[Inne] Olej

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

To jako ciekawostka, lub ładna tapeta na pulpit
Obrazek





A tu już nieco więcej konkretnych informacji.
**********************LINK************************
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Koledzy, co się dzieje, że nie mogę odnaleźć żadnego postu naszego ulubionego "kolegi" prymka :lacha i przez to nie widzę, na co odpowiada duskap ??
Odnośnie oleju: klamka zapadła. Najpierw chciałem się jeszcze poradzić w ASO, to oczywiście stanowczo odradzali mi wlewanie oleju o parametrach 0W, ale żadnych konkretnych argumentów nie byli w stanie podać, ale w podtekście wyczułem: "KUP PAN OLEJ U NAS !!". Następnie poradziłem się mojego, powiedzmy to osobistego mechanika, który to stanowczo odradził wlanie oleju 0W40 gdyż istniała by możliwość rozsczelnienia silnika ! Tak więc finalnie zakupiłem syntetyczny Castrol Magnatec 5W40 C3. Koszt - po delikatnej zniżce, za 4 litry tego oleju wydałem tyle, co wydał bym za 2 litry Selenii K w ASO :luzak Olej kupowany u normalnego dystrybutora - firma Auto Land.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

mwas pisze:Koledzy, co się dzieje, że nie mogę odnaleźć żadnego postu naszego ulubionego "kolegi" prymka :lacha i przez to nie widzę, na co odpowiada duskap
prymek chyba został skasowany wraz ze swoją twórczością :)
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

uspokajam wszem i wobec wszystkie teksty dobre i złe oraz inne wcielenia prymka2 czy jak mu tam będą usuwane on został na wieczności zablokowany na LKP
najlepszego wszem
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

duskap, rafcio082, pokazalibyście, że jesteście mądrzejsi od kolegi prymka i nie wyzywali go publicznie na forum i to jeszcze w dziale tech. Takimi komentarzami zniżacie się tylko do jego poziomu :red
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

mwas pisze:Następnie poradziłem się mojego, powiedzmy to osobistego mechanika, który to stanowczo odradził wlanie oleju 0W40 gdyż istniała by możliwość rozsczelnienia silnika
Po tym jak miałem watpliwości czy mnie zalali w ASO Selenię K czy K20 (nie to żebym lubił Selenię ale firma leasingowa decyduje o oleju) poleciałem z ozorem do FAP. O dziwo za dwa dni zadzwonił pan z FAP-u i w trakcie rozmowy odradzał mieszanie różnych olejów nawet o takich samych parametrach, bo może dojść do rozszczelnienia silnika (różne uszlachetniacze wu różnych producentów i nie wiadomo jak to się wobec siebie zachowa), natomiast jak się zaleje co innego niż zalecają to nie ma problemu. Byle nie mieszać.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

jay_21 pisze:duskap, rafcio082, pokazalibyście, że jesteście mądrzejsi od kolegi prymka i nie wyzywali go publicznie na forum i to jeszcze w dziale tech. Takimi komentarzami zniżacie się tylko do jego poziomu :red
Raczej nie zniżamy bo on robił to bezpodstawnie a my w pełni podstawnie. Obrażał nas, nie podawał żadnego argumentu konkretnego gdy proszony był o konkrety (jak np w jaki sposób mam z całą rodziną zmieścić się w 3 osobowym Transicie zamiast Linki), więc w podsumowaniu został nazwany zgodnie z tym co reprezentował. Zasłużenie, zgodnie ze znaczeniem słowa. Każdy ma prawo do obrony a nie zauważyłem żeby rafcio lub ja przesadzili. Milcząc tylko akceptowalibyśmy to co mówił. Usłyszał wyważoną odpowiedź i na tym był koniec.
A teraz już po problemie bo go nie ma.

PS>100 tys km w 3 lata tj. 33 tys km w rok, ja Linką zrobiłem 20 tys (+5 tys km autami zastępczymi gdy była w serwisie) czyli nie tak dużo mniej niż on ale rozumów nie pozjadałem :devil

[ Dodano: |13 Paź 2010|, o 12:32 ]
kylo pisze:
mwas pisze:Następnie poradziłem się mojego, powiedzmy to osobistego mechanika, który to stanowczo odradził wlanie oleju 0W40 gdyż istniała by możliwość rozsczelnienia silnika
Po tym jak miałem watpliwości czy mnie zalali w ASO Selenię K czy K20 (nie to żebym lubił Selenię ale firma leasingowa decyduje o oleju) poleciałem z ozorem do FAP. O dziwo za dwa dni zadzwonił pan z FAP-u i w trakcie rozmowy odradzał mieszanie różnych olejów nawet o takich samych parametrach, bo może dojść do rozszczelnienia silnika (różne uszlachetniacze wu różnych producentów i nie wiadomo jak to się wobec siebie zachowa), natomiast jak się zaleje co innego niż zalecają to nie ma problemu. Byle nie mieszać.
Hmm... Spece od olejów mówią, że można dowolnie oleje mieszać. To jak to już jest? Fakt faktem różna chemia może różnie między sobą reagować ale nigdzie nie znalazłem wzmianki o tym aby nie mieszać olejów.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

duskap pisze:Każdy ma prawo do obrony a nie zauważyłem żeby rafcio lub ja przesadzili. Milcząc tylko akceptowalibyśmy to co mówił. Usłyszał wyważoną odpowiedź i na tym był koniec. Milcząc tylko akceptowalibyśmy to co mówił
Ja uważam, że z takimi sprawami to do piaskownicy. Uważam, że lepiej jednak było przemilczeć niż dać się przez niego sprowokować i lecieć z wyzwiskami. Admini załatwili sprawę więc można to puścić w niepamięć. To tak ode mnie :) EOT.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

