szukajek, na ten problem może się nałożyć kilka (co najmniej dwie) przyczyn. Trzeba rozróżnić dwie podstawowe rzeczy: skrzypienie/stuki podczas kręcenia kierownicą oraz, skrzypienie zawieszenia podczas pokonywania progów zwalniających. Temat tzw. "pianek w drzwiach" uznałbym tutaj za zamknięty gdyż one powodują "jedynie" wycieranie się lakieru na rantach drzwi a nie efekty dźwiękowe podczas jazdy

I teraz tak: jeśli skrzypienie powstaje podczas pokonywania progów zwalniających a temperatury na zewnątrz są niższe, to... olej temat

Natomiast jeśli "skrzypienie" powstaje podczas kręcenia kierownicą, to należy zastosować sposób diagnozy, jaki podałem gdzieś na początku tego wątku

Mianowicie: auto "odpalone" (silnik włączony), szyba kierowcy opuszczona, auto z zaciągniętym ręcznym, Ty na zewnątrz auta

I teraz: jedną ręką kręcimy kierownicą lewo/prawo a druga ręka na koło, albo, jak sięgniesz, na kolumnę (sprężynę)

Jak poczujesz ewidentne "przeskoki"/"chrobotanie" to na bank do wymiany podstawy/poduszki/łożyska (niepotrzebne skreślić

) amortyzatorów

Wiem... temat wałkowany na forum od lat

Ale, jak widać, wraca jak bumerang... Dodam tylko, że to "skrzypienie" kolumn McPhersona potrafi się objawić "z nienacka" albo postępować sukcesywnie i występować np. tylko po "mokrych przejazdach"

U mnie ostatnio łożyska padły totalnie typowo po mokrych warunkach na drodze, ale... jak padły to na amen
