[Inne] Olej

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Dzięki duskap za szybką odpowiedź. W zasadzie nie powiedziałbym, żeby brał jakieś masakryczne ilości oleju, ale jednak co muszę to kontrolować i co jakiś czas dolewka. Dolewki zdarzają mi się średnio niecały litr na rok czasu przy rocznym przebiegu ok 15 tys km.
Jeśli inni koledzy mają coś ciekawego do powiedzenia w temacie tego oleju Castrol Edge, to bardzo proszę o wszelkie opinie na ten temat.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

prymek pisze:...
co do ceramizera - polecam ich stronke - testy na jazdach bez oleju itp
jak myslisz kto produkuje oleje i co by bylo jakby nie trzeba by bylo ich wymieniac?
albo kto paliwo i czemu nadal jezdzimy na tym malo efektywnym srodku podczas gdy juz dawno moznaby na czyms innym?
pzdr

[ Dodano: |4 Paź 2010|, o 21:42 ]
dawaj te 100 tys T-Jety:)
Ty wiesz wogole ktory pedal sluzy do przyspieszania?
pzdr
mam przebieg już ponad 50 tyś. km - oleju nie bierze (a jak bierze to w stopniu nie do zauważenia na bagnecie).
Wg mojej opinii tym ceramizerem pomału zabiłeś silnik... Ciekawe co na to kanały olejowe i smarowanie turbo...
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

jay_21 pisze:Ciekawe co na to kanały olejowe i smarowanie turbo...
stan idealny :ryczy
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

prymek, bzdury to Ty pieprzysz. Osoba, która pytała o olej Castrol zrozumiała co napisałem. Więc się nie wcinaj gdzie nie proszą.
Pół mojej rodziny leje ten olej w autach od nowości, jeżdżą setki tys km, potem auta sprzedają i grama oleju nie biorą. Po tym stwierdzam, że olej ten jest dobry.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

prymek pisze:czyzby ktos tu posciki juz niewygodne kasowal czy kolega sie poprostu powtarza w roznych tematach nabijajac posty wiec powtorze:
MY tzn Ty i tatus - razem fiaciory kupujecie (i to jeszcze nie przetestowane przed zakupem)
i razem tez przy jednym kompie bzdury piszecie:)
kto komu na kolankach siedzi?
a jakies swoje zdania tez macie czy ... jeden po ... ?
pzdr
p.s. jakis nabor z testami na minusowe IQ tu byl robiony czy jak - sadzac po niektorych :(
Myślę że już czas zablokować całkowicie tego kretyna :ban
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Chwała ślimakowi za to, że ma wielką moc :brawo
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

prymek pisze:a pokaz mi tu kogos z takim przebiegiem?
przeciez realnie wiekszosc nawet do polowy tego w 10 lat nie dojdzie - zdazy zardzewiec:)
a gdzie chciales znalezc? u producenta jako zalete?
zajrze na forum bravki albo fiata moze tam znajde uzytkujacych te auta a nie. :( i jakies opinie bedzie mozna wymienic bo tu niestety jedzie schematem:
kupic i patrzec jak stoi i scigac sie w 1000 postach kto ma mniejszy przebieg i komu mniej pali (z gorki na luzie) :(
prymek - czy ty masz jakąś mocno stresującą pracę, że się tu tak udzielasz na forum? Może po prostu odreagowujesz szybkie życie? Napisz to, a potraktujemy Cię jak lokalnego Stańczyka i będziesz mieć tu życie. Inaczej admin wstawi Ci bana i będziesz musiał przerzucić się na autokacik.pl lub inne forum, bo jak mniemam pustki nie zniesiesz...?
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

PANOWIE SPOKOJNIE KOLEGA PRYMEK JUŻ NIE BĘDZIE SIAŁ ZAMĘTU NA LKP
CZAS NA ZMIANY
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

M, pochwal się jakie kroki poczyniłeś/poczyniliście (wy, admini) w stosunku co do kolegi prym'usa :ink
Co do oleju: czy ktoś ma jeszcze (oprócz jakże "pomocnej" wypowiedzi kolegi prymka) jakieś sugestie odnośnie Castrola ? Zaznaczam że chodzi mi konkretnie o Castrol Edge Sport 0W-40. Może ktoś z Was osobiście stosuje ten olej ? Bo zastanawiam się jeszcze nad Mobil 1 New Life o tych samych parametrach.
A może nie patrzeć na olej o parametrach 0W-40 tylko użyć takiego, jak zaleca producent, czyli coś 5W-40 ? Teoretycznie przy 0W-40 będzie łatwiejszy rozruch przy ujemnych temperaturach w zimie. Jakieś sugestie z Waszej strony ? Wszelkie opinie mile widzianie, gdyż termin wymiany zbliża się nieubłaganie :zmieszany
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

co do super kolegi to hm dostał bonusa na 5 dni po okresie 5 dni zostanie komisyjnie i nie odwołanie usunięty z naszego grona.
co do oleju hm nie wiem ale chyba oleje nie różnią się znacznie. te same rozlewnie ta sama technologia. ja mam jakieś przekonanie do Mobila.
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

