Spalanie 1,3 Multijet

Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

KILLHIM pisze:
mireks pisze:KILLHIM da się więc bez wysiłku złapać takie spalanie tylko trzeba wyczuć samochód w mieście. Zasada jest jedna: nie jeździć na obrotach niższych niż 2 tys. i powinno być OK. No chyba, że masz coś skopane...?
OK sprawdzę tą taktykę dzięki za podpowiedzi drodzy koledzy :) :)
Żeby nie być gołosłownym, opiszę dzisiejszą obserwację.
Równa szosa, brak ruchu, na prędkościomierzu 80 km/h, czwarty bieg, obroty silnika 2100. Spalanie 3.9-4.0 przez dłuższą chwilę.

Da się :)
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

na piątce przy spokojnej jeździe też "z trudem da się" jak to mówią dla chcącego nic trudnego
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

Sprawdziłem niższy bieg wyższe obroty da się ograniczyć spalanie ale :? czy taka jazda jest bezpieczna dla silnika na dłuższą metę :?
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

KILLHIM, nic mu nie będzie :) Ja Brave często ciągnołem po obrotach i silnik chodził jak złoto.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

KILLHIM pisze:Sprawdziłem niższy bieg wyższe obroty da się ograniczyć spalanie ale :? czy taka jazda jest bezpieczna dla silnika na dłuższą metę :?
KILLHIM co do maksymalnych obrotów na jakich można jechać nie mogę się wypowiadać, bo rzadko wychodzę powyżej 4 tysięcy, a najczęściej nie przekraczam 3,5 tysiąca i tylko przy wyprzedzaniu lub dynamicznym rozpędzaniu bolida. Ten silniczek da radę więcej wykręcić, ale wówczas moment obrotowy dramatycznie spada i silnik zauważalnie gorzej rozpędza samochód - witamy w świecie małych diesli :)

Natomiast jeśli masz na myśli obroty nie mniejsze niż 2 tysiące, to jak najbardziej trzeba tak jeździć. Na podstawie mojej eksploatacji powiem, że dobrze jest się trzymać w zakresie 2-3,5 tys. obrotów. Wtedy masz największy moment i samochód najlepiej przyspiesza.

To, że w trasie wyprzedza się na biegu nr 4 już pewnie wyczułeś? :)
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

mireks pisze:To, że w trasie wyprzedza się na biegu nr 4 już pewnie wyczułeś?
Prawdę mówiąc to w takiej prawdziwej trasie to jeszcze nie byłem

mireks pisze:Natomiast jeśli masz na myśli obroty nie mniejsze niż 2 tysiące, to jak najbardziej trzeba tak jeździć. Na podstawie mojej eksploatacji powiem, że dobrze jest się trzymać w zakresie 2-3,5 tys. obrotów. Wtedy masz największy moment i samochód najlepiej przyspiesza.
OK spróbuje takiej jazdy i zobaczymy :) THX :)
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

Panowie o wysokich obrotach powiem wam jedno jak odbierałem swoją z salonu to kierownik serwisu inżynier z wykształcenia mówił żebym się nie bał jej kręcić bo lubi wysokie obroty.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

M, no i miał rację :) To mówię ja - inżynier z wyształcenia :zlośnik
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

to gitara :)
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Wysokie obroty oprócz fun'u :) są też potrzebne do tego aby dobrze spalać paliwo, dzięki czemu mniej sadzy pojawia się w spalinach. Dla nas ma to o tyle istotne znaczenie, że turbo działa w oparciu o technikę zmiennej geometrii łopatek (strumienic) wpuszczających spaliny na łopatki turbinki. Lepiej by było aby ta sadza nie osadzała się w tych miejscach, gdzie te łopatki się poruszają. No i jeszcze jedna rzecz - sadza nie zamula katalizatora.

[ Dodano: |24 Sty 2011|, o 09:44 ]
KILLHIM pisze:
mireks pisze:To, że w trasie wyprzedza się na biegu nr 4 już pewnie wyczułeś?
Prawdę mówiąc to w takiej prawdziwej trasie to jeszcze nie byłem
No to koniecznie się wybierz i wykorzystaj ukrytą moc :)
A tak poważnie, to w trasie jeździ się lepiej z tego powodu, że wykorzystujesz też w pełni intercooler. W ruchu miejskim ma on wartość typowego balastu :)


mireks
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Co do "wkręcania" na obroty.
To radziłbym nie przesadzać z nim na niższych biegach, to nie benzyna.
13 sekund z haczykiem się nie oszuka.
Muł po prostu.
Gwałtowne depnięcie gdy motor ma około 1500 lub mniej obrotów, niewiele da.
Spalanie tylko wzrośnie i kupa dymu z tyłu.
Kopa od turbiny dostanie się gdy strzałka jest w granicach 1800 -1900 i wtedy też nie należy "dusić" pedału do podłogi.
Zakres użytecznych obrotów w tym silniczku to według mnie, raptem około 2500 i bardziej mniej niż więcej.
A jak się "wyczuje" delikatne operowanie gazem i skrzynią, to użyteczne jest właściwe jakieś 1500.
U mnie jazda drogowa z obrotami powyżej 4000-4200 powoduje, że efekt przyrostu prędkości ma już żaden, a komputer pokazuje, że w zbiorniku tworzy się "wir" i hałas w kabinie niepomiernie wzrasta.
To nasze pudełko, to osiołek do przemieszczania, a nie rakieta.
Tomek
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

Dzięki za podpowiedzi :) :)
pkans
klubowicz
klubowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 lut 2011, 21:30
Przebieg: 87800
Silnik: 1.3 MULTI JET
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: pkans »

Ostatnio miałem przyjemność jeździć po niemieckich autostradach przy średniej prędkości 122 km/h średnie spalanie wyszło mi 6,1 l/100 km :)
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

Niedawno wracając A4 do domu zrobiłem sobie mały teścik rozpędzając się do 140/160km/h potem lekko ujmując gazu żeby auto się kulało ale już nie przyspieszało spalanie mi wyszło 4.7 l na 100km :)
Powoli uczę się tego diesla :)
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

KILLHIM, no widzisz jak polak chce to potrafi :)
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
ODPOWIEDZ