Zarówno benzyna jak i diesel w Linei ma przegląd co 30 tys km BEZ LIMITU CZASOWEGO. Jakikolwiek limit czasu narzucony przez ASO jest tylko i wyłącznie ich naciąganiem i nie ma żadnego wpływu na ważność gwarancji.mireks pisze:Pierwszy przegląd zrobiłem przy 30 tyś km przebiegu co odpowiadało mniej więcej 22 miesiącom od chwili zakupu samochodu.
Po tym czasie drugi raz skorzystałem z naprawy gwarancyjnej (wymiana łożysk McPhersona) i nie było kompletnie żadnych uwag ASO co do tego, że przegląd był zrobiony po takim okresie. Warunek był następujący: 30 tyś km lub dwa lata od chwili zakupu - w zależności co pierwsze wypadnie (silnik diesla). Został spełniony.
Zdaje się, że w przypadku silników benzynowych ten okres jest skrócony do 20 tyś km, ale niech lepiej potwierdzą to Ci, którzy mają te silniki.
Przegląd gwarancyjny
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Potwierdzam. Temat rozeznawałem w FAPduskap pisze:Zarówno benzyna jak i diesel w Linei ma przegląd co 30 tys km BEZ LIMITU CZASOWEGO. Jakikolwiek limit czasu narzucony przez ASO jest tylko i wyłącznie ich naciąganiem i nie ma żadnego wpływu na ważność gwarancji.

Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
U mnie w instrukcji pisze tylko o wymianie oleju po roku i częstszej kontroli poziomu płynów. Po za tym moja linea wystarczająco często odwiedza ASO, więc jest że tak powiem pod stałą kontrolą.mwas pisze:Tak koledzy, ale instrukcja jasno wskazuje, że jeśli auto jest użytkowane w "cięższych" warunkach lub np przez dużą większość czasu do jazdy po mieście, to niestety przegląd okresowy należy wykonać po 12 mesiącach![]()
- sebastianc78
- klubowicz
- Posty: 500
- Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
- Przebieg: 47800
- Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Jest jeden rodzaj książki gwarancyjnej. Poza tym w książce gwarancyjnej jest napisane, że terminy i przebiegi przeglądów są podane w INSTRUKCJI OBSŁUGI dołączonej do auta. Wszystkie wersje instrukcji można pobrać ze strony Fiata. Każda wersja instrukcji mówi to samo czyli przegląd co 30 tys km bez określenia czasu.sebastianc78 pisze:Myślę że każdy powinien wnikliwie przeczytać co ma napisane w swojej książce gwarancyjnej i tego się trzymać ( możliwe że są różne wersje z różnymi informacjami), ale jak masz napisane czarno na białym kiedy przegląd to serwis może sobie opowiadać co chce.
Każdy inny wymysł albo dopisanie w książce gwarancyjnej jest tylko wymysłem ASO (czytaj: chcą Cię nabić w butelkę).
- sebastianc78
- klubowicz
- Posty: 500
- Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
- Przebieg: 47800
- Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Dzisiaj juz podpisuje sie pod tym, mialem mieszane uczucia z racji tego, ze mialem wpisane w ksiazeczce przez dealera 30kkm lub 12 m-cy. O tym juz Wam pisalem. Dzisiaj robilem przeglad przy 33 335 km (czyli ten dla 30 000 ale w sumie dla mnie to juz drugi) i co mi wpisano w ksiazeczce i co bylo na podsumowaniu zlecenia? Przeglad dla 60 000duskap pisze:Zarówno benzyna jak i diesel w Linei ma przegląd co 30 tys km BEZ LIMITU CZASOWEGO. Jakikolwiek limit czasu narzucony przez ASO jest tylko i wyłącznie ich naciąganiem i nie ma żadnego wpływu na ważność gwarancji.

Zastanawiam sie tylko jak postawic na swoim skoro ktos wpisal w ksiazeczke 12 m-cy (jesli nawet naciagajac to wpis jest) - no nic nie ciagnijmy tego watku bo to temat rzeka, opisalem tylko fakty.
A teraz jak obiecalem - II przeglad gwarancyjny dla 30 000 km:
1. Przeglad a w nim: wymiana oleju + filtr oleju + swiece + plyn hamulcowy (wszystkie czesci moje za 402,50 zl.) - 266,57 zl.
2. Regulacja zbieznosci (wyszlo na przegladzie) - 69,54 zl.
3. Wylaczenie bippera pasow - przy tak zwanej okazji
Calosc: 336,11 zl. (z rabatem 5%), z czesciami 738,61 zl. (zostalo mi 2L oleju wiec za rok dokupie tylko 1L)
Zglosilem do reklamacji:
1. Kratki nawiewu wentylacji - popekaly - uruchomione zlecenie, czekam na kratki
dodano 04.10.2010: kratki wymieniono
2. Pecherzyki powietrza w malych trojkatnych szybkach z tylu (w rogach) - ASO porobili fotki i beda konultowac z FAP co z tym fantem.
dodano 04.10.2010: reklamacje uznano - do wymiany
Oceniam przeglad b. pozytywnie, rozwiazano wszystkie drobniejsze stuki-puki-piski, ktore zglosilem (nie opisuje), co do ceny tez jestem zadowolony, za te czynnosci to jak na ASO to wcale niedrogo, pan Gienek z garazu osiedlowego mysle, ze duzo mniej by nie policzyl a czynnosci troche bylo, a jednak co ASO to ASO., sam przeglad techniczny przeciez w SKP kosztuje 98 zl. Za rok juz trzeba bedzie samemu sobie pocwiczyc niektore rzeczy - KONIEC GWARANCJI :( Tylko zeby nie bylo tak jak mam teraz, ze juz 3 dzien leze pod Cinquecento zony, jedno naprawiam to drugie popsuje, ale juz widze finisz, jeszcze jutro

P.S.
Przeszedlem na Castrol Magnatec 5W40.
Ciekawe info: do Linei nowy filtr oleju to same bebechy, obudowa zostaje stara.
Podobno w T-Jet jest kiepski dostep do filtra (nawet w ASO wiecej kosztuje wymiana w T-Jet niz w pozostalych)
Ostatnio zmieniony 04 paź 2010, 15:09 przez Fish, łącznie zmieniany 3 razy.
<<FISH>>
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Tam gdzie zawsze - Auto-Hit Tychy, po prostu tam mi pasuje logistycznie.Coval pisze:Fish, gdzie robiłeś?
No powiedz Coval chyba dobra cena, ostatnio robilem w cienkolu przeglad 99 zl., wymiana przegubu 50 zl., wymiana poduszki pod amorem 40 zl. i to u kumpla w garazu, licze sama robocizne, wychodzi 189 zl. za takie glupoty w starym heblu wiec jak porownam to wcale nie jest w ASO jakos niesamowicie drogo (a takie mialem przeswiadczenie zawsze), moze przez to, ze teraz czesci kompletowalem sobie osobno - wiekszaosc allegro i dlatego ta mi sie wydaje. No z ubezpieczonkiem poszlo 2300 zl. - oj boli.
<<FISH>>
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy