Mi jak w zeszłym roku wymieniali 2 raz bałwanki to teraz mam takie żółtawe i nie stukaduskap pisze:Są identyczne z wyglądu jak stare. Przynajmniej po zamontowaniu na aucie są identyczne. Kolor też. Bardziej przylegają z tego co mi się wydaje.
Stuki w tylnym zawieszeniu
- sebastianc78
- klubowicz
- Posty: 500
- Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
- Przebieg: 47800
- Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
W styczniu 2010 Ganinex Katowice usunął stuki przedniego zawieszenia wymontowując bałwanki, oczywiście nie informując mnie o tym. Innymi słowy oddał auto niekompletne, czyli okradł mnie z części. Jak to w zimie, jeździ się powoli i problemu nie było. A że byłem z tym problemem kilka razy w innym ASO i nie wiedzieli co stuka, to nawet Ganinex na naszym forum pochwaliłem.sebastianc78 pisze:Coval kupowałeś bałwanki
a co z gwarancją przecież jeszcze masz
W lato przy szybszej jeździe nawet podczas dużego bujnięcia zawieszenie dobijało z potężnym hukiem. Jechaliśmy razem do Tarnowskich Gór na zlot i słyszałeś jak walnęło na niedużym wyboju. Na przejazdach kolejowych rowerzyści mnie wyprzedzali, tak musiałem wolno dziury pokonywać. Byłem u nich w tej sprawie i kończyło się na TTTM, lub "za szybko Pan jeździ". Założyłem nawet temat "dobijanie". Kiedy już po długim niedowierzaniu(październik 2010) dotarło do mnie, że odbojów nie mam, ciężko było by mi udowadniać, że sam nic nie gmerałem. Podpisałem w końcu po naprawie i jeździe próbnej odbiór auta w pełni sprawnego. Pewnie udało by się sprawę załatwić przez FAP, ale postanowiłem, że jeśli usterka nie jest poważna więcej do żadnego ASO auta nie oddam. Kupiłem bałwanki i wymieniłem je sam. Przy okazji rozebrałem łożyska McPhersona i je nasmarowałem, gniazda amortyzatorów też zalepiłem smarem. O tym że wiele śrub było przykręconych na oko, czyli każda z inną siłą nawet nie wspomnę.
- sebastianc78
- klubowicz
- Posty: 500
- Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
- Przebieg: 47800
- Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Radeon
- klubowicz
- Posty: 419
- Rejestracja: 13 sty 2010, 14:20
- Przebieg: 38999
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Toruń
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Dzisiaj odebrałem Linke z serwisu!!! Odma wymieniona, łożysko amortyzatora lewy przód też - choć awaria tego łożyska wyszła dopiero podczas jazdy do serwisu i co najważniejsze ustały stuki w tylnym zawieszeniu. Odnośnie stuków obyło się bez wymiany bałwanków
Powodem niepokojącego odgłosu z tylnego zawieszenia były luźne osłony amortyzatorów. Co kolwiek to znaczy stuki zniknęły i nadal śmigam na seryjnych odbojach. Oczywiście autko jak zawsze wróciło do mnie czyściutkie na zewnątrz jak i wewnątrz za co należy się plusik ASO "TORITAL TORUŃ". Jedyna niepokojąca sprawa dotyczy zbieżności
koło kierownicy jest lekko przestawione w prawo. Podczas jazdy próbnej niezauważyłem tego, lecz przy powrocie do domu przy dłuższej jeździe na wprost kierownica delikatnie przekręcona jest w prawo, naprawdę delikatnie
We wtorek muszę jeszcze raz podjechać do serwisu w celu wymiany głośnika (lewy przód - gra bardzo cicho), został zamówiony i wtedy poproszę o sprawdzenie zbieżności. Jeśli geometria będzie OK to dam sobie spokój ale jeśli pomiar okaże się nieprawidłowy no to przypilnuję żeby kierak ustawili na wprost. Oczywiście zdam relację 




Fiat 126p 1978r, Fiat 126elx 1998r, Fiat Uno 1,0 1996r, Ford Fiesta 1,6 xR2i 1989r, BMW e34 525i 1988r, FIAT LINEA 2009r 

