Dowaliłeś smaru do łożyska ?
Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Wczoraj na warsztat poszedł Kropek, czyli poczciwy Punciak
Może objawami:
-szarpanie, podskakiwanie auta przy ruszaniu - wyrobiona guma "lizaka", czyli łącznika skrzyni biegów z nadwoziem. Materiał Febi, robota 30 min - jak ręką odjął
-3 dni postoju i auto ledwo odpalało. Miałem wrażenie, że zacina się rozrusznik, czy też nawet wałek rozrządu. Takie sprawiał wrażenie.
Akumulator po testach wyzionął ducha, więc zakupiłem nowy Varta Blueline. Spokoju mi nie dawało, że coś za często się rozładowywał akumulator
. Zwykł multimetr pokazał, że na postoju pobiera mi prąd w ilości 0,7A
. A to dużo, baaardzo dużo.
Metodą selekcji, czyli wyjmując pokolei bezpieczniki doszedłem do miejsca, a raczej miejsc, które są problematyczne.
Po pierwsze uszkodzony włącznik światła w bagażniku. Po wyjęciu żarówki pobór spadał do 0,38A.
Następny element, to radio. Z założonym panelem pobiera prąd na postoju. Zmiana podłączenia radia na "po stacyjce" wyeliminowała problem.
Pobór prądu na postoju, wynosi teraz 0,01A, czyli akceptowalne

Może objawami:
-szarpanie, podskakiwanie auta przy ruszaniu - wyrobiona guma "lizaka", czyli łącznika skrzyni biegów z nadwoziem. Materiał Febi, robota 30 min - jak ręką odjął

-3 dni postoju i auto ledwo odpalało. Miałem wrażenie, że zacina się rozrusznik, czy też nawet wałek rozrządu. Takie sprawiał wrażenie.
Akumulator po testach wyzionął ducha, więc zakupiłem nowy Varta Blueline. Spokoju mi nie dawało, że coś za często się rozładowywał akumulator


Metodą selekcji, czyli wyjmując pokolei bezpieczniki doszedłem do miejsca, a raczej miejsc, które są problematyczne.
Po pierwsze uszkodzony włącznik światła w bagażniku. Po wyjęciu żarówki pobór spadał do 0,38A.
Następny element, to radio. Z założonym panelem pobiera prąd na postoju. Zmiana podłączenia radia na "po stacyjce" wyeliminowała problem.
Pobór prądu na postoju, wynosi teraz 0,01A, czyli akceptowalne

- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Noo , powiem Ci że takiego poboru na postoju to chyba nikt inny nie ma
Mówi się , że akceptowalne jest 0.03 - 0.05 . Pozdrawiam 
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Dzisiaj byłem na zakupach... 
Lista zakupów:
Do Linei:
- komplet amortyzatorów przód wraz z górnymi mocowaniami (łożyskami) i osłonami wraz z odbojami - KAYABA
Do Meganki:
- komplet amortyzatorów przód wraz z górnymi mocowaniami (łożyskami) i osłonami wraz z odbojami - KAYABA
- przegub zewnętrzny lewy (komplet) - LPR
- zestaw rozrządu (pasek, pompa, rolka napinacza i śruby niezbędne do wymiany) - INA
Jeszcze muszę się zaopatrzyć w olej i filtry do Meganki i... działamy
Kosztów troszkę jest, no ale cóż... chce się jeździć, trzeba płacić 

Lista zakupów:
Do Linei:
- komplet amortyzatorów przód wraz z górnymi mocowaniami (łożyskami) i osłonami wraz z odbojami - KAYABA
Do Meganki:
- komplet amortyzatorów przód wraz z górnymi mocowaniami (łożyskami) i osłonami wraz z odbojami - KAYABA
- przegub zewnętrzny lewy (komplet) - LPR
- zestaw rozrządu (pasek, pompa, rolka napinacza i śruby niezbędne do wymiany) - INA
Jeszcze muszę się zaopatrzyć w olej i filtry do Meganki i... działamy


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Prezes , z ciekawości - który to komplet łożysk zawieszenia w lince ? 
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Niepytany nie odpowiada ale....zibi186 pisze: 23 kwie 2021, 21:26 Prezes , z ciekawości - który to komplet łożysk zawieszenia w lince ?![]()

Po Twoim pytaniu sprawdziłem, bo sam byłem ciekawy, gdyż dawno tam nie zaglądałem (obym nie wykrakał

Drugi i ostatni raz wymieniłem w 2015 roku i przejechałem 86 tys.km. Kupiłem kryte u buherta z LKP.
smak56
* * * *

* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Sam już nie wiem, który to komplet, chyba czwarty...
A amory będą wymieniane pierwszy raz 


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Widzisz , mamy podobne przebiegi a u mnie wciąż drugi komplet . Mam na myśli , że dołożenie odpowiedniego smaru w odpowiedniej ilości działamwas pisze: 24 kwie 2021, 9:31 Sam już nie wiem, który to komplet, chyba czwarty...A amory będą wymieniane pierwszy raz
![]()
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Heh... żebym to ja tego smaru nie ładował wcześniej...
Mi się jednak wydaje, że smar smarem, ale to w jakich warunkach użytkujemy auta i to, jak o nie dbamy, ma ogromne znaczenie
Podpowiem tylko, że teraz łożyska zaczęły mi "skrzypieć" kilka dni po tym, jak dość intensywnie myłem auto
A dokładniej - bardzo intensywnie potraktowałem wnęki kół myjką ciśnieniową
Taka nauczka na przyszłość - pomimo, że pamiętałem aby tego nie robić, jednak przegiąłem na myjni
Co nie zmienia faktu, że amory z przodu już wołały o wymianę a przy niej (jak się dowiedziałem
) obligatoryjnie powinno się wymienić górne mocowania, więc... do wymiany poszedł komplet 







Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A dawałeś wodoodporny smar ?
I zastanawiam się nad tym , co powiedziałeś - że obligatoryjnie poduszki przy amorach . . .
Nie znajduję sensownego uzasadnienia . . . Maćku , mozesz podać źródło tej wiedzy ? Chętnie się dokształcę . Podejrzewam , że chodzi jedynie o fakt wyciągania amora - żeby przy tzw " okazji "
Pozdrawiam 
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Smar oczywiście był wodoodporny
Odnośnie teorii wymiany mocowań (łożysk) - nie podam Ci konkretnych źródeł, gdyż sam dowiedziałem się o tym dopiero teraz i to od dwóch, niezależnych mechaników
Ogólnie z tego, co mi przekazali wynika, że: przy każdej wymianie przednich amorów powinno się obligatoryjnie wymienić również ich mocowania (łożyska) z tego względu, że nowe amortyzatory mają inne naprężenia, które inaczej się rozkładają w stosunku do już zużytych elementów, dlatego powinny się od nowa "ułożyć" na nowych częściach
To tak ogólnie, z tego, co zrozumiałem 




Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM