ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Uważam, ze skrzynia biegów nie ma w tym wypadku żadnego znaczenia.
I na samym wstępie wątku napisałem, że problem musi być w zawieszeniu i jest.
Obroty wyjściowe ze skrzyni biegów na półosie i zarazem momenty myszą być te same, inaczej pisząc oględnie całość jej wnętrza szybko uległaby zniszczeniu przez pojawiające się wtedy nadmierne i nierówne momenty sił.
Tomek
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

tomektt pisze:Uważam, ze skrzynia biegów nie ma w tym wypadku żadnego znaczenia.
I na samym wstępie wątku napisałem, że problem musi być w zawieszeniu i jest.
Obroty wyjściowe ze skrzyni biegów na półosie i zarazem momenty myszą być te same, inaczej pisząc oględnie całość jej wnętrza szybko uległaby zniszczeniu przez pojawiające się wtedy nadmierne i nierówne momenty sił.
To dlaczego występuje to wyłącznie w T-Jet? 1,4 1,3 oraz 1,6 nie mają tej usterki a zawieszenie jest identyczne. Nastawy również takie same. Potrafisz to wyjaśnić?
Może kurde długości półosi są coś nie tak albo źle wyliczyli jakąś pierdołę i przy depnięciu się coś rozjeżdża? I dlaczego gdy jedziesz BEZ BIEGU to auto jedzie prosto a jak wrzucisz bieg i się toczysz siłą rozpędu (ani nie zwalniasz ani nie przyspieszasz) to auto zbacza z drogi w prawo?
Dalej uważam, że zawieszenie to nie to (ale zawsze mogę się mylić bo mechanikiem nie jestem).
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Problemy z Lineą zaczną niedługo obrastać legendą, będziecie mogli straszyć nią dzieci jak nie będą chciały iść spać. To że mocne przednionapędówki ściągają przy przyspieszaniu to nic nowego, tylko że dotyczy to auto o mocy 200KM+ (Astra OPC, Foscus RS) no i po odpuszczeniu gazu jadą prosto. Po za tym robi się śmietnik, bo temat ściągania jest gdzie indziej, tu szukamy powodów ścinania opon, a dyferencjał chyba na to wpływu nie ma. Porządne samochody mają wał Kardana i tylny most, wtedy nigdzie nie ściąga ;).
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Tylnonapędowki dobra rzecz :), tylko trzeba nimi umieć jeździć, zwłaszcza na śliskich winklach.
Zostanę przy swoim zdaniu.
Problem pewnie znajdzie kiedyś rozwiązanie.
Tomek
wojciechowski
klubowicz
klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 01 sty 2010, 19:57
Przebieg: 15
Silnik: 1.6 MultiJet 105
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: wojciechowski »

Dobrze, że nie wiesz jakie kwiatki wychodzą z Tych :) A we Włoszech... :) Wierz mi, że Turki niezłe są.[/quote]
Możesz uchylić rąbka tajemnicy?

[ Dodano: |22 Lis 2010|, o 18:13 ]
Coval pisze:Problemy z Lineą zaczną niedługo obrastać legendą, będziecie mogli straszyć nią dzieci jak nie będą chciały iść spać.
Uśmiałem się :brawo :brawo

[ Dodano: |22 Lis 2010|, o 18:18 ]
duskap pisze:mireks, Turcy nie dali ciała->oni robią wg projektu. To jedna z najlepszych fabryk, znacznie lepsza niż włoskie fabryki robiące GP i Bravo - Czemu? myślę, że zachodnie fabryki robią dokładniej auta
fabryczne nastawy - co to takiego?
Zdziwił mnie dziurawy bagażnik. Sprawdzę u siebie. Przy zakupie nawet mi do głowy nie przyszła taka rzecz. Proponuję Wam sprawdzić u siebie
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval pisze:Porządne samochody mają wał Kardana i tylny most, wtedy nigdzie nie ściąga ;)
Porządne samochody mają napęd na wszystkie laczki :)

