Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ

Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

duskap pisze:
Tomek pisze:Mam u siebie w aucie fabrycznie zamontowaną metalową osłonę.
Problem jest taki że nigdzie jej nie można dostać.
Dlatego uważam że nie ma co rzeźbić tylko kupić plastika który na pewno równie dobrze spełni swoje zadanie.
A g...o prawda! W KAŻDYM ASO można kupić oryginalną osłonę metalową. Pierdzielą, że plastikowa bo jej na oczy jeszcze nie widzieli. Wystarczy podać nr katalogowy z EPERa i w każdym ASO na świecie dostaniecie oryginalną osłonę.
Za 200zł można kupić oryginał w ASO MOTOZBYT w Suwałkach/Ełku (na Allegro mają nick tanifiat).
W Lublinie w ASO na ul. Prusa w PZM zaśpiewali mi cenę 250 zł, to jest zdzierstwo, wole dać 90 zł, myślę że plastykowa tez spełni swoje zadanie
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Mam plastikową... bez uwag do "działania". :zlośnik Generalnie albo miasto, albo trasa (tak użytkuje auto) czyli... asfalt. Miała ochraniać głównie od wody i brudu.
To zadanie spełnia (jak na razie) doskonale. Zobaczymy co będzie zimą (sztywnienie tworzywa) i ewentualne muldy ze śniegu i lodu...
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

aixen pisze:Zobaczymy co będzie zimą (sztywnienie tworzywa) i ewentualne muldy ze śniegu i lodu...
Moja plastikowa osłona przetrwała zimę w jednym kawałku, a kilka razy szurałem nią po śniegu. Przed zimą trzeba dobrze zabezpieczyć śruby którymi jest przykręcona, zwłaszcza te z przodu. Mnie pordzewiały i z odkręceniem miałem spory kłopot.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: alvaro »

Jak zabezpieczyłeś śruby? A może kupić jakieś śruby z nierdzewki?
Właśnie zamówiłem osłonę plastikową - teraz 82 zł z wysyłką, więc myślę że nie ma sensu przepłacać.
Potrzebuję kompletu śrub.
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

alvaro kolego uzupełnij proszę opis w profilu
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

alvaro pisze:ak zabezpieczyłeś śruby? A może kupić jakieś śruby z nierdzewki?
Z nierdzewki były by najlepsze, ale nie wiek skąd takie wziąć. Mnie załatwił kolega od znajomego mechanika. Niby kadmowane, czarne z atestem, a po zimie z przodu gdzie śruba przechodzi na wylot musiałem skrobać gwint drucianą szczotką, tak skorodował. Teraz jest tam kupka smaru, bo nic więcej nie potrafię wymyślić.
Śrub szukaj po hurtowniach, albo w sieci. M10x1,25 długość około 25-30mm
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

alvaro pisze:Potrzebuję kompletu śrub.
Jak chcesz to mam komplet, mogę Ci wysłać...
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: alvaro »

OK, sprawa załatwiona.

Wczoraj oglądałem moje lewe-przednie nadkole i z pomiędzy szprych felgi dostrzegłem niezłą dziurę do silnika za kołem.
Rozumiem, że tamtędy może dostawać się dużo syfu do komory silnika!
Wszyscy tak macie? Czy dokupujecie jakąś dodatkową osłonę? Co robicie z tym fantem?
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

tak można dokupić dodatkową osłonę lub wykonać we własnym zakresie trochę gumy i ulatać coś na kształt osłony.
całą zimę jeździłem bez tej osłony bez strachu :)
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: alvaro »

Gdzie widziałeś taką osłonę? Możesz podać linka?

PS-dzisiaj zakładam osłonę plastikowa pod silnik :D Miejmy nadzieję że niczego nie popsuję ;)
ASO nie będzie się rzucać że zrobiłem to sam i to jeszcze osłona nieoryginalna?! Najwyżej odkręcę przed wizytą w serwisie ;)

[ Dodano: |25 Wrz 2010|, o 14:31 ]
Jery pisze:Kupiłem plastikową, założyłem ją we własnym zakresie. Przed założeniem musisz się zaopatrzyć w 2 śruby drobnozwojowe 10 x 1,25 długości 25 mm oraz dwie śruby np. ósemki z nakrętkami
Pozdrawiam
Tak się zastanawiam po co te ósemki z nakrętkami?
4x10 i wszystko pasuje! Sugerowałem się tymi ósemkami z nakrętkami i muszę jeszcze raz jechac do sklepu... szkoda, bo wszystko już pozamykane i zacznę działać w poniedziałek :(
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

alvaro pisze:ASO nie będzie się rzucać że zrobiłem to sam i to jeszcze osłona nieoryginalna?! Najwyżej odkręcę przed wizytą w serwisie ;)
A o co mają się rzucać, nie dokonałeś żadnej przeróbki która ma negatywny wpływ na podzespoły samochodu. Wręcz przeciwnie, powinni Cię jeszcze za to pochwalić.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval pisze:
alvaro pisze:ASO nie będzie się rzucać że zrobiłem to sam i to jeszcze osłona nieoryginalna?! Najwyżej odkręcę przed wizytą w serwisie ;)
A o co mają się rzucać, nie dokonałeś żadnej przeróbki która ma negatywny wpływ na podzespoły samochodu. Wręcz przeciwnie, powinni Cię jeszcze za to pochwalić.
Zadziwię Cię Coval. Wczoraj wymieniali mi kierownicę w ASO bo się pomarszczyła. Czekałem w poczekalni i Pan przyjechał nówką G.Punto (dzień wcześniej odbierał) z nową i ORYGINALNĄ osłoną pod silnik aby mu zamontowali. Pan w ASO powiedział, że nie wolno do jego G.Punto montować bo tylko diesle mogą ją mieć. Zdziwiony klient pyta ale dlaczego skoro mu oryginalną zamówili i przysłali. Pan w ASO powiedział, że nie może jej stosować bo miska olejowa będzie zakryta i olej będzie się przegrzewał i że diesle mają specjalne miski z radiatorami i tak poprowadzone kanały powietrza aby chłodziło miskę. Dodał też, że jak zamontuje na własną rękę i coś padnie to mu gwarancję unieważnią bo jego benzyna 1,4 nie może mieć osłony pod silnikiem.
Właściciel G.Punto pyta to czemu mu ją sprzedali w Częściach zamiennych (mało tego przysłali całość wraz z bocznymi, które jego auto fabrycznie miało zamontowne) i dlaczego olej ma się przegrzać skoro silnik cieczą chłodzony.

Myślałem, że padnę jak to słuchałem i podszedłem do gościa i mówię czy można prosić na słówko. Powiedziałem mu aby nie słuchał tych pierdół i niech zamontuje bo wujek w G.P. też ma i mu w serwisie sami założyli w gratisie i, że ja też mam i wiele osób też ma i dzięki temu silnik się tak nie syfi, alternator dłużej pożyje a poza tym (tutaj chwyciłem jego osłonę) Pana osłona ma otwory, którymi wlatuje powietrze chłodzące miskę...

Żenada w tych ASO!!
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Duskap, a w któym ASO takie rzeczy mówią. U nas w Krakowie, czy gdzie indziej.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

kk25 pisze:Duskap, a w któym ASO takie rzeczy mówią. U nas w Krakowie, czy gdzie indziej.
Kraków. kk25 jak chcę w aucie coś naprawić to jadę gdzie? Do Inter Auto lub Polinaru. A gdy chcę coś wymienić to gdzie jadę? :luzak No a ja chciałem WYMIENIĆ kierownicę (w Bydgoszczy mi odmówiono).
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

żadnych problemów w ASO nie może być. jak wicei miałem oględziny swojej linki przy asyście rzeczoznawcy i człowieka z fap. samochód wywindowali do góry i odkręcali osłonę założoną przeze mnie. żadnych ale nie było, bo i dlaczego? w sumie to można by się czepiać za owiewki w takim rozumowaniu.
ODPOWIEDZ