Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Daro , a weź Ty może spróbuj wlać butelkę denaturatu do paliwa . . . 
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 11000
- Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
- Rocznik: 2024
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 109 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
I to jest dobra podpowiedź.Podobne przygody miałem z Oplem od żony,0,5 litra denaturatu załatwiło sprawę - dobrze to zrobić jak paliwa mało w baku.
Niestety tak mają starsze auta parkowane ,, pod chmurką" , wystarczy 6 stopni mrozu i problem.
Niestety tak mają starsze auta parkowane ,, pod chmurką" , wystarczy 6 stopni mrozu i problem.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta 

- daro70
- klubowicz
- Posty: 1207
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 120 razy
- Otrzymał podziękowań: 72 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Ok teraz się zaświeciła rezerwa . Czyli bez tankowania zaaplikować mu połówkę dynksu a potem normalnie zatankować paliwo ?

- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 11000
- Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
- Rocznik: 2024
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 109 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
To dobry moment,wlej 0,5 litra denaturatu i jedź zatankować paliwo na dobrej stacji.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta 

- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Darku jak V8 nie chce odpalić przy niskich temperaturach to do sprawdzenia jest mapsensor, czyli czujnik temperatury w dolocie.
Są na forum tematy o tym.
Są na forum tematy o tym.
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A ja się odniosę do tego tylko tak: na forum jest ogromny wątek o wycieraczkach, o TU -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=39&t=514lepio pisze: 10 sty 2021, 20:36 Ja polecam Valeo. Boscha kupiłem raz i nie spełniły oczekiwań , w pandzie też krótko wytrzymywały. Może ciut dłużej niż market. Wytwarzały takie dźwięki że aż się prosiło o zmianę.
Valeo mimo że mogły mieć nawet pare lat ,mimo że gdzieniegdzie przepuszczały to ścierały dalej nieźle i dobrze dolegały .
Aha ja montuje większe niż fabryczne. Cała szybę zbierają.
Nie raz tam wyrażałem swoje zdanie o VALEO w tym, m.in. w tym poście -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... 85#p120234 Pozwolę sobie więc nie ciągnąc tego tutaj

No niestety, mój rejestrator nie ma tej funkcji głosowej




Odnośnie podłączenia: niestety nie robiłem zdjęć - późno już było a i temat na forum poruszany nie raz









1) Ładowarka była podłączona poprzez tzw. BYPASS bezpiecznika, nie raz już opisywany u nas na forum




2) W związku z tym, że ładowarka miała tylko jedno wyjście, miałem takie opcje:
a) dopiąć do tego dodatkowe gniazdo 12V, w które wpiął bym oryginalną ładowarkę, którą otrzymałem z kamerką

albo
b) znaleźć ładowarkę z dwoma wyjściami, która byłaby mocniejsza od tej, którą posiadałem

Wybór był dość oczywisty, mianowicie Samsung ma w swojej ofercie ładowarkę samochodową, która ma dwa wyjścia oraz jest duuuużo mocniejsza od tej, którą posiadałem, mianowicie obsługuję funkcję "Fast Charge", co w przypadku mojego telefonu jest ZBAWIENIEM

Za kilka PLNów zakupiłem potrzebne "graty" na "popularnym serwisie aukcyjnym" i kilka dni później ładowarkę wraz z dłuuugim kablem do ładowania kamerki (3m) miłem u siebie w paczkomacie

No i tutaj kwestia była dość prosta: zamiana ładowarki w gnieździe obok skrzynki z bezpiecznikami, przeciągnięcie nowego kabelka do telefonu (wcześniej był microUSB, potrzebny był USB-C




Efekt: WSZYSTKO DZIAŁA

Takie rozwiązanie daje mi możliwość przeniesienia kamerki w każdej chwili do drugiego auta gdyż oryginalna ładowarka od kamerki została mi "luzem", więc w każdej chwili mogę ją wypiąć i umieścić w drugim aucie podłączając do oryginalnej ładowarki

A to co zadziało się dzisiaj:
1) Wymiana oleju i filtrów

2) Wymiana świec

3) Wymiana płynu hamulcowego

4) Od dłuższego czasu ciekło mi z lewej strony z połączenia półosi ze skrzynią biegów


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Maćku , mamy taką samą kamerkę
I właśnie podłączenie jej oryginalnego zasilacza pod plus 12 ze światła podsufitki u mnie się nie sprawdziło . Takie pytanie : zastanawiałeś się może nad jej dodatkowym źródłem zasilania do wykorzystania funkcji parkingowej ? Pozdrawiam 
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Odpowiedź brzmi: NIE
Żeby w pełni wykorzystać funkcję "parkingową" trzeba by ją podłączyć na stałe pod +12V
W moim przypadku jest to bezsens gdyż auto (zwłaszcza ostatnio) w większości stoi w garażu. Podpięcie pod "stałe +12V" wiąże się z tym, że kamerka cały czas pobiera prąd. Jeśli ktoś robi masę kilometrów ABSOLUTNIE codziennie, to spoko, ale jeśli auto ma chwilę "oddechu" na parkingu lub w garażu, to moim skromnym zdaniem, strzał w kolano
Może się okazać, że po kilku dniach postoju, auto po prostu nie odpali, bo kamera cały czas ciągnie prąd 
A swoją drogą - Zbyszku, spodziewaj się telefonu ode mnie, gdyż pewne funkcje tej kamery są dla mnie... dziwne




A swoją drogą - Zbyszku, spodziewaj się telefonu ode mnie, gdyż pewne funkcje tej kamery są dla mnie... dziwne

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Spoko !
Jednak ta funkcja . . . - myślałem że to nieco inaczej działa . . .
Na mój gust bezruch powinien ją " usypiać " , a potem w zależności , czy jest ustawiona na ruch czy na wstrząs - impuls powinien ją uruchamiać w razie potrzeby . . .
I także na określony czas - jeśli ruch to do zaniku , wstrząs - na jakiś ustawiony czas . A na uśpieniu ten pobór prądu powinien być chyba minimalny . Wiem że są specjalne urządzenia zasilające tą funkcję . Myślałem że może coś testujesz .
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Nie testuję
Trzymam się tego, co przekazał producent 
Teoretycznie powinno być tak, że kamera "usypia się" po pewnym czasie nieaktywności ale mimo wszystko coś tam "ciągnie z akumulatora"
A to mi się nie podoba
Nie miałem okazji sprawdzić jak to działa, ale przeglądając opcje kamerki wychodzi mi, że albo działa "na max", albo wyłącza się po jakiś czasie od odłączenia od niej zasilania - nie ma opcji pośredniej. Jeśli tak jest (a wszystko wskazuje, że tak), to podłączenie jej pod stałe zasilanie będzie skutkowało tym, że będzie nagrywała NON STOP aż... padnie jej zasilanie w postaci akumulatora, a tego byśmy nie chcieli 


Teoretycznie powinno być tak, że kamera "usypia się" po pewnym czasie nieaktywności ale mimo wszystko coś tam "ciągnie z akumulatora"



Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Jeżeli pozwolicie to wtrącę się trochę w sprawie podłączenia kamerki https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... &start=105 . Mam podłączoną na stałe, z oddzielnym wyłącznikiem. Powód? Chodziło mi o parkingi pod sklepami, parkowanie na ulicy itd. Jak zachowuje się kamera? Zależy jak ją ustawisz, mam ustawioną na ruch i czas nagrywania 3 min. Jeżeli auto stoi i nic się nie dzieje kamera usypia się, ale cały czas pobiera prąd. Jeżeli odłączę zasilanie pracuje przez chwilę, w zależności od pojemności baterii wewnętrznej (już wymieniałem). Trwa to kilka minut. Natomiast jak wyłączę ją wyłącznikiem kamery wyłącza się od razu. Jeżeli zapomnę ją wyłączyć (kilka razy się zdarzyło), po kilku dniach auto nie odpaliło.
smak56
* * * *

* * * *
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 11000
- Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
- Rocznik: 2024
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 109 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Trzeba jeszcze uwzględnić dwa warianty:
1)jeżeli ktoś ma garaż i niewiele jeździ to pobór prądu z akumulatora jest niewielki ,bo kamera się nie włącza na ruch.
2)jeżeli zaś wyłączymy kamerkę na dłużej to może się zdarzyć tak jak mnie - całkowite rozładowanie baterii i sprzęt do kosza .Miałem we Fiacie PRESTIGIO i tam jak stwierdził serwis bateria jest zespolona z płytą główną i koszt naprawy to 90% wartości nowej.I dodatkowo OSTRZEŻENIE - po dłuższym czasie ładowania jak zawsze z zapalniczki auta ,kamera była dobrze gorąca więc ją odłączyłem.Serwis stwierdził,że bardzo dobrze zrobiłem bo były przypadki wybuchu.
Teraz mam NAVITEL R600 podłączona fachowo przez serwis Skody ,prąd z akumulatora i zabezpieczenie bezpiecznikiem( w skrzynce było miejsce).Uruchomienie przez kluczyk w stacyjce bez konieczności odpalania auta.
Kabel puszczony pod osłoną słupka i pod podsufitką tak,że prawie nic nie widać.
1)jeżeli ktoś ma garaż i niewiele jeździ to pobór prądu z akumulatora jest niewielki ,bo kamera się nie włącza na ruch.
2)jeżeli zaś wyłączymy kamerkę na dłużej to może się zdarzyć tak jak mnie - całkowite rozładowanie baterii i sprzęt do kosza .Miałem we Fiacie PRESTIGIO i tam jak stwierdził serwis bateria jest zespolona z płytą główną i koszt naprawy to 90% wartości nowej.I dodatkowo OSTRZEŻENIE - po dłuższym czasie ładowania jak zawsze z zapalniczki auta ,kamera była dobrze gorąca więc ją odłączyłem.Serwis stwierdził,że bardzo dobrze zrobiłem bo były przypadki wybuchu.
Teraz mam NAVITEL R600 podłączona fachowo przez serwis Skody ,prąd z akumulatora i zabezpieczenie bezpiecznikiem( w skrzynce było miejsce).Uruchomienie przez kluczyk w stacyjce bez konieczności odpalania auta.
Kabel puszczony pod osłoną słupka i pod podsufitką tak,że prawie nic nie widać.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta 

-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Panowie to urządzenie rozwiązuje wasz problem, nie ma obawy że akumulator wam rozładuje. https://allegro.pl/oferta/zabezpieczeni ... e=facebook
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka