Alternator

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Alternator

Post autor: ślimak »

Jako, że byłem w ostatnim czasie na wymianie odmy zgłosiłem problem GŁOŚNEJ PRACY podczas uruchomienia Liny oraz to że słyszałem go w głośnikach kaki delikatny pisk. Po diagnozie okazało się, że mam pęknięta obudowę alternatora. Zamówiono, wymieniono - jest ok. Oczywiście w ramach gwarancji (do końca 3 dni) . Procedura ciekawa. ASO musi wymontować alternator zrobić zdjęcie :foto wysłać do autoryzacji i dopiero mogą zakładać nowy (procedura przy osprzęcie silnika). Procedura dziwna, ale co tam ważne, że nowy jest założony. Powodem może być to, że ów element nie ma osłon które go chronią przed po prostu brudem z drogi. Teraz mam założoną płytę pod silnikiem więc może komforty pracy alternatora będzie lepszy.

Pozdro :)
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

ślimak pisze:Powodem może być to, że ów element nie ma osłon które go chronią przed po prostu brudem z drogi
i to jest chyba niedociągnięciem ze strony fiata, taka osłona powinna być montowana standardowo. Z tą wymianą na gwarancji Ci się naprawdę udało :) trzy dni do końca gwarancji, pięknie
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

pawe1_c pisze:taka osłona powinna być montowana standardowo
Podobno od 2009 jest to standart w Linea ,ale....
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

ja mam 2009 i nie miałem, dokupiłem więc metalową i jest ok :)
ślimak dobrze że Ci się udało jeszcze na gwarancji wymienić
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

pawe1_c pisze:i to jest chyba niedociągnięciem ze strony fiata, taka osłona powinna być montowana standardowo.
albo celowa robota. o pękających alternatorach w fiatach słychać kilka, jak nie kilkanaście lat. może to jest taka polityka żeby zarabiać na tym. w przeciągu dwóch - trzech lat może alternator nie padnie, ale w kolejnych napewno. i kaska leci
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

ślimak pisze:Oczywiście w ramach gwarancji (do końca 3 dni)
Ale fuks :zlośnik
erf
Nowy
Nowy
Posty: 28
Rejestracja: 15 sty 2011, 22:28
Przebieg: 31000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Krosno

Post autor: erf »

czarne jest piekne
Awatar użytkownika
mikus
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
Przebieg: 46000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: mikus »

a jest jakas oslona do alternatora ?
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

mikus pisze:a jest jakas oslona do alternatora ?
Chyba nie. Jedynie osłona silnika i wtedy alternator też jest osłonięty
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jeszcze jest taki problem, że odpływ z podszybia celuje w okolice alternatora. Jeszcze się temu dokładnie nie przyglądałem, ale już mi się to nie podoba.
Awatar użytkownika
Radeon
klubowicz
klubowicz
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2010, 14:20
Przebieg: 38999
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Toruń
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Radeon »

Coval pisze:odpływ z podszybia celuje w okolice alternatora
No to nieciekawie. Jak nie z dołu to z góry woda chlapnie :zlawy
Fiat 126p 1978r, Fiat 126elx 1998r, Fiat Uno 1,0 1996r, Ford Fiesta 1,6 xR2i 1989r, BMW e34 525i 1988r, FIAT LINEA 2009r :)
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Zastanawiam się tylko jak ewentualny brud może spowodować uszkodzenie alternatora? Czy to w ogóle możliwe? Prędzej ta woda z góry. Już sam nie wiem. Chyba kupię tę osłonę od dołu ale jak to nie załatwi problemu? Może to jednak takie mamy alternatory super wytrzymałe i wysokiej jakości:)
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

W moim wcześniejszym fiacie miałem cały czas problem z alternatorami.Jak kupowałem linkę to zwróciłem uwagę że jest nisko i odrazu sobie pomyślałem, że historia pewnie będzie się powtarzać dlatego przy pierwszej okazji założyłem osłonę dzięki forum.Oczywiście zapewniali że tamten stary rozdział fiata jest już zamknięty i teraz już wszystko poprawili,łącznie z klapką paliwa, że wystarczy w razie czego wyregulować a gniazda łożysk amortyzatorów już są poprawione i wogóle ah i eh - tylko popatrzyłem na tego sprzedawcę i sobie pomyślałem co za kit mi wciska.
BUŁA
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Coś w tym jest - trza zamawiać i tyle:)
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Koledzy, któzy już wymienialiście alternatory: orientujecie się, czy alternator u nas jest taki sam, jak w GP ? Ostatnio kilka razy słyszałem pogwizdywanie przy odpalaniu auta. Jeszcze tego nie sprawdzałem, ale jak znam swoje szczęście, to pewnie się okaże, że będę musiał się rozejrzeć za alternatorem, więc chcę wiedzieć, czego szukać. A może jest jakiś sposób na regenerację pękniętego altka ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