mwas pisze:M, pochwal się jakie kroki poczyniłeś/poczyniliście (wy, admini) w stosunku co do kolegi prym'usa :ink
Co do oleju: czy ktoś ma jeszcze (oprócz jakże "pomocnej" wypowiedzi kolegi prymka) jakieś sugestie odnośnie Castrola ? Zaznaczam że chodzi mi konkretnie o Castrol Edge Sport 0W-40. Może ktoś z Was osobiście stosuje ten olej ? Bo zastanawiam się jeszcze nad Mobil 1 New Life o tych samych parametrach.
A może nie patrzeć na olej o parametrach 0W-40 tylko użyć takiego, jak zaleca producent, czyli coś 5W-40 ? Teoretycznie przy 0W-40 będzie łatwiejszy rozruch przy ujemnych temperaturach w zimie. Jakieś sugestie z Waszej strony ? Wszelkie opinie mile widzianie, gdyż termin wymiany zbliża się nieubłaganie :zmieszany
castrol edge sport do linki się raczej nie nada (jak kto woli)
to jest olej (raczej) przeznaczony do silników o dużej mocy pod względem wszystkich parametrów no ale jeśli chcesz to możesz lać jak cię stać :)
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

drmaciek pisze:Zaraz zaraz, ktoś gdzieś pisał że nie chcą zmienić na inny olej niż Selenia, chyba że mówicie o przeglądach już pogwarancyjnych.
Ja od pierwszego przegladu leje castrol,sam im w ASO zasugerowalem a gwarancji przez to niestracilem,jak by tak bylo to by byl monopol na silezje na czas gwarancji a to juz by bylo cos nie tak
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

O gwarancję się tutaj nie martwię, bo raz: raczej nie mogą jej anulować, jeśli używasz oleju o tych samych bądź lepszych parametrach, a dwa: niestety gwarancja kończy mi się właśnie teraz, w październiku. Chodzi mi raczej o opinie praktyczne odnośnie marki oleju, czyli czy bardziej polecacie Castrola, czy może lepiej uzbroić się w Mobila. Co do parametrów to celuję w 0W-40 żeby łatwiej auto odpalało przy siarczystych mrozach, które są zapowiadane również na tą zimę, a pamętam jak auto odpalało w poprzednią zimę. W zasadzie nie zdarzyło się, żebym został uziemiony, ale przy na prawdę siarczystym mrozie słychać było, że rozrusznik ma problem z rozkręceniem trybów, i nie chodziło tutaj o moc akumulatora - wyrażnie olej był gęstszy.
KILLHIM, koszty nie są jakieś kosmiczne, skoro 4L Castrola Edge Sport wychodzą taniej, jak 3L Selenii - da się przeżyć i jeszcze zostaje kupa oleju na ewentualne dolewki :luzak Co do przeznaczenia tego oleju, to może i do silników o dużej mocy, ale sam Castrol na stornie umieszcza ten rodzaj jako zalecany do naszych aut (konkretnie Fiat Linea 1.4i - tak jest na stronie)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Ja z kolegą Duskapem potoczyłem kiedyś na ten temat dyskusję.
Każdy z nas miał jakąś rację i każdy został przy swoim.
Co wlejesz to twoja sprawa., aby tylko oliwa mieściła się lub przewyższała ogólnie podane instrukcyjne parametry europejskich i amerykańskich klasyfiakcji.
Uznaję za ważne:
powszechność/dostępność marki na stacjach w razie jakiegoś zonka.
Choć tu jak piszą fachowcy dolewki innych marek są dopuszczalne o ile mają prównywalne parametry techniczne.
Zakup oliwy u pewnego dostawcy.
Dlaczego?
Ano dlatego, że tzw uznane obiegowo marki np. castrol, mobil, shell itp. mogą i są często podrabiane.
Chytrzy sklepikarze, ajenci stacji lub małych sieci naprawczych, kupują potem to świnstwo, leją ludziom do motorów i potem zaczynają tworzyć się i krążyć, różne, niepochlebne opinie o danej marce.
Dlatego najlepiej przed wymianą, żeby mieć pewność, że nie kupi się jakiejś berbeluchy, poszukać w necie przedstawiciela danej upatrzonej marki, zadzwonić do nich i dowiedzieć się, kto ich sprzedaje lub kupić u nich bezpośrednio.
Niektórzy też tak robią n. Mobil new life na którym się teraz turlam.
Akurat z nim zakup wyszedł mi taniej niż w sklepie.
Zrobisz jak uważasz, uważaj jak zrobisz :lacha
Tomek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

tomektt pisze:Zrobisz jak uważasz, uważaj jak zrobisz
I taki też mam zamiar :luzak Olej oczywiście chcę kupić u renomowanego dostawcy, takiego jak np. Intercars. Na pewno zakupu nie dokonam na Allegro - zabyt dużo słyszałem właśnie o machlojach i podróbach w tej materii, szkoda silnika na oszczędność rzędu 20 zł. Co do leju to sprawdzę który uda mi się atrakcyjniej kupić, ale jakoś do tego Castrola mnie ciągnie :smak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