czy widziałeś jaki jest patent, żeby się dobrać do zegarów. Nie tam żebym potrzebował, tak z czystej ciekawości, na przyszłość się pytamrafcio082 pisze:Mechanikowi to zajęło : demontaż 10 min, montaż 10 min czyli nie jest tak źle

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
mwas, szczerze mówiąc stałem przy nim ale za bardzo mu się tam nie przyglądałem, wiem że u góry są jakieś śrubki i przed licznikiem jest taka obwódka plastikowa zakrywająca brzegi zestawu wskaźników bodajże na zatrzaskach. A i trzeba trochę zsunąć ten materiał co zakrywa kolumnę- on tam też jest na jakichś zatrzaskach. Więcej nie wiem
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
