Macie w planach zagazować auto ?

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Post autor: Rincewind »

Fish, możesz się poczuć na stacji benzynowej jak Amerykanin, bo u nich mniej więcej tyle kosztuje litr benzyny, co u nas gazu.
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: buhert »

Fish pisze: Sprawdzilem moc jadac pod gorke i tak na 80% stwierdzilbym po 1 wrazeniu, ze zagazowalo sie na smierc z 10 koni, jakos czulem wczesniej, szczegolnie pod gorke wieksze kopytko ale minimalnie.
tego się nie dowiesz dopóki nie odwiedzisz hamowni - a w wielu przypadkach jest tak że moc wcale nie spada :)
tylko użytkownik wodzony opiniami bo wszyscy mówią że "słabiej na gazie" mówi że "no trochę mi tam ubyło"
nie raz już były przypadki że ubytki były bardzo małe albo wręcz ich nie było :smak
nie zawsze Gazociąg musi oznaczać mniejszą moc :smak

oby Ci dobrze śmigał na Gazociągu :P
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

buhert pisze:tylko użytkownik wodzony opiniami bo wszyscy mówią że "słabiej na gazie" mówi że "no trochę mi tam ubyło"
wlasnie tak mi sie wydaje tez, bo dzisiaj kumple mowili jadac ze mna, ze nie czuja roznicy.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Fish, zrobił byś zdjęcie kufra, jestem ciekaw jak wygląda z baniakiem w środku i ile miejsca zabrała butla
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

U mnie wygląda to tak: https://picasaweb.google.com/lisiak.ada ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

aixen, wygląda na solidnie zainstalowane, choć ja się nie znam na tym. Cały czas się zastanawiam czy nie zagazować T-Jeta jak Fish.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

pawe1_c pisze:Fish, zrobił byś zdjęcie kufra
kurcze szkoda, ze nie przeczytalem wczesniej bo dzisiaj pol dnia grzebalem przy Lince, wszystko ogladalem i moglem porobic fotki.
Zrobie nastepnym razem przy okazji. Ja mam butle zamiast kola zapasowego, wiec tracisz tylko tyle ile pozniej zajmuje Ci kolo w bagazniku.
Dodatkowo wokol butli w dziurze jest sporo miejsca, wiecej niz bylo przy kole i tam mozna upchac gasnice i trojkat.

Co do samej instalacji to u mnie po otwarciu maski nic nie widac jak u aixena, wszystko schowane glebiej, przelacznik mam w tym samym miejscu.

[ Dodano: |10 Kwi 2011|, o 17:08 ]
jay_21 pisze:Cały czas się zastanawiam czy nie zagazować T-Jeta jak Fish.
Raczej polecam bo fajnie sie jezdzi, wogole jednak stwierdzam, ze nie ma roznicy, moc dalej jest.
Przed wszystkim w portfelu cos zostanie :)

Narazie mam tylko 1 problem, ale gazownik kazal pojezdzic do przegladu po 1000 km i dopiero beda grzebac.
Jak ostro przyspieszam to go dusi, ale NA PRAWDE ostro. Bo jak tak normalnie plynnie dodaje gazu to czuc moc i wszystko OK, jednak aby wyciagnac to co w T-Jecie najlepsze sa male problemy, mysle ze do rozwiazania, ale podkreslam zeby innych nie zrazic to sie dzieje tylko jak bardzo ostro depne pedal w podloge (nie stopniowo - to wtedy kiedy zuzycie chwilowe pokazuje 25 hehe), na normalnej jezdzie elegancja.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Fish, a jaka cena założenia instalacji? Spalanie na kompie podaje z LPG po przełączeniu? Czekam na dalsze relację.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Spalanie podaje "normalnie". To komputer benzynowy podaje dane i czasy wtrysku, komputer od "gazu" tylko je dostosowuje do sytuacji uwzględniając specyfikę paliwa gazowego.... to, że u mnie "widać" instalację, wynika z faktu, że jednostka 1.4 8V ma mniejszą głowice i dużo mniej osprzętu.

