
Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1207
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 120 razy
- Otrzymał podziękowań: 72 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Coś kiedyś był chyba wątek o tematyce motocykli , pamiętam że chyba Tara pisała ale nie mogę znależć 


- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
No to jestem "po wyroku"
Pojechałem na wymianę oleju, zwłaszcza, że miałem już swój
no i sprawdzić co i jak, bo za miesiąc badania techniczne, a skończyło się na:
- wymiana oleju i filtra
- wymiana filtra powietrza
- wymiana tulei tylnych wahaczy przód
- wymiana łączników stabilizatora
- wymiana uszczelniacza lewej półosi
- wymiana uszczelki kolektora wydechowego i uszczelki wydechu pomiędzy katalizatorem i łącznikiem elastycznym
- wymiana tylnych amortyzatorów wraz z odbojami i osłonami
- wymiana samoregulatorów tylnych hamulców i ich regulacja
Tak jako ciekawostka, zapewne niektórzy kojarzą, choćby ze zlotów, że moje auto potrafiło po odpaleniu chodzić jak diesel ? Pojawiało się takie charakterystyczne "klepanie" lub "cykanie" (niepotrzebne skreślić
). Z reguły padało podejrzenie na zawory... otóż nie, winowajcą była nieszczelność przy kolektorze wydechowym
A dodatkowo, okazało się, że ktoś już kiedyś musiał mi tam łapy wsadzać (i nie jestem stanie namierzyć kiedy i kto), bo przy wylotach z cylindrów 1 i 2 szpilki były całkowicie pourywane - łącznie cztery sztuki i to w sposób sugerujący, że stało się tak w wyniku nieumiejętnej ingerencji
Chłop cały dzień walczył, żeby powywalać te pourywane szpilki... całe szczęście się udało, ale niestety nie ma nic za darmo - ktoś musiał za to zapłacić, w sensie finansowym 
Ktoś może też zapyta: ale o co chodzi z samoregulatorami, przecież robiłem to niedawno temu ? I będzie miał rację, bo robiłem, ale okazało się, że przez mój brak doświadczenia w temacie, wcisnęli mi w sklepie samoregulatory nie od tego rozmiaru bębna
Efekt był taki, że samoregulator osiągnął maksymalny rozstaw i przestał spełniać swoją funkcję - całe szczęście nie rozkręcił się całkowicie i nie rozpadł w bębnie, bo byłby tam teraz krajobraz jak po bitwie 
Niektórzy mogą również zapytać: ale o co chodzi z uszczelniaczem półosi ? Ano sam nie wiem o co tam chodzi... rok temu wymieniałem całą flanszę z tym uszczelniaczem i znowu miałem mokrą skrzynię od dołu... do tego stopnia, że kapało i auto zostawiało mi ślady w garażu
Nie wiem, czy poprzedni montaż został wykonany niechlujnie - nie chcę nikogo oskarżać, tym razem mam nadzieję, że zostało to zrobione porządnie z tą zmianą, że teraz robił mi to kto inny 
Co się tyczy tylnych amorów, to nie ma co tu dywagować - lewy już lał, prawemu niewiele do tego brakowało
No i dodatkowo wyszło, że moje letnie opony właśnie kończą żywot 
Cała ta "przyjemność" wyszła ponad 2 tysie
Dodatkowo świadomość, że czeka mnie zakup nowych opon na lato 
Przyjemniejszą stroną tego wszystkiego jest fakt, że to chyba pierwszy aż taki jednorazowy wydatek w ciągu 12 lat i to w zasadzie na części typowo eksploatacyjne
No i... ustały wszystkie bolączki, jakie ostatnio mi się przewijały 


- wymiana oleju i filtra
- wymiana filtra powietrza
- wymiana tulei tylnych wahaczy przód
- wymiana łączników stabilizatora
- wymiana uszczelniacza lewej półosi
- wymiana uszczelki kolektora wydechowego i uszczelki wydechu pomiędzy katalizatorem i łącznikiem elastycznym
- wymiana tylnych amortyzatorów wraz z odbojami i osłonami
- wymiana samoregulatorów tylnych hamulców i ich regulacja
Tak jako ciekawostka, zapewne niektórzy kojarzą, choćby ze zlotów, że moje auto potrafiło po odpaleniu chodzić jak diesel ? Pojawiało się takie charakterystyczne "klepanie" lub "cykanie" (niepotrzebne skreślić




Ktoś może też zapyta: ale o co chodzi z samoregulatorami, przecież robiłem to niedawno temu ? I będzie miał rację, bo robiłem, ale okazało się, że przez mój brak doświadczenia w temacie, wcisnęli mi w sklepie samoregulatory nie od tego rozmiaru bębna


Niektórzy mogą również zapytać: ale o co chodzi z uszczelniaczem półosi ? Ano sam nie wiem o co tam chodzi... rok temu wymieniałem całą flanszę z tym uszczelniaczem i znowu miałem mokrą skrzynię od dołu... do tego stopnia, że kapało i auto zostawiało mi ślady w garażu


Co się tyczy tylnych amorów, to nie ma co tu dywagować - lewy już lał, prawemu niewiele do tego brakowało


Cała ta "przyjemność" wyszła ponad 2 tysie


Przyjemniejszą stroną tego wszystkiego jest fakt, że to chyba pierwszy aż taki jednorazowy wydatek w ciągu 12 lat i to w zasadzie na części typowo eksploatacyjne


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 96
- Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Grudziądz
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Wymieniając amory z tyłu razem z osłonami gumowymi "nawal" w osłonę smaru, silikonu, czy czegoś smarnego, bo mi po wymianie skrzypiał jak stary tapczan, właśnie przez tarcie gumy. urwane szpilki, to raczej wynik najechania na krawężnik etc. Miałem to samo. Po rozgrzaniu nastawał cisza.
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Dzięki za wskazówki, spec już o to zadbał - jest błoga ciszap2170296 pisze: 25 wrz 2019, 9:21 Wymieniając amory z tyłu razem z osłonami gumowymi "nawal" w osłonę smaru, silikonu, czy czegoś smarnego, bo mi po wymianie skrzypiał jak stary tapczan, właśnie przez tarcie gumy.

