
[1.4] Falowanie obrotów silnika
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Popytałem googla o czyszczenie przepustnicy i wiele osób chwali sobie spraye przeznaczone do tego celu - można to to zastosować bez demontażu całej przepustnicy.
W tym tygodniu zrobię rekonesans co trzeba zdjąć żeby się do wlotu przepustnicy dostać i chyba wypróbuję jakiś spray do czyszczenia.
Przy okazji może porobię kilka fotek i postaram się wrzucić z małym opisem na forum.
W tym tygodniu zrobię rekonesans co trzeba zdjąć żeby się do wlotu przepustnicy dostać i chyba wypróbuję jakiś spray do czyszczenia.
Przy okazji może porobię kilka fotek i postaram się wrzucić z małym opisem na forum.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Nie ciesz się tak... Też miałem falowanie obrotów i czyszczoną przepustnicę. Falowanie ustało natomiast nadal czasami mam tak, że auto trzyma podwyższone obroty (równy 1000) cały czas nawet jak jest ciepły. Pomaga zgaszenie silnika i ponowne zapalenie.rafcio082 pisze:Jak to czytam to się cieszę że mam 16V
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Coval pisze:Ciekawe czemu tak się dzieje. Przebiegi nie duże i już by przepustnice zapychało.
Miałem Panowie dzisiaj robić diagnostykę, nie robiłem, gostek z ASO powiedział mi że jest to na pewno przepustnica, zwłaszcza jak to występuje przy minusowych temperaturach i szkoda na to kasy. Coval na twoje pytanie czemu tak się dzieje: gęstnieją opary przy minusowych temperaturach, wytwarza się w tedy maż która blokuje przepustnice.
Koszt czyszczenia jest różny w zależności gdzie to robimy:
PZM Lublin: 250 zł.
Autobial Lublin w granicach 100 zł.
Niedziałek ul. Głęboka Lublin bez wyceny nie podadzą ceny. U Niedziałka powiedziano mi że koszt zależy od tego jak się dostać do przepustnicy oraz koszt preparatu do czyszczenia.
Rok temu w Autobialu Lublin mi tylko resetowali komputer i ustawiali parametry i tylko raz wspomniał elektryk że to przepustnica ale nic mi w tym kierunku nie zrobili, gwarancja mechaniczna minęła a Panom z ASO udało się mnie prześliznąć przez ten problem, Zaraz siadam do pisania do tej firmy ale już do siedziby tej firmy w Zamościu ja im nie popuszczę, mogli mi zrobić to na gwarancji a teraz sam sobie i muszę ponieść koszty za niewiedzę czyjąś bo jak by im przez myśl przeszła zawalona przepustnica to by ją przeczyścili i problemu by nie było, więcej na mnie nie zarobią
Ostatnio zmieniony 08 gru 2010, 0:11 przez cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
- kk25
- klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
- Przebieg: 150650
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: krakowskie
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
W silniku 8 V uważam, że nie trzeba rozkręcać nic oprócz zdjęcia obudowy filtra powietrza. Widać od razu przepustnicę, nie ma tam linki, tylko sterowanie jest za pomocą silnika krokowego. Wystarczy ręcznie przekręcić klapkę przepustnicy, włożyć palec i wytrzeć środek. Ja w lecie sprawdzałem jej czystość i było w porządku. U mnie nigdy falowanie nie wystąpiło. Może jest to związane też z tym, że średnio raz na trzy miesiące dolewam do pełnego baku środek do czyszczenia układu zasilania i wtryskiwaczy STP ( czarna butelka) za całe 19 zł a dodatkowo dwa razy do roku ( przed zimą i po zimie) też z tej firmy płyn do usuwania wody z układu zasilania.
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Właśnie kk25 napisz może czy poza odkręceniem tych 2 śrub po bokach (i chyba wysunięcia rury ssącej powietrze z obudowy) trzeba jeszcze coś zrobić żeby zdjąć obudowę filtra?
Na razie z grubsza przy latarce popatrzyłem co i jak (przed pracą jeszcze ciemno, po pracy już ciemno) więc w weekend jak nie będzie deszcz padać uzbrojony w klucz 10-tkę, preparat do czyszczenia przepustnicy i aparat fotograficzny mam zamiar "podejść do tematu".
Wszelkie rady są w cenie
Na razie z grubsza przy latarce popatrzyłem co i jak (przed pracą jeszcze ciemno, po pracy już ciemno) więc w weekend jak nie będzie deszcz padać uzbrojony w klucz 10-tkę, preparat do czyszczenia przepustnicy i aparat fotograficzny mam zamiar "podejść do tematu".
Wszelkie rady są w cenie
