ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

dzisiaj po południu oblejżę dokładnie swoje opony dam znać czy u mnie też występuje podobna sytuacja.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Hmm... A może się buda krzywi od dziur albo z wiekiem coś się krzywi w zawiasie (tylko czemu wtedy wyniki geometrii były u nas ok?)?
Fakt faktem, że ja przez 15 tys km jeździłem Lineą przeważnie w 4-5 osób czyli dość obciążoną i może to "przyspieszyło" proces tworzenia się tej usterki?
Tak czy inaczej czekam na wieści od jay_21 co mu ASO powiedziało, wtedy z chęcią się tam wybiorę aby i u mnie poprawki nanieśli.
pance 2
klubowicz
klubowicz
Posty: 88
Rejestracja: 21 wrz 2010, 21:33
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: kętrzyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: pance 2 »

Myślę ,że w tej sprawie warto uderzyć do FAP czytałem kiedyś o podobnej sprawie w renault megan kilku gości się skrzykneło narobiło szumu w renault Polska i pomogło okazalo się ,że jakaś seria aut miała mieć zmienioną geometrię ale ktoś w centrali to zaniedbał
pance 2
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

to co piszecie aż przeraża, dzisiaj sam po pracy pobiegłem do garażu, przejrzałem swoje letniaki i całe szczęście nic. Na zimówkach po dwóch sezonach również nic. Jest to kolejna poważna usterka która się pojawiła w naszych linkach strach się bać co może jeszcze być.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Jeszcze pompa paliwa może być :lacha U mnie jest na wykończeniu.
Okaże się, że część ma auta krzywe od nowości albo, że się skrzywiły od naszych dróg (w końcu przy głębszej dziurze mamy "dup" że aż po kręgosłupie boli)...
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja obstawiam przegub kulowy w wahaczu do którego przykręcona jest zwrotnica.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

u mnie pomiarów jeszcze nie było ale dowiedziałem sie kilku ważnych spraw. po pierwsze: najprawdopodobniej sama konstrukcja samochodu i zawieszenia powoduje taki efekt. byc może gdyby założyć koło 15'' takiego defektu by nie było. to tak na razie wróżenie z fusów, ale mój samochód będzie dokładnie badany.

po drugie

UWAGA, UWAGA: niewiele osób o tym wie, ja się dowiedziałem i przekazuję wam. Zmiana felg, opon na rozmiar inny niz zaleca producent i który jest wyszczególniony w instrukcji obsługi samochodu może, podkreślam może, ale nie musi być powodem do odmowy naprawy w ramach gwarancji jeżeli wystąpiłyby jakieś problemy z zawieszeniem i kołami.

To wnioski z mojej wczorajszej rozmowy z kilkoma ekspertami, oraz rzeczoznawcą który jest jednocześnie biegłym sądowym.
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

Sprawdzałem dzisiaj Panowie u mnie oponki. Opony mają 3 lata i szczerze są starte równomiernie. wszystko gra jak być powinno. ale to tak na oko laika będę zmieniał opony na zimowe to się fachury zapytam :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

emmer pisze:UWAGA, UWAGA: niewiele osób o tym wie, ja się dowiedziałem i przekazuję wam. Zmiana felg, opon na rozmiar inny niz zaleca producent i który jest wyszczególniony w instrukcji obsługi samochodu może, podkreślam może, ale nie musi być powodem do odmowy naprawy w ramach gwarancji jeżeli wystąpiłyby jakieś problemy z zawieszeniem i kołami.
I tu mnie zaniepokoiłeś.
Najwyżej przed wizytą w serwisie trzeba będzie zakładać oryginalne kółka.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

emmer pisze:byc może gdyby założyć koło 15'' takiego defektu by nie było.
Byłby. Na zimówkach też to miałem.
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

Panowie i Panie. Dzisiaj dokonałem, wydaje mi się ważnego, odkrycia. Rozmawiałem z byłym i co najważniejsze inteligentnym pracownikiem serwisu Fiata w Inowrocławiu, który teraz ma własny warsztat a którego troche znam. Niby inteligentny serwisant jest jak Yeti czyli niektórym sie wydaje, że istnieje a tak naprawdę go nie ma :) a tu patrzcie jaki wybryk natury hehe. Ale wracając do tematu to problem ścinania bieżnika temu człowiekowi jest doskonale znany, powiem więcej, on potrafi go usunać!!!
Mieli racje chłopaki, którzy pisali o krzywieniu się budy. Cały problem leży w plastyczności nadwozia, które w Lince jest tak plastyczne jak mało co. Rozwiązaniem jest wstawienie rozpórki pomiędzy mocowania amortyzatorów i to załatwi problem. Jest też drugi tańszy sposób, należy zmienić kąt pochylenia kół, który teoretycznie jest niezmienialny :ryczy
Polega to na podpiłowaniu wachacza w miejscu mocowania. To tyle i co Wy na to?
Ja jestem umówiony na zabieg podpiłowywania za 2 tygodnie razem z dużym przeglądem po 3 latach, oczywiście już nie w ASO tylko u rzeczonego gościa. Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2010, 23:28 przez mpsfc, łącznie zmieniany 1 raz.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

To by było coś życzę żeby zadziałało. Osobiście wstawiłbym rozpórkę bo jak skończy się materiał do spiłowania? Tak czy inaczej oby Ci się udało rozwiązał Byś problem wszystkich pościnanych.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

mpsfc, rób foty podczas zabiegu. Nie bardzo rozumie określenie "podpiłowywanie wahacza"
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

mpsfc pisze:Mieli racje chłopaki, którzy pisali o krzywieniu się budy. Cały problem leży w plastyczności nadwozia, które w Lince jest tak plastyczne jak mało co.
Możliwe ale na chłopski rozum wtedy kąty i pomiary geometrii musiałyby to wykazać a te u mnie i u sąsiada są idealne co do milimetra jak w fabrycznie nowym aucie.
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

duskap pisze:Możliwe ale na chłopski rozum wtedy kąty i pomiary geometrii musiałyby to wykazać
Tak, ale jak Ci mierzą geometrię to autko stoi na idealnie równym a nadwozie zaczyna pracować i odkształcać się dopiero pod obciążeniem i na nierównościach drogi. Jak zaparkujesz i wysiądziesz to wszystko wraca do normy.
ODPOWIEDZ