Fish, opisywany przez Ciebie problem spadku mocy przy gwałtownym naciśnięciu pedału przyśpieszenia może wynikać z trzech rzeczy:
- zbyt małego parownika, który nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości gazu w jednostce czasu
- zbyt wolnych i o zbyt małej przepustowości (i prędkości) wtrysków
- mało dokładnej regulacji instalacji

Ja za "swoją" instalację (KME Diego G3) zapłaciłem 2200, cena za wersję tej instalacji do silnika turbo to 2600 - 2800 jak się dowiadywałem, czyli drożej niż płaciłeś Ty...

Oczywiście, mogą to być "ceny regionalne", ale mogą też wynikać z parametrów instalacji...

Pierwsze dwa przypadki mogą (choć nie muszą) być wypadkową ceny instalacji, wszystkie trzy mogą wynikać z braku wiedzy instalatora.

Drugi temat... regulacja i dopasowanie do auta... ponieważ posiadam Yanosika zamocowanego "na stałe" w aucie, bez problemu stwierdziłem, że w ramach regulacji instalacji po montażu, "mój" mechanik przejechał około 50 km, podróżując z szybkościami od "0" do 150 km/h. Przegląd po 1000 km, sprowadził się do kontroli map i szczelności instalacji oraz wpisu do książki gwarancyjnej...

Specyfikacja "mojej" instalacji... silnik wolnossący 8V


Reduktor: KME Silver 1
Elektronika KME Diego G3
Wtryskiwacze: Magic Jet, 3 Ohm, 2.1 mm średnicy otworu
Wielozawór: Tomasetto
Zbiornik: Stanko 42 l
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

jay_21, a pamiętam jak mówiłeś że gaz to tylko do zapalniczki :zlośnik
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Tomek, tak ale przy cenie za NoPb <= 5,20 a tę bariere już na śląsku benzyna zaczyna przekraczać :/ Zaczynam się przekonywać pomału, bo jak mam jeździć za 1/2 ceny to czemu nie? Chociaż mam obawy co instalatora takowej instalacji... bo z tym już bywa różnie.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

jay_21, żarty sobie stroję.. wcale się Tobie nie dziwię, bo ceny benzyny są masakryczne.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

jay_21 pisze:Fish, a jaka cena założenia instalacji? Spalanie na kompie podaje z LPG po przełączeniu? Czekam na dalsze relację.
Tak jak podaje aixen to dalej komp steruje wszystkim.
Spalanie podaje, wydaje sie byc faktycznie gazowe bo pokazuje srednia 10 (dopiero zrobilem ponad 100 km). Wszystko pokazuje jak nalezy, tylko srednia predkosc jakosc mi nie pasuje bo pokazuje 39km/h a pojezdzilem dosyc szybko, jedynie to mi nie pasuje, ale dziwne bo nie powinno miec wogole zadnej zaleznosci, potestuje sie z czasem. Chwilowe spalanie tez mi pasuje narazie jak to obserwuje.

Zaplacilem 2300 i tak jak sie dowiadywalem w kilku miejscach to byly ceny 2100-2500.

[ Dodano: |10 Kwi 2011|, o 20:14 ]
aixen pisze:Fish, opisywany przez Ciebie problem spadku mocy przy gwałtownym naciśnięciu pedału przyśpieszenia może wynikać z trzech rzeczy:
- zbyt małego parownika, który nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości gazu w jednostce czasu
- zbyt wolnych i o zbyt małej przepustowości (i prędkości) wtrysków
- mało dokładnej regulacji instalacji
naczytalem sie i ja obstawiam wtryski lub regulacje. Wolalbym to drugie. Trudno beda robic dotad az bedzie wszystko chodzilo jak w szwajcarskim zegarku.
Szukajac gazownika pytalem w wielu miejscach i T-Jet na nikim wrazenia nie robil, mowili ze nie takie silniki gazowali, wszystko sie da kwestia dobrania odpowiedniego sprzetu. Tutaj gosc zapytal o moc, jak powiedzialem 120KM to powiedzial, ze spoko, cos tam dadza do 150KM i bedzie chodzic jak zyleta.
Tez stwierdzilem, ze nic nadzwyczajnego w T-Jet nie ma wiec sobie kazdy da rade, jak widac co nie do konca, ale stawiam na regulacje bo po pierwsze jak oddawalem samochod robili jakas Vectre czy cos podkrecona na 200KM wiec chyba wiedza co robia a poza tym, ostatnio przy tych cenach paliwa staralem sie jezdzic spokojnie wiec moze mam jakies ubogie te mapy i nie mieli wzoru (szczerze to nie wiem jak to dziala, widzialem jakies wykresiki benzynowe, do ktorych dopasowywali wykres gazowy), tak strzelam ze moze ubogi wykres mialem :)

Gdzie nie dzwonilem do wszystko podobnie konfigurowali, albo Stag4 albo Zenit, wybralem polski twor.

Moja specyfikacja (nie wiem co jest co, bo ksiazeczka w samochodzie a jeszcze sie nie rozeznalem):
- sterownik Stag4
- Zavoli (reduktor?)
- wtryskiwacze Valtex (czy jakos tak)
- zbiornik jakis polski AG czy AC 42l

Kwestia cierpliwosci i bedzie dobrze, musze jak najszybciej zrobic 1000km i do gazownika, chyba ze nie wytrzymam nerwowo bo mam juz pewne wahania przy ryzykownym wyprzedzaniu, nie wieze narazie maszynie.

Gdyby wlasnie nie te dlawienia to bylbym mega zadowolony bo ladnie zrobione i nawet czlowiek nie czuje, ze zmienil paliwo, jazda taka sama a za pol ceny. Jakbym w piatek nie musial ostro wyprzedzac to pewnie nawet bym nie wiedzial, ze cos nie tak bo poza tym idzie jak trzeba.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Fish pisze:Tak jak podaje aixen to dalej komp steruje wszystkim.
Spalanie podaje, wydaje sie byc faktycznie gazowe bo pokazuje srednia 10 (dopiero zrobilem ponad 100 km). Wszystko pokazuje jak nalezy, tylko srednia predkosc jakosc mi nie pasuje bo pokazuje 39km/h a pojezdzilem dosyc szybko, jedynie to mi nie pasuje, ale dziwne bo nie powinno miec wogole zadnej zaleznosci, potestuje sie z czasem.
Czyli podawaniem gazu do cylindrów steruje dalej oryginalna centralka? A nie ma tam jakiegoś emulatora? W przypadku instalacji LPG średnia prędkość nie ma znaczenia czy jedziesz aktualnie na benzynie czy lpg.
Fish pisze:Gdyby wlasnie nie te dlawienia to bylbym mega zadowolony bo ladnie zrobione i nawet czlowiek nie czuje, ze zmienil paliwo, jazda taka sama a za pol ceny. Jakbym w piatek nie musial ostro wyprzedzac to pewnie nawet bym nie wiedzial, ze cos nie tak bo poza tym idzie jak trzeba.
Czyli jakiś minimalny zgrzyt jest. No ja w każdym razie czekam na dalszą relację, czy udało się tego T-Jeta wyregulować. Może to kwestia map tak jak piszesz.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Tylko mi nie mów, że Valteki... i jeszcze w dodatku "czerwone"... syf i kicha. Szybko padają, rozkalibrowuja się łatwo i mają kłopoty z trwałościa parametrów pracy.
Każ wymieniać na coś lepszego... to jedne z najtańszych i chyba najgorszych wtrysków na rynku...
Na forum LPG potocznie zwane "czerwonymi waldkami lub waldemarami" Wrzuć w wyszukiwarkę i poczytaj posty...

http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=101 ... ne+valteki" onclick="window.open(this.href);return false;

Zavoli jako parownik (reduktor) też szału nie robi... niby max 150 KM ale czytałem opinie że 100 KM ma kłopot obsłużyć... duże spadki ciśnienia przy gwałtownym poborze gazu... czyli po mojemu (opierając się na Twoich opisach) zestaw po taniości... niestety. Radzę reklamować komponenty, wedle mojej wiedzy regulacja niewiele da, jeżeli mechanicznie instalacja nie wyrabia...

Wrzuć temat na forum LPG tam goście naprawdę mają wiedzę, moja jest tylko powierzchowna...

I jeszcze to... http://motoryzacja.interia.pl/wydarzeni ... 621986,415" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
ODPOWIEDZ