Co do ścinania opon, to może by być źle ustawiona zbieżność. Wiele osób skarżyło się na to, że kierownica po wyjeździe z salonu była przekręcona... Skoro w Turcji tak wypuszczają samochody... to nie chce wiedzieć jaka jest ta zła fabryka.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
wojciechowski
klubowicz
klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 01 sty 2010, 19:57
Przebieg: 15
Silnik: 1.6 MultiJet 105
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: wojciechowski »

ja słyszałem, że ktoś wielokrotnie jeździł na ustawianie zbieżności i po pewnym czasie śruby nie pasowały. Otwory były za duże
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

wojciechowski, ale które śruby?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

jay_21 pisze:kierownica po wyjeździe z salonu była przekręcona... Skoro w Turcji tak wypuszczają samochody... to nie chce wiedzieć jaka jest ta zła fabryka
Dla mnie to nic nowego. Kia Ceed i Sportage, którymi jeździłem w tę sobotę (trzeba coś było robić jak Linea w serwisie była w odwiedziny u rodziny) też miały krzywo kierownice. Renault Clio też...

wojciechowski zachodnie fabryki wcale lepiej nie robią. A włoskie zwłaszcza. Wszystkie włoskie fabryki robią tyle aut co w Tychach. Przy 3,5 raza większym zatrudnieniu. Błędy zdarzają się wszędzie. Tyska i turecka fabryka mają jedne z najmniejszych ilości błędów na ilość wyprodukowanych aut (czego wiele innych marek zazdrości Fiatowi).

Coval... sorry ale ostatnia wersja Focusa RS nie ściąga i to obojętnie jak mocno deptasz :luzak
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

duskap, ale to nie wątek o ściąganiu jak już ktoś wcześniej zauważył...
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

jay_21 pisze:duskap, ale to nie wątek o ściąganiu jak już ktoś wcześniej zauważył...
Owszem. Tylko udzieliłem komentarza do tego co ktoś już wcześniej napisał.

Osoby mające ścięte opony powinny dokonać pomiarów kątów. Wtedy będzie jasne czy jest ok czy nie.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

duskap pisze:Coval... sorry ale ostatnia wersja Focusa RS nie ściąga i to obojętnie jak mocno deptasz :luzak
Jeszcze trochę naśmiecę ale nie mogę tego tak zostawić :) Oglądaj(cie) od 1:45, albo cały, bo odcinek fajny.





[youtube][/youtube]
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval, a tnie opony ? :zlośnik
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval, ale wtopa :P Chodziło mi o Focusa ST (pomarańczowy). Miałem przyjemność tym cudem jechać :)
PS>Nowa limitowana seria jest podobno bajeczna :)
adam
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:04
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: małopolska

jest przyczyna zużycia opon

Post autor: adam »

Jestem właśnie po wizycie na stacji diagnostycznej oraz rozmowie z panem z aso fiat.
dwa wnioski:
1. Jak najmniej pozwalać na grzebanie w aucie specom z aso - wymienili łożysko mc per., amortyzator ale po tym geometrii nie sprawdzili.
2. Niestety trzeba sprawdzać zbieżność i to często, pozostałe parametry nie są regulowalne( nie wiem skąd wzięły się różnice przed i po nastawach w przytoczonym wyżej wydruku) - u mnie prawe koło było baaaaardzo rozjechane.
Diagnosta ustawił zbieżność na 0,0 - podobno najbardziej optymalne.
Ja biorę rozwód z aso fiat definitywnie - z lineą jeszcze nie.
Ale na tym jeszcze nie koniec. Podczas pomiaru okazało się, że kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy koła prawego i lewego rózni znacznie( coś 0,4 i 0,24 - chyba). Usłyszałem pytanie czy przypadkiem auto nie było " bite".
Nie auto nie ale ja tak!!!!
ODPOWIEDZ