Przewód masowy ku przestrodze

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Przewód masowy ku przestrodze

Post autor: leszek1234 »

Tak, w t-jecie przewód masowy przy skrzyni biegów jest bardzo łatwo dostępny. Wygląda super zdrowo a mimo to komputer pokazuje błąd brak połączenia czujnika ciśnienia oleju. Czasem przy rozruchu trójkąt z wykrzyknikiem się zapali a czasem nie. Odpiąłem wtyczkę od czujnika psiknąłem styk kontaktem . No ale problem w tym, że usterka pojawia się i znika. Po naprawie nie wiadomo, czy to było to , czy nie. Jest niby dobrze a za chwilę znów się świeci , a potem się nie świeci... Na razie nie mam czasu żeby się tym zająć.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Przewód masowy ku przestrodze

Post autor: smak56 »

Może wyglądać zdrowo. Zależy jednak jak wygląda pod spodem na połączeniach. Wystarczy trochę sniedzi i masa ucieka. Odkręcić dwie nakrętki, oczyścić połączenia, zabezpieczyć i będziesz miał pewność, że jest dobrze.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Przewód masowy ku przestrodze

Post autor: leszek1234 »

Problem w tym, że nakrętka na skrzyni jest przykręcona tak mocno ( a nie jest zardzewiała), że przy pierwszym podejściu poddałem się. Poza tym rozrusznik kręci, altek ładuje, nic nie wskazuje na kłopoty z przewodem masowym. Dlatego nie wykazałem wielkiej determinacji w odkręceniu tej nakrętki kosztem jej uszkodzenia. Bardziej podpadła mi wtyczka w czujniku ciśnienia oleju bo jakoś luźno lata. Spróbuję prowizorycznie zbocznikować masę i zobaczę czy to pomoże. Jak już pisałem problem w tym, że kontrolka wykrzyknika w trójkącie pojawia się nieregularnie i jej niezaświecenie się po naprawie nie daje pewności o znalezieniu źródła problemu.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Przewód masowy ku przestrodze

Post autor: smak56 »

A jak wygląda stan akumulatora? Przy odpalaniu spadek napięcia może spowodować zapalenie się kontrolki.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Przewód masowy ku przestrodze

Post autor: leszek1234 »

Trójkąt zapala się (jeśli się zapali) przed uruchomieniem rozrusznika , zaraz po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję. Chyba tylko w tym momencie jest sprawdzana ciągłość obwodu (potem pojawia się ciśnienie oleju rozwierające styki czujnika, tak kombinuję). Ten stan pozostaje do czasu zgaszenia auta. Ponowne uruchomienie i znów kontrola - i albo kontrolka się zapali albo nie i tak już zostaje do zatrzymania silnika (wyjęcia kluczyka). Po wyjęciu kluczyka błąd jest kasowany z tablicy zegarów ale pozostaje zapisany w ecu, jako brak połączenia czujnika ciśnienia oleju (czy jakoś tak), stąd wiem, że to to. Dziwi mnie tylko, że kontrolka ciśnienia oleju działa cały czas normalnie tzn. gaśnie po uruchomieniu silnika. A w sumie jak nie ma styku to tak jakby było ciśnienie, a jak jest styk to ciśnienie go rozwiera, więc sygnał jest ten sam (obwód jest rozwarty). Jutro z tym powalczę i napiszę o rezultatach;)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Przewód masowy ku przestrodze

Post autor: leszek1234 »

I mnie dopadła opisywana przypadłość. Rozrusznik przestał kręcić (zero reakcji na przekręcenie kluczyka). Światłą świecą nic nie przygasa...Sprawdziłem testerem akumulator i wyszło , że ledwie zipie, więc kupiłem nowy. Niepotrzebnie. Na nowym nic się nie zmieniło. No to siadłem do internetów, podejrzenie padło na przewód masowy. Kablem rozruchowym prowizorycznie podłączyłem masę z akumulatora bezpośrednio na silnik (poduszka silnika) i rozrusznik zagadał. I to miałem zrobić przed zakupem akumulatora :-<< Potem demontaż tacki aku i oględziny kabla - ewidentnie złamany w izolacji przy oczku na skrzyni biegów. Przewód masowy kupiony, jutro będę walczył. Tak jak pisał Maciek, prawdopodobnie za zły stan naładowania akumulatora odpowiada ten sam kabel masowy, bo po podładowaniu prostownikiem stary aku poprawił parametry.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Przewód masowy ku przestrodze

Post autor: zibi186 »

leszek1234 pisze: 02 sty 2025, 22:45 I mnie dopadła opisywana przypadłość. Rozrusznik przestał kręcić (zero reakcji na przekręcenie kluczyka). Światłą świecą nic nie przygasa...Sprawdziłem testerem akumulator i wyszło , że ledwie zipie, więc kupiłem nowy. Niepotrzebnie. Na nowym nic się nie zmieniło. No to siadłem do internetów, podejrzenie padło na przewód masowy. Kablem rozruchowym prowizorycznie podłączyłem masę z akumulatora bezpośrednio na silnik (poduszka silnika) i rozrusznik zagadał. I to miałem zrobić przed zakupem akumulatora :-<< Potem demontaż tacki aku i oględziny kabla - ewidentnie złamany w izolacji przy oczku na skrzyni biegów. Przewód masowy kupiony, jutro będę walczył. Tak jak pisał Maciek, prawdopodobnie za zły stan naładowania akumulatora odpowiada ten sam kabel masowy, bo po podładowaniu prostownikiem stary aku poprawił parametry.
Leszku , szkoda że nie spytałeś . Już ze dwa lata temu dołożyłem dodatkowy przewód masowy , bezpośrednio z minusowej klemy do skrzyni biegów. Pozdrawiam 🤗
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Przewód masowy ku przestrodze

Post autor: leszek1234 »

Zbyszku, zmylił mnie wynik testu akumulatora i wyłączyłem myślenie... Diagnoza była szybka, tyle, że mylna.
ODPOWIEDZ