Żarówki

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

jay_21 pisze:nic bardziej mylnego. Jeśli chodzi o H7 czyli o światła mijania to dekle są przekręcane.
Nie miałem jeszcze przyjemności wymiany tych żaróweczek.
Wychodzi na to że instrukcja kłamie.
jay_21 dzięki za informację.
W takich właśnie sytuacjach wychodzi wyższość forum nad instrukcjami :)
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Tomek, z tylnymi lampami też kłamie :) Mam nadzieję, że chociaż bezpieczniki dobrze rozpisali :devil
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Przy lewej przedniej lampie można chyba odkręcić rurkę zbiorniczka spryskiwacza co ułatwia nieco dostęp. Nie wymieniałem jeszcze żarówek więc pewny nie jestem.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

jay_21 pisze:z tylnymi lampami też kłamie
A tak tak
O tym że mijają się z prawdą odnośnie ilości śrub w tylnej lampie zdążyłem się już też dowiedzieć.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval pisze:Przy lewej przedniej lampie można chyba odkręcić rurkę zbiorniczka spryskiwacza co ułatwia nieco dostęp.
U mnie niestety ta rurka jest przynitowana :(
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Tak jak mówi jay_21 - rurka od zbiorniczka spryskiwacza jest przynitowana, ale nie rozumiem osób, które wyciągają pół bebechów, żeby żarówkę wymienić :smak Owszem, trochę cięższy jest dostęp do lampy po lewej stronie auta, ale da się to zrobić. Jakieś 2 dni temu wymieniałem właśnie obie żarówki H7 i cała operacja zajeła mi może z 5 min. Trzeba przekręcić w lewą stronę (patrząc od strony kabiny auta) taką okrągłą klapkę. Ruch jest na ok 2 cm. Jak przesuniemy ją w lewo "do końca" to wystarczy ją wyciągnąć i odsłania nam się pięknie dostęp do żarówki H7. Teraz tylko: najpierw odpiąć przewód, odczepić zaczepy i wyciągnąć żarówkę. Montaż w kolejności odwrotnej.
Moja sugestia jest taka, aby najpierw wymienić żarówkę w lampie po prawej stronie auta, gdyż tam możemy nawet wsadzić głowę, żeby zobaczyć co i jak. Jak się nabierze "doświadczenia" przy lampie prawej, to przy lewej można już manwrować "po omacku" :luzak
Taki dostępo jest przy wersji silnikowej 1.4 8V, nie wiem jak dużo więcej miejsca jest zagospodarowane u T-Jet'owców.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

mwas pisze:Taki dostępo jest przy wersji silnikowej 1.4 8V, nie wiem jak dużo więcej miejsca jest zagospodarowane u T-Jet'owców.
Jest dość miejsca na wymianę żarówki. W moim przypadku nie trzeba było niczego rozbierać - no ale ja mam raczej chude ręce :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

Ja też nie mam problemu z wymianą żarówek choć moje ręce nie są za chude :lacha
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Dziękuje wszystkim za porady i pomocne wskazówki przy wymianie żarówek.
Dzisiaj wymieniałem i tak:
po stronie pasażera było chyba najprościej choć troszkę przeszkadzał filtr powietrza, a dokładnie obudowa.
Po stronie kierowcy było gorzej bo musiałem odkręcić syrenkę alarmu bo całkowicie uniemożliwiała wymianę, potem ściągłem obudowę bezpieczników i klemę z akumulatora minusową i potem już szło w miarę gładko ale sprężynę która trzymie żarówkę musiałem zakładać na wyczucie.
Całość zajęła mi ok. 30 min. ale myśle że jak na 1 raz i przy łapach jak bochen chleba nie jest tak źle :)
Żaróweczki założyłem OSRAM Night Breaker Plus- o przedłużonej żywotności- świecą zaje..ście :zlośnik
Tylko zaskoczyło mnie jedno, żarówki jakie miałem założone od nowości to jedna firmy Osram a druga Philips :zdiwiony Miał ktoś też coś bodobnego żeby były dwie różne firmy żarówek :? :? :?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

rafcio082 pisze:Żaróweczki założyłem OSRAM Night Breaker Plus- o przedłużonej żywotności- świecą zaje..ście
Też mam te żaróweczki założone i świecą wyśmienicie i jasno choć na mokrym trochę się światło traci :)
rafcio082 pisze:Tylko zaskoczyło mnie jedno, żarówki jakie miałem założone od nowości to jedna firmy Osram a druga Philips Miał ktoś też coś bodobnego żeby były dwie różne firmy żarówek
Miałem tak samo - może Ty masz jedną moją a ja jedną Twoją? :zlośnik :zlośnik
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

jay_21 pisze:Miałem tak samo - może Ty masz jedną moją a ja jedną Twoją? :zlośnik :zlośnik
Możliwe :zlośnik , zwróciłem na to uwagę bo Philipsa miała nieco inny wygląd i bańka była ciemniejsza( chyba już była nieco wypalona) . To znaczy że to norma Turecka :zlośnik
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

jay_21, mwas, bardzo dziękuję za Wasze porady!!! Tak jak pisał m.in. Tomek, rafcio082, we wszystkich przypadkach wychodzi wyższość naszego forum nad instrukcjami!!! Wczoraj przepaliła mi się lewa mijania i gdyby nie porady Kolegów to wymiana nie byłaby tak prosta. Faktycznie w instrukcji jest napisane, że obudowa jest mocowana na wcisk, a przecież wystarczy odkręcić i już... Wymieniałem lewą żarówkę i mogłem to robić bez światła, właściwie tak robiłem, po omacku, bo przecież tam nic nie widać, ale dzięki temu jak opisaliście zajęło mi to niecałe 5 minut. Żarówkę wymieniłem na Philips +30 za 32zł. W sprzedaży były jeszcze jakieś inne cudowne wynalazki Philipsa, ale ceny mnie odstraszały. Na przykład Philips +100 (cokolwiek to znaczy...) był za 142zł za komplet (2 żarówki), Philips +60 "trój-kolorowy" za 126zł. Po wymianie żaróweczki, przetarłem klosz i miałem za free +50% więcej światła.

[ Dodano: |31 Sty 2011|, o 08:57 ]
mam pytanie - czy taka mala przekladnia (2 male kola zebate, 1 biale, 1 czarne) znajdujaca sie przy lampach sluzy do regulacji swiatel?
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
radek
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 07 mar 2010, 21:20
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Białogard

Post autor: radek »

Dołączony plastikowy kluczyk jest do niczego nie mogłem nim odkręcic nakrętek bo "przeskakiwał", te motylki do bardzo dobry pomysł.
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Jeszcze nie miałem okazji zmieniać żarówki tył ale zaopatrzyłem się już w pokazywany tu klucz rurkowy za kilka złociszy - na wszelki wypadek..
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Dzisiaj zaświecił mi się komunikat i lampka sygnalizująca przepaloną żarówkę pozycyjną- okazało się że tylna od strony pasażera :siechu
W serwisie zrobili by za darmo, jedynie zapłacił bym za żarówkę ale szkoda paliwa na dojazd do serwisu z taką duperelą
Klucz rurkowy mam to myślę że pójdzie dość gładko
Dzisiaj nie będę przepłacał za żarówki na stacji ale jutro wezmę i wymienię chyba wszystkie w tej lampie tak profilaktycznie, koszt pare złotych a roboty można sobie zaoszczędzić
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
ODPOWIEDZ