Zgasł i nie pali

krzychuz11
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 04 mar 2023, 12:41
Przebieg: 121000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Zgasł i nie pali

Post autor: krzychuz11 »

Witam

Fiat Linea 1.4 T-Jet
Po przejechaniu 1 km ruszając na światłach powoli jakby odcinało moc i nagle silnik zgasł i już nie odpalił. Kręci, napięcie jest. Miał ktoś podobnie.
Awatar użytkownika
kmaro84
klubowicz
klubowicz
Posty: 59
Rejestracja: 08 lis 2016, 22:41
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piaseczno
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Zgasł i nie pali

Post autor: kmaro84 »

Serwus. Czy pompa paliwa piszczy jak to ma w zwyczaju?
krzychuz11
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 04 mar 2023, 12:41
Przebieg: 121000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: Zgasł i nie pali

Post autor: krzychuz11 »

Przy odpalaniu było piszczenie od jakiegoś czasu, jakby ślizganie.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Zgasł i nie pali

Post autor: mwas »

krzychuz11 pisze: 13 lis 2024, 14:16 Przy odpalaniu było piszczenie od jakiegoś czasu, jakby ślizganie.
Chyba nie o takie "piszczenie" chodziło :ink Jak przekręcasz kluczyk w stacyjce, to jeszcze przed odpaleniem silnika, powinieneś usłyszeć charakterystyczny dźwięk pompy paliwa, określany jako "piszczenie" - było ? Jaki jest stan aktualny ? Auto odpala ? Bo to, co opisujesz może jeszcze być tym, co jest najczarniejszym koszmarem tych silników w Lineach, czyli uwalony klin na kole zębatym w rozrządzie :oj
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Zgasł i nie pali

Post autor: leszek1234 »

Podobnie objawia się zerwanie klina na zębatym kole napędowym rozrządu, czyli przestawienie rozrządu . Proponuję wykluczyć tą przyczynę bo kręcąc silnikiem wreszcie doprowadzi się do kolizji tłoków z zaworami i niemałe koszty, tutaj cały wątek:
https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... &start=615
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 507
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ZCH
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 103 razy

Re: Zgasł i nie pali

Post autor: Motorek4612 »

leszek1234 pisze: 16 lis 2024, 14:00 Podobnie objawia się zerwanie klina na zębatym kole napędowym rozrządu, czyli przestawienie rozrządu .
Obawiam się że Leszek może mieć rację, aczkolwiek u mnie była podobna sytuacja z tym ze auto nie zgasło, i winnym był któryś z 4 czujników odpowiedzialnych za doładowanie , który nie wiem bo wymieniłem wszystkie 4 na nowe na raz:)
Awatar użytkownika
kmaro84
klubowicz
klubowicz
Posty: 59
Rejestracja: 08 lis 2016, 22:41
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piaseczno
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Zgasł i nie pali

Post autor: kmaro84 »

Ja jako bezturbinowy, zadałem pytanie o pompę paliwa, bo mając 15 000 kiedy to było ... padła pompa😀 i na gwarancji wymienili.
ODPOWIEDZ