Dlatego Barum się wyśmienicie sprawdza.rafcio082 pisze:Nasze Linki to nie bolidy od Kubicy
Opony GOODRIDE - jeździł ktoś na tym ? Macie jakieś opinie ?
-
- klubowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
- Przebieg: 147000
- Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: sosnowiec
Również brałem Uniroyal pod uwagę - w deszczu REWELACJA - ale na suchym mogą być głośne. Mają dość "agresywny" bieżnik.Coval pisze:Z tą dobrą marką opon jest jak z samochodami. Nie można ślepo kupować bo "to jest dobra marka" Najlepszym przykładem są nasze fabryczne letnie Bridgestone'y Opona o głośna o przeciętnym komforcie i trakcji, a przecież to dostawca opon do F1 więc teoretycznie powinny być najlepsze z najlepszych. Trzeba poczytać trochę testów i opinii innych użytkowników. Z opon za rozsądną cenę dobrą opinie mają Uniroyal RainExpert opona za mniej niż 200zł
A wracając do markowych opon - w Pandzie miałem fabryczne Pirelli 3000. Tragedia... pływały w deszczu, latem (naprawdę jeżdżę spokojnie...) piszczały na łukach ;-) Czasami nie ma sensu płacić za "znaczek" na oponach ;-).
Gdybym nie musiał zwracać uwagi na koszty - nie jeździłbym Linką - tylko wypasioną Cromą, a 300 zł (np. Michelin Energy) na jedną oponę też nie byłoby problemem ;-)
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- klubowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
- Przebieg: 147000
- Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: sosnowiec
Oczywiście że fajnie - pewnie też fajna cena takiego rozmiaru ;-) a polskie drogi przy większej feldze i niższym profilu opony odpowiednio "odgryzą" się na zawieszeniu. Jeśli nie jeździsz dużo to spox - przetrzymasz, ale przy moim przebiegu 40 - 50 tys/rok wykończyłbym zawieszenie dużo szybciej.Coval pisze:Ja jeśli będę kiedyś zmieniał opony to na 205/55/16. Miałem takie w zastępczym i fajnie się na nich jeździło.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- klubowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
- Przebieg: 147000
- Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: sosnowiec
Najwyraźniej mówimy o innej wersji Linki.Coval pisze:Fabrycznie przecież jest 195/55/16, opona 205/55 na wyższy profil.
Ale jeśli fabrycznie jest 195/55/16 a Ty proponujesz 205/55/16 to zakładasz jedynie szerszą oponę. W najsłabszej (mojej) wersji fabrycznie jest 185/65/15 - dlatego założę jedynie trochę szerszą 195/65/15.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
17" ma 205/45/17emmer pisze:a to nie były felgi i opony 17''?Coval pisze:Ja jeśli będę kiedyś zmieniał opony to na 205/55/16. Miałem takie w zastępczym i fajnie się na nich jeździło.
[ Dodano: |7 Mar 2011|, o 13:42 ]
Środkowy indeks, czyli u Ciebie 65 to nie jest wysokość opony w mm tylko % z szerokości. Jeśli zwiększysz szerokość, a indeks pozostanie bez zmian to profil opony jest wyższy.Vitor_Belfort pisze:Najwyraźniej mówimy o innej wersji Linki.
Ale jeśli fabrycznie jest 195/55/16 a Ty proponujesz 205/55/16 to zakładasz jedynie szerszą oponę. W najsłabszej (mojej) wersji fabrycznie jest 185/65/15 - dlatego założę jedynie trochę szerszą 195/65/15.
-
- klubowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
- Przebieg: 147000
- Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: sosnowiec
O qurde... Czyli prawidłowy "szerszy" rozmiar dla mnie to 195/60/15 ;-) dzięki za info - niezłe BALONY bym kupiłCoval pisze:17" ma 205/45/17emmer pisze:a to nie były felgi i opony 17''?Coval pisze:Ja jeśli będę kiedyś zmieniał opony to na 205/55/16. Miałem takie w zastępczym i fajnie się na nich jeździło.
[ Dodano: |7 Mar 2011|, o 13:42 ]Środkowy indeks, czyli u Ciebie 65 to nie jest wysokość opony w mm tylko % z szerokości. Jeśli zwiększysz szerokość, a indeks pozostanie bez zmian to profil opony jest wyższy.Vitor_Belfort pisze:Najwyraźniej mówimy o innej wersji Linki.
Ale jeśli fabrycznie jest 195/55/16 a Ty proponujesz 205/55/16 to zakładasz jedynie szerszą oponę. W najsłabszej (mojej) wersji fabrycznie jest 185/65/15 - dlatego założę jedynie trochę szerszą 195/65/15.

- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
tutaj masz kalkulator, poda Ci średnicę koła i różnice we wskazaniach predkości
http://www.felgi.pl/narzedzia/m/248/zam ... opon.htmlx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.felgi.pl/narzedzia/m/248/zam ... opon.htmlx" onclick="window.open(this.href);return false;