[1.4] Falowanie obrotów silnika

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Jak to czytam to się cieszę że mam 16V :smak
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Popytałem googla o czyszczenie przepustnicy i wiele osób chwali sobie spraye przeznaczone do tego celu - można to to zastosować bez demontażu całej przepustnicy.
W tym tygodniu zrobię rekonesans co trzeba zdjąć żeby się do wlotu przepustnicy dostać i chyba wypróbuję jakiś spray do czyszczenia.
Przy okazji może porobię kilka fotek i postaram się wrzucić z małym opisem na forum.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

rafcio082 pisze:Jak to czytam to się cieszę że mam 16V :smak
Nie ciesz się tak... Też miałem falowanie obrotów i czyszczoną przepustnicę. Falowanie ustało natomiast nadal czasami mam tak, że auto trzyma podwyższone obroty (równy 1000) cały czas nawet jak jest ciepły. Pomaga zgaszenie silnika i ponowne zapalenie.
Awatar użytkownika
BINDING
klubowicz
klubowicz
Posty: 331
Rejestracja: 28 mar 2010, 15:56
Przebieg: 42000
Silnik: 1,6 T-GDI
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 76 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: BINDING »

rafcio082 pisze:Jak to czytam to się cieszę że mam 16V :smak
Niestety mam 16v i po odpaleniu też mi trochę obroty falują - nowa sprawa , po raz pierwszy wystąpiło w tamtym tygodniu .
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Hm... mam 8v... jak na razie (odpukać) problemów z przepustnicą (o ile to przepustnica) zero. Pożyjemy, zobaczymy... znając moje szczęście do tego modelu :red
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ciekawe czemu tak się dzieje. Przebiegi nie duże i już by przepustnice zapychało. Może ma to związek z uszkodzoną odmą, chlapie olejem na dolot lub coś w tym stylu? Może puszka filtra nie jest szczelna?
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Zawalona odma, olejem wymieszanym z wodą to skutek małych przebiegów niestety.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

will pisze:Zawalona odma, olejem wymieszanym z wodą to skutek małych przebiegów niestety.
Jazda na krótkich dystansach, szczególnie zimową porą robi krecią robotę :zlośnik
pance 2
klubowicz
klubowicz
Posty: 88
Rejestracja: 21 wrz 2010, 21:33
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: kętrzyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: pance 2 »

Przy czyszczeniu przepustnicy koniecznie zajrzeć do odmy u mnie była cała zabita takim białym syfem mieszanka oleju i pary wodnej .
pance 2
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Coval pisze:Ciekawe czemu tak się dzieje. Przebiegi nie duże i już by przepustnice zapychało.

Miałem Panowie dzisiaj robić diagnostykę, nie robiłem, gostek z ASO powiedział mi że jest to na pewno przepustnica, zwłaszcza jak to występuje przy minusowych temperaturach i szkoda na to kasy. Coval na twoje pytanie czemu tak się dzieje: gęstnieją opary przy minusowych temperaturach, wytwarza się w tedy maż która blokuje przepustnice.
Koszt czyszczenia jest różny w zależności gdzie to robimy:
PZM Lublin: 250 zł.
Autobial Lublin w granicach 100 zł.
Niedziałek ul. Głęboka Lublin bez wyceny nie podadzą ceny. U Niedziałka powiedziano mi że koszt zależy od tego jak się dostać do przepustnicy oraz koszt preparatu do czyszczenia.
Rok temu w Autobialu Lublin mi tylko resetowali komputer i ustawiali parametry i tylko raz wspomniał elektryk że to przepustnica ale nic mi w tym kierunku nie zrobili, gwarancja mechaniczna minęła a Panom z ASO udało się mnie prześliznąć przez ten problem, Zaraz siadam do pisania do tej firmy ale już do siedziby tej firmy w Zamościu ja im nie popuszczę, mogli mi zrobić to na gwarancji a teraz sam sobie i muszę ponieść koszty za niewiedzę czyjąś bo jak by im przez myśl przeszła zawalona przepustnica to by ją przeczyścili i problemu by nie było, więcej na mnie nie zarobią
Ostatnio zmieniony 08 gru 2010, 0:11 przez cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

W silniku 8 V uważam, że nie trzeba rozkręcać nic oprócz zdjęcia obudowy filtra powietrza. Widać od razu przepustnicę, nie ma tam linki, tylko sterowanie jest za pomocą silnika krokowego. Wystarczy ręcznie przekręcić klapkę przepustnicy, włożyć palec i wytrzeć środek. Ja w lecie sprawdzałem jej czystość i było w porządku. U mnie nigdy falowanie nie wystąpiło. Może jest to związane też z tym, że średnio raz na trzy miesiące dolewam do pełnego baku środek do czyszczenia układu zasilania i wtryskiwaczy STP ( czarna butelka) za całe 19 zł a dodatkowo dwa razy do roku ( przed zimą i po zimie) też z tej firmy płyn do usuwania wody z układu zasilania.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

kk25, mówisz ze to nic skomplikowanego i każdy da sobie radę z przeczyszczeniem?
Sympatyk forum :-)
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Właśnie kk25 napisz może czy poza odkręceniem tych 2 śrub po bokach (i chyba wysunięcia rury ssącej powietrze z obudowy) trzeba jeszcze coś zrobić żeby zdjąć obudowę filtra?
Na razie z grubsza przy latarce popatrzyłem co i jak (przed pracą jeszcze ciemno, po pracy już ciemno) więc w weekend jak nie będzie deszcz padać uzbrojony w klucz 10-tkę, preparat do czyszczenia przepustnicy i aparat fotograficzny mam zamiar "podejść do tematu".
Wszelkie rady są w cenie :ink
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

masz na forum temat o wymianie filtra powietrza. wszystkie wskazówki z dokładna relacją :)
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Tak widziałem ten temat - jednak pokazuje on przykład na silniku T-Jet - przy 8v jest trochę inaczej np filtr powietrza jest zamknięty w tej osłonie silnika a nie osobno obok.
ODPOWIEDZ