Miałem prawie tak samo, tzn po rozgrzaniu cykanie niemalże ustępowało, chyba, że mocno dodało się gazu i silnik pruł na obciążeniu, wtedy było słychać ale nie tak intensywnie, jak zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Zastanawia mnie tylko teoria z najechaniem na krawężnik - może nieco rozjaśnić jak to się mogło stać ? Bo nie było widać nigdzie śladów od uderzenia np w dół rury wydechowejp2170296 pisze: 25 wrz 2019, 9:21 urwane szpilki, to raczej wynik najechania na krawężnik etc. Miałem to samo. Po rozgrzaniu nastawał cisza.

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Linea śpiewająco przeszła przegląd techniczny. Pan powiedział, żeby za jakiś czas sprawdzić siatkę antydrganiową.
smak56
* * * *

* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A nie rozważałeś wielosezonowych? Pytam , bo kilka dni temu też stanąłem przed takim dylematem . Pomyślałem i kupiłem właśnie całoroczne. Nie mieszkasz w górach. Jeśli masz w miarę nowe zimówki to możesz je jeszcze przekładać do czasu ich zużycia a potem już bez przekładek.
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Zastanawiałem się nad tym, ale:
- po pierwsze - mieszkam w takim terenie, który nie zawsze jest tak pięknie ogarnięty zimą jak centrum miasta
- po drugie - mam dwa komplety kół, 16tki na zimę, 17ki na lato i trochę mi szkoda pozbywać się jednego kompletu
- po pierwsze - mieszkam w takim terenie, który nie zawsze jest tak pięknie ogarnięty zimą jak centrum miasta

- po drugie - mam dwa komplety kół, 16tki na zimę, 17ki na lato i trochę mi szkoda pozbywać się jednego kompletu

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Już pisałem to. Od kilku lat ok 10 jeżdżę na wielosezonie i przy obecnych zimach nie mam zamiaru bawić się w zmiany i kupowanie dwóch kompletów, wolę częściej wielosezon.
Może gdyby kupować opony premium to różnica zima-wielosezonowa będzie duża, ale nigdy takich nie miałem. Zawsze jakieś kormoran, sava czy Dębica i teraz na Kleber quadraxer jest dużo lepiej niż na tamtych.
Może gdyby kupować opony premium to różnica zima-wielosezonowa będzie duża, ale nigdy takich nie miałem. Zawsze jakieś kormoran, sava czy Dębica i teraz na Kleber quadraxer jest dużo lepiej niż na tamtych.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Ja też miałem dwa komplety z felgami (zimówki na zardzewiałych już stalówkach 15").
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 101 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
jak do miasta to w zupełności starczą wielosezonowe. Gdyby nie spadek po poprzedniej wlascicielce też nie bawilbym się w lato zima. Dużo osób odchodzi od tego szczególnie przy jedym komplecie kół. Dzisiaj sprawdziłem olej oraz wytarłem podłogę w domku Linusi (w garażu
)
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1207
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 120 razy
- Otrzymał podziękowań: 72 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
No własnie mwas napisał że niekoniecznie do miasta
Ale ... też dużo zależy od szczęścia i troszkę fartu , jak nabyłem Tipo to niestety bez zimówek . Ale sprzedawca zaproponował mi same opony zimowe po jednym sezonie za 1000 zł
, oczywiście podziękowałem , po czym po chwili trafiły mi się z OLX całe koła za 600 pln chyba zdjęcie pokazywałem jak nie to .....
Czasem warto poszukać .


Czasem warto poszukać .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Wymieniłem żaróweczki podświetlenia regulacji nawiewów 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A ja wymieniłem klocki z tyłu . I przy okazji uderzyła mnie pewna rzecz . Jako że przy tej robótce rozebrałem zacisk hamulcowy do czyszczenia i smarowania , mam takie pytanie - wątpliwość : w jakim porządku powinno się zakładać sworznie pływające zacisku ? Chodzi mi o to , gdzie powinien być założony krótszy sworzeń - ten z gumą ? Pytam dlatego , że zawsze wymieniałem u siebie sam klocki i tarcze , zatem nie ma mowy żeby coś było przestawione , a u mnie ten z gumą był na dole . Z obu stron tak samo . Na forach mechaników znalazłem ostatnio informację , że ten z gumą powinien być jako pierwszy od strony " atakującej " , co nie zgadzało mi się z tym ,co u mnie . Na wszelki wypadek sprawdziłem głębokości otworów w zacisku , ale te są jednakowe i dopuszczają montaż w obu kierunkach . Czy jest na forum ktoś , kto potrafi wytłumaczyć mi na logikę jak to w końcu powinno być założone i dlaczego tak , a nie inaczej ? Sorry - lubię wiedzieć
). Pozdrawiam 


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.