Tak Leszku , są tam baterie pastylkowe . Widziałem to dużo wcześniej ,ale ceny oscylowały wówczas w granicach 250 PLN . Ten kupiłem już poniżej 100leszek1234 pisze: 17 lut 2021, 22:53 Fajne. Zaraz wbiłem na aliexpress i myslę o zakupie;) a te nakrętki na wentyl są jakoś zasilane?
Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
- buhert
- klubowicz
- Posty: 943
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Wymieniony olej po 16 tys km i świece po 32 bo już naszedł ich czas.
- buhert
- klubowicz
- Posty: 943
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
https://allegro.pl/oferta/czujniki-cofa ... 9122358491 i po problemach oraz stresie. Akurat zderzak będziesz robiłWrooka pisze: 25 lut 2021, 20:37 Może nie ma się czym chwalić ale muszę się wyżalić przytarłem LINKĘ na parkingu przed sklepem o Mercka i co pani lament bo nowy a zarysowany tylko plastik nadkola a Linka lampa tylna pęknięta zderzak do malowania totalna załamka.

- michalexc
- klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 101 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Dzisiaj było mycie po ciężkich czasach z solą. Śnieg stopniał, a linea chce nowe bałwanki
Zaczęło pukać z prawej tylnej strony. Chciałem jechać na stację diagnostyczna, ale najpierw oględziny. To musi pukać, a druga strona to kwestia czasu. Zaraz zaczynam czytać wątek stuki w tylnym zawieszeniu 
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Noooo. To musi pukać!
Swoje wymieniłem 10 lat temu i do dziś służą.
Na teraz mam inny problem. Nie odpala jak jest ciepły. Zacząłem od przekaźników, bezpieczników i masy.

Swoje wymieniłem 10 lat temu i do dziś służą.

Na teraz mam inny problem. Nie odpala jak jest ciepły. Zacząłem od przekaźników, bezpieczników i masy.
smak56
* * * *

* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Akurat masa jak jest ciepły lepiej przewodzi chyba . . .smak56 pisze: 26 lut 2021, 15:01 Noooo. To musi pukać!![]()
Swoje wymieniłem 10 lat temu i do dziś służą.
Na teraz mam inny problem. Nie odpala jak jest ciepły. Zacząłem od przekaźników, bezpieczników i masy.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Powiem Ci tak : kwestia priorytetów i przyzwyczajenia
możesz zamówić komplet z czujnikami wewnętrznymi , wówczas na wierzchu nie ma nic . Mi na początku trochę to wadziło , ale szybko przekonałem się , że lepiej mieć niż nie mieć
przy przekładce kół przekręcam tylko te nakrętki na konkretne koła . W razie konieczności wymiany baterii ( a taką w jednym czujniku miałem ) nie trzeba jechać do wulkanizatora . Więc coś za coś
fotki w tej chwili nie mam , jeszcze zimówki na stalowych felgach więc pod kołpakiem bardziej się to traci 
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Jadę po kolei.zibi186 pisze: 26 lut 2021, 15:07 Akurat masa jak jest ciepły lepiej przewodzi chyba . . .Pozdrawiam
![]()
Wyjąłem główny przewód masowy i ....... szukam nowego. Od strony skrzyni, pod termokurczem przewód czarny, ukruszonych wiele nitek, pod zagniotką zaśniedziały.
smak56
* * * *

* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Smak , Ty masz diesla . . .
A rozrusznik dobrze kręcił ?? Bo tak myślę , że jeśli tak , to mimo wszystko przewody masowe wciąż spełniają swoją rolę . . . A zaglądaleś czy może jakieś błędy się nie ujawniły ? Jeszcze jedna myśl , związana z temperaturą - czujnik położenia wału . . . Tylko że wówczas prawdopodobnie po nagrzaniu by Ci gasł . . .
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Błędów nie pokazuje. Rozrusznik kręci kilka obrotów, a później jakby mu prąd odcięło. Mam woltomierz, który cały czas pokazuje ponad 11 V. Po odpaleni jedzie, z tym że ma takie momenty jakby go coś przytrzymywało (pisałem o tym). Paliwo? prąd? jakiś czujnik? Zgaduję. Byłem na sprawdzeniu akumulatora. Pan powiedział, że pomału się kończy. Tę usterkę trzeba przeżyć i tyle.zibi186 pisze: 26 lut 2021, 20:27 Smak , Ty masz diesla . . .A rozrusznik dobrze kręcił ?? Bo tak myślę , że jeśli tak , to mimo wszystko przewody masowe wciąż spełniają swoją rolę . . . A zaglądaleś czy może jakieś błędy się nie ujawniły ? Jeszcze jedna myśl , związana z temperaturą - czujnik położenia wału . . . Tylko że wówczas prawdopodobnie po nagrzaniu by Ci gasł . . .


smak56
* * * *

* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A czy sprawdzałeś z multiecuskanem wskazania czujników temperatur ? 
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Tak, wszystkie wydają się być w porządku.zibi186 pisze: 26 lut 2021, 22:53 A czy sprawdzałeś z multiecuskanem wskazania czujników temperatur ?![]()
Takie zachowanie może powodować zawieszony EGR, ale niedawno wymieniłem na nowy......

