Przegląd gwarancyjny

Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

jay_21, myśl była inna... ponieważ w dokumentach brak zapisu, że przegląd prowadzono w oparciu o materiały serwisowe właściciela auta, to znaczy, że Serwis bierze na siebie pełna odpowiedzialność, za materiały (w tym olej) jakich użył i dlatego tak, a nie inaczej napisałem o moim "beczkowym" Mobilu.

Zresztą, Panowie (Panie ?) nie demonizujmy problemu... jednostki silnikowe montowane przez Fiata nie są zbyt skomplikowane, czy też nie wymagają jakichś specjalnych zabiegów czy materiałów serwisowych... wiem, wiem... wszak, to Najlepsze Auto Na Świecie i "należy" mu się wszystko co najlepsze (np olej)... :zlośnik :smak
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Jeśli aixen wykonali przegląd techniczny i nie korzystali z Twoich materiałów to rzeczywiście oni odpowiadają za to co wlali. No chyba, że zaczną twierdzić iż wlali prawidłowy olej a Ty sobie go zmieniłeś u Pana Mietka :)

Silniki FIATa nie są skomplikowane i każdy dobry syntetyk wystarczy. Myk polega tylko na chęci zarobku przez FIATa na zalewaniu oleju firmy, z którą mają korzystną umowę oraz na ewentualnym nie pokrywaniu kosztów napraw :P
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jest już temat olejów na forum i zajmuje "tylko" 12 stron :zlośnik
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

aixen pisze:myśl była inna... ponieważ w dokumentach brak zapisu, że przegląd prowadzono w oparciu o materiały serwisowe właściciela auta, to znaczy, że Serwis bierze na siebie pełna odpowiedzialność, za materiały (w tym olej) jakich użył i dlatego tak, a nie inaczej napisałem o moim "beczkowym" Mobilu.
aha więc tak to przeprowadzono :) W takim razie jest ok. Silniki Fiata i tak są dosyć trwałe więc nie ma obawy, że coś się stanie.
duskap pisze:No chyba, że zaczną twierdzić iż wlali prawidłowy olej a Ty sobie go zmieniłeś u Pana Mietka
Tak, ale wtedy po ich stronie będzie udowodnienie, że tak zrobił... a to raczej nie możliwe :zlośnik
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Ja uważam jak kogoś stać na autko za 50 tyś to też stać na olej Selenia za 50zł litr :smak
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

rafcio082 pisze:Ja uważam jak kogoś stać na autko za 50 tyś to też stać na olej Selenia za 50zł litr :smak
I tutaj popieram kolegę.
Oszczędności w przypadku zalania silnika innym syntetykiem nie są jakieś duże, więc niech ma tę Selenię.
Ja na pewno nie będę nic kombinował, bo zysk niewielki.
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

Jak wymieniałem olej u siebie to Pani w serwisie zapytała czy Castrol czy Selenia, jak zapytałem czy nie będzie problemów z gwarancja jak wybiorę Castrol to stwierdziła że może jednak lepiej Selenia. Zapewne ile warsztatów tyle opinii i sposobów podejścia do tematu. Serwisy same zdają sobie sprawę z tego że Selenia jest droga.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Dzwoniłem dzisiaj do fiata na nr 0080034280000 jak to z tym przeglądem, czy mam robic co roku czy co 30000 i powiedziała że muszę co roku wymienić olej i filtry. Mówię jej jak krowie na miedzy że mam zrobione 12000 i nie ma nigdzie wpisu że mam robić co roku- choć szczerze mówiąc wymianę filtrów i oleju zrobiłbym ale we własnym zakresie na oryginalnych częściach ale po co przepłacać w ASO. A ona znowu mi że jak robię 10000 w mieście to muszę zmienić co roku, a ja jej mówię że robię tylko same trasy i ..... zatkało jej kakao. Powiedziała że sprawę zgłosi do wyjaśnienia dyrekcji fiata i dają mi znać telefonicznie lub pisemnie- oczywiście zaznaczyłem że jeśli wyślą mi pismo niech mi napiszą gdzie pisze że ja mam robić przegląd co roku bo ja nigdzie nie zauważyłem. Co myślicie koledzy na ten temat bo mi wydaje się że chcą mnie naciągnąć na usługę w ASO :zły
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja jeżdżę 50/50 krótkie trasy i rocznie wychodzi około 10tyś km. W tej chwili mam przejechane 12tyś km, a auto od czerwca 2009. Bagnet jest czarny. Z wymianą wkładu filtra oleju w T-Jecie jest kłopot, więc jest dylemat, czy mordować się samemu, czy jechać do ASO. Kłopot jest taki że węże turbosprężarki strasznie przeszkadzają, a nie idzie dostać takich opasek zaciskowych jakie są montowane fabrycznie. Póki jest gwarancja nie chce ich ruszać. Ja jurto wymieniam olej i filtr, mam nadzieję że nic nie popsuję, a jak się uda to 200zł w kieszeni.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

rafcio082, napisane jest w książce gwarancyjnej że przegląd co 30kkm lub co dwa lata.
Choć ja na pewno nie będę czekał do tych 30kkm z wymianą oleju i filtrów bo to jednak lekka przesada. Ale wymiany oleju przy powiedzmy 15kkm (w moim przypadku) na pewno nie będę chciał łączyć z przeglądem gwarancyjnym.
Będę czekał z ciekawością co Tobie Fiat odpisze.
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

Ja po roku zrobiłem 6000km i Pani w serwisie powiedziała,że jak chcę to olej i filtry mogę wymienić, ale nie ma obowiązku.
Przeglądy tak jak w książce serwisowej 30kkm lub 24 miesiące. Po to jest książeczka serwisowa.
Kazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

kazgas pisze:a po roku zrobiłem 6000km i Pani w serwisie powiedziała,że jak chcę to olej i filtry mogę wymienić, ale nie ma obowiązku.
Przeglądy tak jak w książce serwisowej 30kkm lub 24 miesiące. Po to jest książeczka serwisowa.
A to ciekawe bo w instrukcji pisze:

W przypadku używania samochodu przeważnie w przejazdach miejskich lub przy przebiegu rocznym w kilometrach poniżej 10.000 km konieczna jest wymiana oleju silnikowego i filtra co 12 miesięcy.

Należy zwrócić uwagę na słowo "konieczna". Pani w serwisie na pewno nie jest mądrzejsza od producenta.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Jakie 30 tys lub 2 lata? U mnie jak byk jest, że 30 tys i żadne 2 lata. Olej co 30 tys lub 2 lata lub co 10 tys i co rok jak w mieście.

[ Dodano: |2 Sie 2010|, o 22:35 ]
Coval pisze:
kazgas pisze:a po roku zrobiłem 6000km i Pani w serwisie powiedziała,że jak chcę to olej i filtry mogę wymienić, ale nie ma obowiązku.
Przeglądy tak jak w książce serwisowej 30kkm lub 24 miesiące. Po to jest książeczka serwisowa.
A to ciekawe bo w instrukcji pisze:

W przypadku używania samochodu przeważnie w przejazdach miejskich lub przy przebiegu rocznym w kilometrach poniżej 10.000 km konieczna jest wymiana oleju silnikowego i filtra co 12 miesięcy.

Należy zwrócić uwagę na słowo "konieczna". Pani w serwisie na pewno nie jest mądrzejsza od producenta.
A dla mnie osobiście to jest ŚCIEMA co instrukcja podaje. Auto jeżdżone 15 tys km w ciągu roku może mieć co 2 lata i 30 tys km wymieniany olej jak jeździ na trasie a to samo auto co zrobi 5 tys km też na trasie to musi co roku?
A bo? Bo po kiego grzyba? Jeden i drugi olej się starzeje. W 1 i 2 przypadku po 2 latach będą tak samo stare te oleje. Tylko, że ten po 30 tys km przebiegu będzie mega syfem a ten drugi prawie nówką o 10 razy lepszych własnościach niż ten po 30. Takie jest moje prywatne zdanie.
PS>A w innych wersjach instrukcji napisali na odwrót... :D:D:D Ach te błędy.
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

Coval pisze: W przypadku używania samochodu przeważnie w przejazdach miejskich
Jestem ciekaw w jaki sposób chcieli by udowodnić że ktoś jeździ tylko po mieście??
Zawsze można powiedzieć że robi się tylko trasy ale rzadko i przejechało się w ciągu roku raptem np. 12 tyśkm, a przy takim przebiegu już nie ma obowiązku wymiany co rok wg instrukcji oczywiście
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

A ja właśnie wróciłem z garażu po wymianie oleju. 12tyś przebiegu, olej czarny, ale bez smug i zabrudzeń, mógłby jeszcze pojeździć.
ODPOWIEDZ