[M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
To co piszesz sugeruje raczej luz poduszki skrzyni biegów lub silnika.
smak56
* * * *

* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Mario , czyli lewarek u Ciebie działa jakby na przekór siły bezwładności ? Dobrze zrozumiałem ?
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 11000
- Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
- Rocznik: 2024
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 109 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Ten luz lewarka musi być , jest w każdym aucie i objawia się zarówno przy dodaniu jak i ujęciu gazu.
Powiązany jest z ugięciem poduszek przy zmianie obciążenia silnika jak i długością lewarka ( im dłuższy tym bardziej widoczny) dodatkowo wpływ ma tu też moment obrotowy który w przypadku 1,3 multijet jest max i stały już od ok.1800 obr .( inaczej niż w silniku benzynowym,gdzie moment jest narastający czyli objawia się bardziej łagodnie).
Nie bez znaczenia jest też kompresja silnika - znacząco większa niż w benzyniaku co przy puszczeniu gazu zwłaszcza na niższych biegach objawia się mocnym hamowaniem silnika.
Miałem linkę od nowości i ten luz zawsze był .
Teraz mam skodę ,krótszy lewarek i ten sam moment i luz też jest ( pomimo że silnik benzynowy) przyśpieszenie auta dużo lepsze,ale to już kwestia większej mocy.Jeżeli biegi wchodzą jak należy to wszystko jest o,key i nie ma się czym przejmować.
Powiązany jest z ugięciem poduszek przy zmianie obciążenia silnika jak i długością lewarka ( im dłuższy tym bardziej widoczny) dodatkowo wpływ ma tu też moment obrotowy który w przypadku 1,3 multijet jest max i stały już od ok.1800 obr .( inaczej niż w silniku benzynowym,gdzie moment jest narastający czyli objawia się bardziej łagodnie).
Nie bez znaczenia jest też kompresja silnika - znacząco większa niż w benzyniaku co przy puszczeniu gazu zwłaszcza na niższych biegach objawia się mocnym hamowaniem silnika.
Miałem linkę od nowości i ten luz zawsze był .
Teraz mam skodę ,krótszy lewarek i ten sam moment i luz też jest ( pomimo że silnik benzynowy) przyśpieszenie auta dużo lepsze,ale to już kwestia większej mocy.Jeżeli biegi wchodzą jak należy to wszystko jest o,key i nie ma się czym przejmować.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta 

Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Witam, czy ktoś wie jak wyjąć wybierak biegów w celu wymiany uszczelnienia w 1,3MJ?
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
A czy ktoś wie jak dostać się do linek lub w ogóle wyjąć lewarek zmiany biegów w celu np. wymiany linek? Ja akurat chcę sprawdzić dlaczego on tak lata na boki (zdecydowanie bardziej niż w mojej drugiej Linei) W innych Fiatach od spodu jest puszka i dostęp tam to bajka, w T-jet (nie wiem jak u innych Linei) od spodu jest w tym miejscu wydech... Zdjęcie mieszka od góry (w kabinie) na oko niewiele daje.
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 507
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Leszku on jest przykręcany do budy, po zdjęciu mieszka widać sruby. Linka przy wybieraku jest na jablku wciskana(klikana).leszek1234 pisze: 25 sie 2024, 14:27 A czy ktoś wie jak dostać się do linek lub w ogóle wyjąć lewarek zmiany biegów w celu np. wymiany linek?
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Dzięki za podpowiedź
Nie mam teraz auta, sprawdzę to. To by było dla mnie odkrycie bo ja tam zaglądałem i nie widziałem, mechanik też przy okazji robienia hamulca ręcznego sprawdzał ten luz, ściągał mieszek i powiedział, że nie wie jak się tam dostać 


- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 507
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
leszek1234 pisze: 25 sie 2024, 23:31 To by było dla mnie odkrycie bo ja tam zaglądałem i nie widziałem, mechanik też przy okazji robienia hamulca ........................ powiedział, że nie wie jak się tam dostać![]()
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka


- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
viewtopic.php?p=78172#p78172 tutaj masz link do podobnego przypadku. A tutaj cały wątek lewarka viewtopic.php?t=2775&start=45
smak56
* * * *

* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Poczytałem te wątki , niestety, nie ma tam żadnego rozwiązania mojego problemu , nikt tego nie rozbierał , tylko Tara wymieniała całość (tzn. mechanik jej wymienił). Ale zdjęcia z jej postu są już niedostępne. Jest nr katalogowy tego lewarka z t-jeta - 55344461. Po numerze znalazłem ogłoszenie i fotkę od spodu
O to mi chodziło!!! 


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 1391
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 466 razy
- Otrzymał podziękowań: 123 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
W 1.4 8v miałem z tego co pamiętam biały plastik na śrubach przykręcany od spodu. Musiałem kupić obie linki bo się przerwały właśnie przy gałce zmiany biegów. Wypinanie z kulek. Jeden płaskim z linki połamał podczas składania. Trzeba było spawać...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
nie rozumiemskory85 pisze: 28 sie 2024, 15:15 Wypinanie z kulek. Jeden płaskim z linki połamał podczas składania. Trzeba było spawać...

-
- klubowicz
- Posty: 1391
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 466 razy
- Otrzymał podziękowań: 123 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Jednej pękł plastik nachodzący na kulkę i musiałem odciąć całą końcówkę i przyspawać ze starej linki.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Mój problem został rozwiązany demontażem wybieraka przy skrzyni biegów, montażem nowej tulei (jedna stara pękła przy wyciąganiu - 12zł), pomizianiem papierem ściernym, przesmarowaniem. Tak naprawdę to ten nadmierny luz lewarka spowodowała nakrętka samohamowna wybieraka, która mam wrażenie nie była dostatecznie mocno dokręcona. Teraz lewarek zmiany biegów chodzi jak w nowym aucie
A już myślałem o zakupie nowego mechanizmu lewarka , bo mechanik zapewniał mnie, że tam leży problem..;) Ech, jak dobrze jest samemu coś zrobić przy aucie - kilka stówek w kieszeni zostało.
