wypadanie zapłonu 1,4 T-jet
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
wypadanie zapłonu 1,4 T-jet
Cześć. W silniku 1,4 t-jet (ale w Bravie) mam check engine i wypadający zapłon - tyle na szybko stwierdziłem (nie było warunków) po podpięciu MES. Silnik pracuje ewidentnie na 3 garach. Awaria nastąpiła podczas jazdy. Odpięcie klemy i skasowanie błędu nie przyniosło zmiany.
Mam pytanie do znających program diagnostyczny (MES). Jak stwierdzić, który cylinder nie pracuje - który parametr mi to powie? I patrząc na silnik, który cylinder jest 1, który 2 itd.? Czy tak jak podpowiada logika po kolei od lewej do prawej? mam zamiar wymienić świecę i zamienić cewki - chyba, że macie inne sugestie.
I ostatecznie czy na takim silniku można przejechać do mechanika powiedzmy 15 km czy to zabije katalizator?
Mam pytanie do znających program diagnostyczny (MES). Jak stwierdzić, który cylinder nie pracuje - który parametr mi to powie? I patrząc na silnik, który cylinder jest 1, który 2 itd.? Czy tak jak podpowiada logika po kolei od lewej do prawej? mam zamiar wymienić świecę i zamienić cewki - chyba, że macie inne sugestie.
I ostatecznie czy na takim silniku można przejechać do mechanika powiedzmy 15 km czy to zabije katalizator?
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: wypadanie zapłonu 1,4 T-jet
Zabić katalizatora nie powinno, powinno spokojnie dać się dojechać do mechanioraleszek1234 pisze: 18 sie 2022, 8:10 I ostatecznie czy na takim silniku można przejechać do mechanika powiedzmy 15 km czy to zabije katalizator?

MES po odczytaniu błędów powinien od razu wywalić, chyba dwa błedy - jeden ogólny, o wypadaniu zapłonu i drugi, konkretny, z informacją, na którym cylindrze wypada zapłonleszek1234 pisze: 18 sie 2022, 8:10 Mam pytanie do znających program diagnostyczny (MES). Jak stwierdzić, który cylinder nie pracuje - który parametr mi to powie?

Dokładnie tak jak myśliszleszek1234 pisze: 18 sie 2022, 8:10 Jak stwierdzić, który cylinder nie pracuje - który parametr mi to powie? I patrząc na silnik, który cylinder jest 1, który 2 itd.? Czy tak jak podpowiada logika po kolei od lewej do prawej?


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: wypadanie zapłonu 1,4 T-jet
Dzięki Maćku.
Niestety był tylko jeden błąd ogólnie o wypadaniu zapłonu. Ale spróbuję jeszcze raz się podłączyć i spokojnie przeszukać parametry - teraz się spieszyłem, dodatkowo jakoś bałem się że pracujący silnik z taką usterką uszkadza katalizator. Nie wiem skąd mi się to wzięło;)
Niestety był tylko jeden błąd ogólnie o wypadaniu zapłonu. Ale spróbuję jeszcze raz się podłączyć i spokojnie przeszukać parametry - teraz się spieszyłem, dodatkowo jakoś bałem się że pracujący silnik z taką usterką uszkadza katalizator. Nie wiem skąd mi się to wzięło;)
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: wypadanie zapłonu 1,4 T-jet
Leszku , a wykręcałeś świece ? Oglądałeś je ? Myślę, że jeśli masz wypadanie zapłonu , to już po świecach chyba powinno być widać na którym cylindrze ....
Pozdrawiam 
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: wypadanie zapłonu 1,4 T-jet
jaszcze nic nie robiłem , nie mam czasu, wezmę się za to po niedzieli. Gdybym wiedział który to cylinder to od niego bym zaczął.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: wypadanie zapłonu 1,4 T-jet
Ten silnik wygląda tak , że nie ma kabli wys. napięcia. Cewki są bezpośrednio na każdej świecy a to wszystko jest schowane pod osłoną. Tak, że dostanie się tam to jednak trochę zachodu wymaga;) Ale co do idei odłączania po kolei ( zasilania cewek) , to tak zrobię.
-
- klubowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
- Przebieg: 156000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: wypadanie zapłonu 1,4 T-jet
Ciekawe, czy to cewka (fajkocewka) czy coś innego?
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: wypadanie zapłonu 1,4 T-jet
A więc tak .To była świeca. Przy drugim podłączeniu pod komputer MES pokazał dwa komunikaty o błędach : wypadanie zapłonu i wypadanie zapłonu na cylindrze nr 3. Wymieniłem wszystkie 4 świece i przy okazji zmieniłem cylinder cewce 3 (jakby to jednak była cewka, to żeby ją potwierdzić). Silnik wrócił do normy, błędy po wykasowaniu już się nie pojawiają. Dodam, że świece przejechały tylko 39tys.km. W Linei spokojnie robiły po 60tys. i jeszcze wyglądały dobrze.