Stuki w tylnym zawieszeniu

Awatar użytkownika
helletic

Post autor: helletic »

To miał byc plan B na wypadek jego oporności przed rozwiązaniem problemu :D
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Ja w tym tygodniu jestem umówiony z serwisem (czekam na auto zastępcze) i jak po naprawie auto będzie miało znowu stuki to go nie odbiorę i przyjadę Lineą 1,6 M-Jet sąsiada i pokażę im, że odbiorę dopiero jak będzie działać tak jak TA Linea.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

ślimak pisze:To go załaduj do bagażnika będzie bliżej problemu xD xD xD
i nie wypuściłbym go do momentu aż usłyszy xD xD xD
Wczorej przyjechałem z trasy i zaczęło coś delikatnie pukać, a i jeszcze jedno - jak jechałem załadowany w 4 osoby i pełny bagażnik czasami przy przejeżdżaniu przez małą nierówność na jezdni zawieszenie z przodu tak trzasło jakbym wpadł do wyrwy w jezdni :boom: , pasażerowie zaraz się obudzili :) ciekawe co mi powie serwis- jak nic nie znajdą to serwisanta wyniosą na noszach :wkurzony:
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
helletic

Post autor: helletic »

Hehehe widzę, że nastawienie do serwisu powoli się u nas zmienia na tryb agressiva :chichot: i wcale się nie dziwie, skoro słyszymy ciągle "ten typ tak ma" :wkurzony:
Awatar użytkownika
drmaciek
klubowicz
klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
Przebieg: 30
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: drmaciek »

Słabo mi się robi jak to wszystko czytam. Chciałem zaczekać aż wreszcie ktoś jasno powie że był w serwisie i postawiono trafną diagnozę co do stukania, ale chyba się nie doczekam. Trzeba się chyba umawiać z serwisem, a przecież to dopiero początek problemów, dalej czeka człowieka dochodzenie się z nimi. Już mam przerypane u żony, która chciała Octavię kupować, a ja ją namówiłem na Lineę. A tak w ogóle czuję się malutki czytając Wasze fachowe opisy. Czyżby w tym kraju nadal każdy kierowca musiał być sam sobie mechanikiem i znać się na wszystkim??? Ja rozumiem stare auto jakieś, ale nowe salonowe żeby takich 'atrakcji' dostarczało? Słabo mi ;P
A-ha, tematem było stukanie a nie skrzypienie, więc może by nie robić bałaganu co?
1.4 T-Jet Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

drmaciek pisze:Chciałem zaczekać aż wreszcie ktoś jasno powie że był w serwisie i postawiono trafną diagnozę co do stukania, ale chyba się nie doczekam.
Moja diagnoza jest na str 4, ale nie jestem fachowcem i mogę się mylić. Dzisiaj jadę na serwis i może wieczorem coś napiszę.
drmaciek pisze:Czyżby w tym kraju nadal każdy kierowca musiał być sam sobie mechanikiem i znać się na wszystkim???
Niestety tak. Przecież ludzie pracujący w autoryzowanym serwisie to normalni mechanicy, którym trafiła się akurat taka robota. Może trafić się nawet stażysta, albo praktykant :wkurzony:
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

drmaciek pisze:Słabo mi się robi jak to wszystko czytam. Chciałem zaczekać aż wreszcie ktoś jasno powie że był w serwisie i postawiono trafną diagnozę co do stukania, ale chyba się nie doczekam. Trzeba się chyba umawiać z serwisem, a przecież to dopiero początek problemów, dalej czeka człowieka dochodzenie się z nimi. Już mam przerypane u żony, która chciała Octavię kupować, a ja ją namówiłem na Lineę. A tak w ogóle czuję się malutki czytając Wasze fachowe opisy. Czyżby w tym kraju nadal każdy kierowca musiał być sam sobie mechanikiem i znać się na wszystkim??? Ja rozumiem stare auto jakieś, ale nowe salonowe żeby takich 'atrakcji' dostarczało? Słabo mi ;P
A-ha, tematem było stukanie a nie skrzypienie, więc może by nie robić bałaganu co?
ja będę miał gotową diagnozę wieczorem w środę. także poczekaj zdam, obszerną relację.
Awatar użytkownika
drmaciek
klubowicz
klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
Przebieg: 30
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: drmaciek »

ok, czekam :)
1.4 T-Jet Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Linea jest zbudowana na podzespołach od Grande Punto. Ciekawe czy zawieszenie jest żywcem przeniesione z GP czy coś jest pozmieniane. Jeżeli jest takie samo to cienko to widzę bo Linka jest ponad 100kg cięższa. Tak samo zastanawia mnie czy 1.6mj ma wzmocnione podwozie. Jest 90kg cięższy od t-jet'a i 130 od 1.4 8v
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Post autor: Jery »

Coval pisze:Jeżeli jest takie samo to cienko to widzę bo Linka jest ponad 100kg cięższa. Tak samo zastanawia mnie czy 1.6mj ma wzmocnione podwozie. Jest 90kg cięższy od t-jet'a i 130 od 1.4 8v
Co to jest 100 kg ? Wystarczy jeden pasażer niezbyt wygórowanych rozmiarów :)
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ale zawieszenie GP też się lubi posypać. Dokładanie każdego kilograma do czegoś co już jest słabe, dobrze nie wróży. Po za tym zobacz na temat dotyczący statystyki usterek podwozia. Na razie same t-jety, mocny silnik i mocniejsze hamulce jak widać dają w kość podwoziu.
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Post autor: Jery »

może i masz rację, ja w 8 V nie stwierdziłem usterek
Henia ;-) red milano
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Póki co nic nie puka (ani nie skrzeczy, rzęzi, piszczy, trzeszczy), bo hałas silnika wszystko zagłusza. Ale to dopiero 3800km i nie ma co wilka z lasu..... :D
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

Jery znaczy, że jeszcze nie zepsułeś czegoś lub jesteś nie "wygórowanych rozmiarów"
żarcik :)
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Post autor: Jery »

Może masz rację, choć ostatnio waga mi podskoczyła. Muszę bardziej wsłuchać się w odgłosy samochodu :)
Henia ;-) red milano
ODPOWIEDZ