Wysłany: Dzisiaj 13:15
duskap napisał/a:
Każdy ma prawo do obrony a nie zauważyłem żeby rafcio lub ja przesadzili. Milcząc tylko akceptowalibyśmy to co mówił. Usłyszał wyważoną odpowiedź i na tym był koniec. Milcząc tylko akceptowalibyśmy to co mówił


Ja uważam, że z takimi sprawami to do piaskownicy. Uważam, że lepiej jednak było przemilczeć niż dać się przez niego sprowokować i lecieć z wyzwiskami. Admini załatwili sprawę więc można to puścić w niepamięć. To tak ode mnie :) EOT.
Ja właśnie przemilczałem sprawę, chociaż nie byłem zachwycony jak przeczytałem jak prymek nazwał wszystkich użytkowników LKP emerytami i przygłupami.
W poście który został usunięty byli obrażani wszyscy użytkownicy a nie tylko duskap i rafcio082.
ale już jest po temacie i mam nadzieje że więcej takich użytkowników tutaj nie będzie.
Kazek
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Koleś cwany przez neta a na spocik to się bał przyjechać :zlośnik lepiej przemilczeć i nie dawać się sprowokować :luzak
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

kazgas, ja doskonale rozumiem.... ale szkoda słów na takich ludzi..

will, cwany nie cwany, ale stosowanie magnetyzerów i zalewanie zdrowego nowego silnika ceramizerami mówi samo za siebie - nikt nie jest doskonały ;)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Cofam cwany przemądrzały :zlośnik a efekty było widać super zużycie paliwa i oleju :ryczy mimo gadżetów. Idę przesmarować balkonik bo mi się woda ze szklanki na protezę wylała :zlośnik . Sorki wracamy do tematu olej pozostaje przy seleni.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

No to pozamiatane :luzak Zarówno z "kolegą" prymkiem :lacha jak i z olejem :luzak Właśnie wróciłem z seriwsu, linka po kolejnym przeglądzie (ostatni w gwarancji, bo ta kończy się już za tydzień :smutny ) i jak "na złość" nic podczas przeglądu nie wyszło, oprócz tego, że musiałem żarówkę od podświetlenia tablicy rej. wymienić, bo już cieniutko ciągnęła :przykry Mam tylko nadzieję, że linka będzie się nadal tak sprawowała a nie, że 2 dni po upłynięciu gwarancji piardnie jakiś konkret, bo się wtedy wkur... ZDENERWUJĘ :zły
kylo pisze:Po tym jak miałem watpliwości czy mnie zalali w ASO Selenię K czy K20 (nie to żebym lubił Selenię ale firma leasingowa decyduje o oleju) poleciałem z ozorem do FAP. O dziwo za dwa dni zadzwonił pan z FAP-u i w trakcie rozmowy odradzał mieszanie różnych olejów nawet o takich samych parametrach, bo może dojść do rozszczelnienia silnika (różne uszlachetniacze wu różnych producentów i nie wiadomo jak to się wobec siebie zachowa), natomiast jak się zaleje co innego niż zalecają to nie ma problemu. Byle nie mieszać.
Ale ja mówiłem o całkowitej wymianie oleju na 0W40 a nie o dolewaniu do tego, który aktualnie użytkuję (a raczej użytkowałem). Mój "master mechanik" stwierdził, żebym nie ryzykował bo może się tak stać, więc ja mu tam wierzę, ale jak to jest z olejami o tych samych parametrach ale różnych producentów... nie mam pojęcia, ale trochę dziwne się to wydaje, żeby mogło wtedy dojść do rozszczelnienia silnika. Chociaż ja osobiście nie dolewał bym oleju innego producenta niż ten, który mam aktualnie wlany.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

Jeśli chodzi o 0W40 to jestem chodzącym a nawet jeżdzącym przykładem, że silnik szczelny. Od poczatku (4 tyś) jeździłem na Platinum 5W40 i ASO nie sapało. Ostatnio zalałem Platinum 0W40 i wszystko oki. Olej nie powinien mieć klasy jakościowej i lepkościowej gorszej niż zalecane przez producenta, lepszy moze być.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Dokładnie. 0W40 jak najbardziej może być. Zimą lepszy rozruch będzie, latem tak samo będzie działał. Byle nie gorszy niż 5W40 bo wtedy byłby za słaby (jak np. 5W30 albo 10W40).
ODPOWIEDZ