Długo obserwowałem wskazania sondy lambda, ale mieści się w normie tzn. napięcie do 12 V i tlen do 20-22%.
Przeglądam wszystkie przewody (może tam), gdyż na poddaszu i podwórku co jakiś czas pojawia się kuna......

smak56
* * * *

* * * *
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Stafan, ja stawiam na rozrusznik. Skoro jest kilka obrotów i nagle zatrzymanie, to ewidentnie ten element. Tak wnioskuję z opisu, który umieściłeś.
Po jakimś czasie dochodzi do przegrzania elementów rozrusznika. Np.walnięty komutator powoduje właśnie objawy, o których piszesz
Jeżeli już odpali, a efekt jest, jakbyś był przytrzymywany przez coś, to sprawdziłbym jeszcze ciśnienie paliwa podawane na listwę, wtryskiwacze oraz kompresję.
Być może wystąpiło równolegle więcej, niż jedna usterka
Akumulator można sprawdzić opornicą oraz specjalnym miernikiem odczytującym dane i porównać z paranetrami z naklejki producenta jaką masz na akumulatorze. Tylko wtedy stwierdzisz zgon akumulatora. Zwykłym multimetrem, jeżeli ktoś Ci zacznie badać akumulator, to mu podziękuj i zmień warsztat
Po jakimś czasie dochodzi do przegrzania elementów rozrusznika. Np.walnięty komutator powoduje właśnie objawy, o których piszesz

Jeżeli już odpali, a efekt jest, jakbyś był przytrzymywany przez coś, to sprawdziłbym jeszcze ciśnienie paliwa podawane na listwę, wtryskiwacze oraz kompresję.
Być może wystąpiło równolegle więcej, niż jedna usterka

Akumulator można sprawdzić opornicą oraz specjalnym miernikiem odczytującym dane i porównać z paranetrami z naklejki producenta jaką masz na akumulatorze. Tylko wtedy stwierdzisz zgon akumulatora. Zwykłym multimetrem, jeżeli ktoś Ci zacznie badać akumulator, to mu podziękuj i zmień warsztat

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Zacznę od końca. Aku sprawdzony opornicą. Sprawdzona gęstość i tzw opadanie czegoś tam. Warsztat tylko akumulatory więchelletic pisze: 27 lut 2021, 8:16 Stafan, ja stawiam na rozrusznik. Skoro jest kilka obrotów i nagle zatrzymanie, to ewidentnie ten element. Tak wnioskuję z opisu, który umieściłeś.
Po jakimś czasie dochodzi do przegrzania elementów rozrusznika. Np.walnięty komutator powoduje właśnie objawy, o których piszesz
Jeżeli już odpali, a efekt jest, jakbyś był przytrzymywany przez coś, to sprawdziłbym jeszcze ciśnienie paliwa podawane na listwę, wtryskiwacze oraz kompresję.
Być może wystąpiło równolegle więcej, niż jedna usterka
Akumulator można sprawdzić opornicą oraz specjalnym miernikiem odczytującym dane i porównać z paranetrami z naklejki producenta jaką masz na akumulatorze. Tylko wtedy stwierdzisz zgon akumulatora. Zwykłym multimetrem, jeżeli ktoś Ci zacznie badać akumulator, to mu podziękuj i zmień warsztat![]()

Wg multicuscana ciśnienie paliwa zmierzone i oczekiwane jest w normie. Tak do 2500 obrotów na postoju, nie wiem jak w czasie jazdy.
Rozrusznik też wziąłem pod uwagę i dzisiaj próbowałem się do niego dostać, ale się poddałem. Bez kanału chyba się nie da.
Przeczyściłem czujnik położenia wałka (po 14 latach wyglądał dobrze, trochę opiłków), wałek i komora czyściutkie, wszystko się świeci

smak56
* * * *

* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A ja dzisiaj umyłem obydwie gadziny
Od początku zimy myjni nie widziały, bo w obecnych warunkach mniej się jeździ, ale były już tak uje..ne, że im się należało
Teraz stoją i "pachną"
Jedna w garażu, druga przed 




Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM