Przegląd gwarancyjny

KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

proszę się nie stresować i nie kłócić :! :! :!

nie pamiętacie :? niedawno dwóch kolegów też tak delikatnie zaczynało się kłócić aż w końcu jednego z nich straciliśmy z forum :smutny
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

KILLHIM pisze:proszę się nie stresować i nie kłócić :! :! :!

nie pamiętacie :? niedawno dwóch kolegów też tak delikatnie zaczynało się kłócić aż w końcu jednego z nich straciliśmy z forum :smutny
Straciliśmy przez to co zrobił poza publicznym forum. Mniejsza.

Nie bardzo rozumiem tego sporu z kylo. Co miałem przyznać, że to co napisał jest prawdziwe mimo iż nie jest? Napisałem tylko, że jest to nieprawdziwe a skoro to ASO mu tak powiedziało to go w błąd wprowadzili. Przecież to forum ma być fachowe, rzeczowe i prawdziwe więc wszystkie niezgodności z rzeczywistością muszą być prostowane. I tak się właśnie dzieje w każdym temacie. Nic nadzwyczajnego tu nie miało miejsca. Chyba, że od teraz piszemy zarówno prawdę jak i to co nie jest prawdziwe... tylko czy wtedy ktokolwiek będzie chciał czytać forum?

PS>Mam wrzucić zdjęcie instrukcji obsługi Dacii aby wtedy było czarno na białym co jest prawdziwe a co nie (czyli, że nie ma wymiany oleju po 2000km oraz, że wymiany oleju są co 2 lata a nie co roku)?

PAS.

Pozdrawiam.
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Też nie rozumiem o co spór. Tak mi powiedział sprzedawca na jeździe próbnej, że po dotarciu warto wymienić olej, żeby po 2000-3000 km usunąć z silnika to co powstało przy docieraniu itd itp. To samo piszą użytkownicy Dacii na forum Dacii. A tu od razu "piszesz nieprawdę", bo w instrukcji jest inaczej. Instrukcja jest ogólnym zbiorem wskazówek a nie postępowaniem którego trzeba się sztywno trzymać, podobnie jak specyfikacja i wyposażenie pojazdu - to słowa konsultanta z FAP jak napisałem dlaczego mam aku 40Ah a wg INSTRUKCJI powinien być 50Ah.
Chyba, że masz coś do mnie prywatnie???
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

PANOWIE SPOKOJNIE!!! BEZ PRYWATNYCH SPOTKAŃ PROSZĘ!!!!

OWSZEM SPIERAĆ SIĘ TRZEBA ALE Z UMIAREM!!!!

KYLO I DUSKAP SŁOWNE OSTRZEŻENIE!!

TEMAT PRZEGLĄDU DLA OBU PANÓW ZAMKNIĘTY!!!
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

OK przyjąłem do wiadomości i się zastosuję.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

kylo pisze:Też nie rozumiem o co spór. Tak mi powiedział sprzedawca na jeździe próbnej, że po dotarciu warto wymienić olej, żeby po 2000-3000 km usunąć z silnika to co powstało przy docieraniu itd itp. To samo piszą użytkownicy Dacii na forum Dacii. A tu od razu "piszesz nieprawdę", bo w instrukcji jest inaczej. Instrukcja jest ogólnym zbiorem wskazówek a nie postępowaniem którego trzeba się sztywno trzymać, podobnie jak specyfikacja i wyposażenie pojazdu - to słowa konsultanta z FAP jak napisałem dlaczego mam aku 40Ah a wg INSTRUKCJI powinien być 50Ah.
Chyba, że masz coś do mnie prywatnie???
Napisałeś, że DACIA zaleca a to nie jest prawdą. To, że warto zmienić wcześniej nikt nie kwestionuje ale Dacia tego nie zaleca. Tak jak wymiany co 12 msc bo zaleca co 24 msc. O nic więcej mi nie chodzi.
My jako użytkownicy Fiata Linea również mamy swoje teorie, które są słuszne i warto je stosować ale nie są one zalecane przez Fiata. Stwierdzenie, że DACIA zaleca nie jest słuszne a ASO mają różne teorie.

Więcej w temacie się nie wypowiadam zgodnie z wolą M.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

I przeglad gwarancyjny (ja zrobilem tak):

okres eksploatacji: 12 m-cy
przebieg: 18 000 km
koszt: 348,57 zl.
zakres: przeglad + wymiana oleju (Selenia) + filtr oleju
ASO: Auto-Hit Tychy

Za 2 tygodnie opisze II przeglad, mysle ze dobrze tutaj sie wymienic doswiadczeniami w tym zakresie i co wazne kosztem przegladu.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Fish, to chyba byłeś tylko na wymianie oleju, a nie na przeglądzie.
Przeglądy mamy co dwa lata lub 30kkm.
Awatar użytkownika
spawacz
klubowicz
klubowicz
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:08
Przebieg: 32000
Silnik: 1.4 16v T-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: legnica

Post autor: spawacz »

rok temu byłem na przeglądzie (504 zł)
wczoraj pojechałem z zamiarem wymiany oleju i filtra przy przebiegu 21 000 km .
a kierownik ASO grzecznie mnie poinformował że musze zrobic przegląd co rok za tą przyjemnośc skasowali mnie 540 zł.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

Tomek pisze:Przeglądy mamy co dwa lata lub 30kkm
wiem wiem, juz byla na forum dluga dyskusja co ile przeglad, glosy sa rozne, ja mialem w ksiazeczce gwarancyjnej jak byk napisane co 30 kkm lub 12 m-cy , olej i tak wypadalo zmienic wiec przy okazji byl przeglad.
Nie wiem jak to jest, czy dealerzy roznie daja, czy sa rozne interpretacje, trudno kaza to sie robi.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

spawacz pisze:rok temu byłem na przeglądzie (504 zł)
wczoraj pojechałem z zamiarem wymiany oleju i filtra przy przebiegu 21 000 km .
a kierownik ASO grzecznie mnie poinformował że musze zrobic przegląd co rok za tą przyjemnośc skasowali mnie 540 zł.
A ja bym mu powiedział aż sobie ten przegląd włoży w d.pe
Będę robił w tym miesiącu ale tylko przegląd klimy i wymianę oleju, filtr powietrza wymienię sobie sam :zlośnik przebieg będzie ok 14tyś
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Fish pisze:ja mialem w ksiazeczce gwarancyjnej jak byk napisane co 30 kkm lub 12 m-cy
Nigdzie nie znalazłem informacji że przegląd jest co roku. Moje auto ma 14 miesięcy i właśnie wczoraj byłem w serwisie gdzie wymieniono mi łącznik stabilizatora w ramach gwarancji. Wymiana oleju, czy innych filtrów to nie przegląd gwarancyjny. W ASO by chcieli żebyśmy przyjeżdżali nawet co tydzień na przegląd gwarancyjny. A w instrukcji na stronie 178 wyraźnie pisze 30tyś i ani słowa o miesiącach.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

Coval pisze:A w instrukcji na stronie 178 wyraźnie pisze 30tyś i ani słowa o miesiącach.
Jasne ja to rozumiem, to jest przeglad techniczny ale mnie w ksiazeczke gwarancyjnej facet wyraznie zaznaczyl 12 m-cy wiec z tym nie dyskutuje i wolalem to zrobic (pewnie, ze co tydzien by chcieli). Ksiazeczka obslugi nie mowi nic o czasokresie (jedynie przy oleju i plynie hamulcowym chyba - mam ja w samochodzie wiec nie mam jak sprawdzic).
Ale co do okresu gwarnacji, tego nigdy nie rozumialem. Mam gwarancje na 2 lata i jesli nie zrobie w tym czasie 30 kkm (moze sie tak zdazyc) to moge sie nie pojawic w serwisie ani razu? Mnie autentycznie facet powiedzial, ze mam przyjechac po roku, chyba ze wczesniej zrobie 30 kkm bo inaczej po gwarancji i mam to wpisane w ksiazeczke.
<<FISH>>
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Ja jeżdżę grzecznie co rok z tą różnicą że płaciłem jak Fish około 350 a nie 540, a jak to się nazywa to już mnie nie interesuje, powiedzieli co rok niema sprawy olej filtry i tak musiałbym wymienić.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Pierwszy przegląd zrobiłem przy 30 tyś km przebiegu co odpowiadało mniej więcej 22 miesiącom od chwili zakupu samochodu.

Po tym czasie drugi raz skorzystałem z naprawy gwarancyjnej (wymiana łożysk McPhersona) i nie było kompletnie żadnych uwag ASO co do tego, że przegląd był zrobiony po takim okresie. Warunek był następujący: 30 tyś km lub dwa lata od chwili zakupu - w zależności co pierwsze wypadnie (silnik diesla). Został spełniony.

Zdaje się, że w przypadku silników benzynowych ten okres jest skrócony do 20 tyś km, ale niech lepiej potwierdzą to Ci, którzy mają te silniki.
ODPOWIEDZ