- sebastianc78
- klubowicz
- Posty: 500
- Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
- Przebieg: 47800
- Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- radek
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 07 mar 2010, 21:20
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: Białogard
Wczoraj byłem w serwisie aby zdiagnozowac stuki tylnego zawieszenia i wyszło im iż to odbojniki zawieszenia tylnego, które wymienili. Za wymianę kompletu skasowali 103 pln (robocizna gratis?!), trochę mnie to zdziwiło bo moje auto jest jeszcze na gwarancji. Ale jak mi powiedziano gwarancja tego nie obejmuje. Więc jak to jest z ta gwarancja, bo jak czytam odnośnie bałwanków przednich to wymieniane sa w ramach gwarancji!?
Mam jeszcze pytanie odnośnie gwarancji. Mam auto z 2008r. kupione w lutym 2009r. serwis twierdzi iż mam 2 lata gwarancji ale jak czytam nasze forum to są auta kupione wcześniej które maja 3 lata gwarancji. Wysłałem zapytanie odnośnie tego do FAP i czekam na odpowiedź
.
Mam jeszcze pytanie odnośnie gwarancji. Mam auto z 2008r. kupione w lutym 2009r. serwis twierdzi iż mam 2 lata gwarancji ale jak czytam nasze forum to są auta kupione wcześniej które maja 3 lata gwarancji. Wysłałem zapytanie odnośnie tego do FAP i czekam na odpowiedź

- Radeon
- klubowicz
- Posty: 419
- Rejestracja: 13 sty 2010, 14:20
- Przebieg: 38999
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Toruń
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Jak to? Oszukali Cięradek pisze:skasowali 103 pln (robocizna gratis?!)


Fiat 126p 1978r, Fiat 126elx 1998r, Fiat Uno 1,0 1996r, Ford Fiesta 1,6 xR2i 1989r, BMW e34 525i 1988r, FIAT LINEA 2009r 

- drmaciek
- klubowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
- Przebieg: 30
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radomsko
Stuki stukami, wiadomo - bałwanki albo osłony amortyzatorów, ale co ze skrzypieniem? Jak wymieniałem koła na zimowe i u wulkanizatora podnosili mi auto, to rozległo się jedno przeciągłe i żałosne skrzypienie. Przez chwilę się łudziłem że to ten podnośnik tak skrzypi, ale po co się oszukiwać? I jak tu się dziwić że coś skrzypi podczas jazdy? :-/
1.4 T-Jet Dynamic
- kazgas
- klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Czarna
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Ale Cię stukneli na kasę.Wczoraj byłem w serwisie aby zdiagnozowac stuki tylnego zawieszenia i wyszło im iż to odbojniki zawieszenia tylnego, które wymienili. Za wymianę kompletu skasowali 103 pln (robocizna gratis?!
Jedź i niech kasę oddają bo wytoczysz im proces za złodziejstwo.
Odnośnie gwarancji to mam taki sam samochód 2008 kupiony styczeń 2009 i ma trzy lata gwarancji.
Sprawdziłem to na 100% podczas ostatniego przeglądu gwarancyjnego.
Kazek
- drmaciek
- klubowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
- Przebieg: 30
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radomsko
Było i tak i tak. Ja kupiłem w kwietniu 2009 rocznik 2008, gwarancja 2 lata. Według serwisu moje auto nie ma tej promocyjnej dodatkowej gwarancji, nie załapało się na akcję "Linea dla Ciebie".Odnośnie gwarancji to mam taki sam samochód 2008 kupiony styczeń 2009 i ma trzy lata gwarancji.
Sprawdziłem tona 100% podczas ostatniego przeglądu gwarancyjnego.
1.4 T-Jet Dynamic
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
OSZUKALI CIĘ!! Również miałem wymieniane za darmo. Krakus02 właśnie jest na wymianie bałwanków z tyłu i też za darmo. NIE ODPUSZCZAJ IM!!
Co do gwarancji to chyba zależało właśnie od tego jaka promocja była na dany egzemplarz. Bo nie wszystkie z 2008 dostawały 3 letnią gwarancję. Może do połowy roku miały 2 a potem 3? Nie wiem dokładnie.
Co do gwarancji to chyba zależało właśnie od tego jaka promocja była na dany egzemplarz. Bo nie wszystkie z 2008 dostawały 3 letnią gwarancję. Może do połowy roku miały 2 a potem 3? Nie wiem dokładnie.